۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

روستاییان زلزله‌زده به شهرها مهاجرت می‌کنند

تك توران : نماینده مردم شهرستان ورزقان گفت: اگر دام‌های مردم مناطق زلزله‌زده این شهرستان حفظ نشود تمام روستاییان به شهرها مهاجرت کرده و از تولیدکننده به مصرف‌کننده تبدیل خواهند شد. 

 
اله‌وردی دهقان صبح امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان جهادکشاورزی، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مناطق زلزله‌زده ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اگر دام‌های مردم مناطق زلزله‌زده حفظ نشود تمام روستاییان به شهرها مهاجرت و از تولیدکننده به مصرف کننده تبدیل خواهند شد، افزود: مسئولان با کار بیشتر دغدغه‌های مردم مصیبت دیده در رابطه با ساخت اماکن دامی را کاهش دهند.

 
نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است در اسرع وقت ساز و کارهای لازم از سوی مسئولان برای ساخت اماکن دامی ارائه شود، افزود: باید با کار بیشتر در امر ساخت و ساز اماکن مسکونی و دامی دغدغه‌ها و نگرانی اصلی مردم در تأمین سرپناه مناسب برای خود و احشام مرتفع شود.

 
وی هدف از حضور نمایندگان مجلس در منطقه را بازدید عملی از مناطق آسیب‌دیده، شنیدن مسائل و مشکلات مردم و آشنایی با موانع و همچنین بازدید از کارهای در دست اجرای نهادهای دست اندرکار در امر ساخت و ساز مناطق روستایی برشمرد و افزود: امیدواریم با بررسی موانع پیش روی توسعه مناطق زلزله‌زده و جمع‌بندی مناسب و طرح آن در صحن علنی مجلس، بتوانیم تمام امکانات کشور را در بازسازی منطقه سهیم کنیم.

 
 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وحدت نظری که بین نمایندگان مجلس وجود دارد امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد تسریع در عملیات اجرایی اماکن دامی و مسکونی با تأمین امکانات، ماشین‌آلات و مصالح لازم و رضایتمندی مردم منطقه باشیم، افزود: اقدامات بخش کشاورزی و دامپزشکی در حفظ سرمایه دامی مناطق زلزله‌زده موثر بوده است.

 
 دهقان با اشاره به اینکه شغل اغلب مردم زلزله‌زده شهرستان ورزقان دامداری است، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نبود جایگاه‌های مناسب دامی، احشام مناطق زلزله‌زده در خطر ابتلا به بیماری‌های واگیر و خطرناک قرار خواهند گرفت، از این رو باید مسئولان استانی و ملی ضمن تداوم خدمت‌رسانی در مناطق زلزله‌زده و حفظ سرمایه دامی زلزله‌زدگان در این مسیر تلاش بیشتری کنند.