۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

دستیار عالی فرماندهی کل قوا وطرح تئوري دشمني بين آذربايجانيها و توركان !


تك توران : دستیار عالی فرماندهی کل قوا، تضاد تاریخی با عثمانی را شاخصه مهم آذربایجانیها شمرد و ملت آذربایجان را دارای ریشه ی آریایی دانست!!

به گزارش سردار سرلشکر پاسدار یحیی رحیم‌صفوی ظهر امروز در کنگره "میهمانی آلاله‌های خونین" در تبریز "ملت آذربایجان" را سازنده تاریخ معاصر در 500 سال گذشته دانست.

استفاده ی مکرر از لفظ "ملت آذربایجان" از نکات عجیب سخنرانی وی به شمار می رود. این اولین بار است که در ادبیات سیاسی ایران شخصیتهای دولتی از این واژه استفاده می نمایند. پیش از این در تمامی مراسم عبارت "مردم آذربایجان" به کار برده می شد.

وی افزود: از زمان تشکیل دولت صفویه تا امروز ( 907 تا 1433 قمری) ملت ولایت‌مدار، شجاع و خردمند تبریز و آذربایجان تعیین‌کننده اصلی در استقلال‌طلبی این مرز و بوم بوده و تاثیرگذارترین حرکت‌ها را در سرنوشت سیاسی ایران داشته‌اند که تاریخ ایران را متحول ساخته و مجاهدت‌های آنها در راه عظمت ایران، عزت اسلام و تشیع را باید کم‌نظیر و حتی می‌توان بی‌نظیر دانست.

مشاور و دستیار عالی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: به عنوان یک معلم و پاسدار و به عنوان کسی که سال‌های جوانی را در تبریز زندگی کرده باید اذعان کنم که فداکاری مردم تبریز و در کل ملت آذربایجان در راه اسلام و سربلندی کشور بسیار تعیین کننده بوده و جرقه انقلاب نیز از 29 بهمن 56 از همین جا آغاز شد و در دفاع مقدس این برجستگی به اوج رسید.

وی در ادامه به پنج شاخصه مهم و تعیین‌کننده تاریخ معاصر ایران که مردم تبریز واجد آن بوده‌اند اشاره کرد و افزود: نخستین شاخصه تبدیل مذهب رسمی کشور به تشیع در دوره صفویه بود که آذربایجان را می‌توان سازنده اصلی هویت دینی و ملی ایرانیان در مقابل امپراطوری عثمانی دانست.

صفوی‌ شاخصه دوم را پرچمداری آذربایجان در جنبش‌های مذهبی و ملی ایران ارزیابی کرد و گفت: نباید فداکاری و تاثیرگذاری ملت آذربایجان را در تاریخ مشروطیت نادیده گرفت، مبارزاتی که ادامه آن به سرنگونی رژیم منحوس پهلوی و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل ختم شد و بزرگانی چون شیخ محمد خیابانی، ستارخان، باقرخان و شهید آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مدنی ستارگان این جنبش‌ها بودند.

وی در ادامه به شاخصه سوم اشاره کرد و افزود: ایثارگری، شجاعت و فداکاری ملت آذربایجان در راه اسلام و ایران منجر به تامین امنیت ملی شد که درخشش آن در دفاع مقدس و صدها تقدیم شهید، جانباز و اسیر چیزی نیست که به توان به راحتی از کنار آن گذشت.

سرلشکر صفوی گفت: بمباران تبریز و دانشگاه آن همچنین مورد هدف قرار دادن نقاط دیگر نشانه اهمیت و جایگاه این استان در عرصه‌های مختلف مبارزاتی بوده و هست که جانفشانی فرزندان دلیر آذربایجان پیروزی‌هایی را برای ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها رقم زده است.

وی در ادامه چهارمین شاخصه را تضاد تاریخی مردم آذربایجان با امپراطوری عثمانی و ترکان آسیایی صغیر عنوان کرد! و افزود: ریشه آذری‌ها آریایی است و تاثیر این استان و مردم آن را در بین کشورهای همسایه هم‌مرز نمی‌توان نادیده گرفت.!!!

سرلشکر صفوی، شاخصه پنجم را حضور چهره‌های سیاسی و نخبگان تاثیرگذار در تاریخ ایران که متعلق و برخاسته از آذربایجان هستند دانست و تصریح کرد: آیات عظام شهید مدنی، قاضی، مشکینی، علامه طباطبایی، علامه امینی، علامه جعفری و مقام معظم رهبری را باید تاثیرگذارترین چهره‌های سیاسی برخاسته از تبریز خواند که به حق تاریخ معاصر را نقشی بی‌بدیل زده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب که امروز تمدن جدید اسلامی و بیداری مردم منطقه را رهبری می‌کنند افتخار ملت آذربایجان بوده و ایشان هم علاقه خاص به این خطه داشته و من حامل سلام ایشان به تک‌تک شما ملت آذربایجان و خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستم