۱۳۹۱ مهر ۱, شنبه

مصاحبه صدای آمریکا با «دانا روراباکر» نماینده کنگره آمریکا در مورد اعطای حق تعیین سرنوشت به آذربایجانی ها در ایران


تك توران : دانا روراباکر نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه با صدای آمریکا به تشریح مواضع خود در مورد ارائه یک قطعنامه به کنگره آمریکا در مورد اعطای حق تعیین سرنوشت به آذربایجانی ها و سایر اقلیتها در ایران پرداخته و به انتقادات و اعتراضات کسانی که او را به تجزیه ایران متهم می کنند پاسخ می دهد.
او می گوید نباید اشتباه شود من نمی خواهم ایران را تجزیه کنم و به کشورهای کوچکتر تقسیم کنم، من می خواهم حق مردم برای تعیین سرنوشت و آینده شان به رسمیت شناخته شود. این خود مردم هستند که باید در یک رفراندوم عادلانه و بدون تقلب سرنوشت آینده خود را تعیین کنند. من تعجب می کنم که چرا خیلی از ایرانی آمریکایی هایی که با رژیم ملاها مخالفند، به من ایراد می گیرند که چرا می خواهید ایران را تجزیه کنید! آذری ها خود را ایرانی می دانند و نمی خواهند از ایران جدا شوند! پاسخ من خیلی ساده است، اگر همانطور که شما می گویید است، پس چرا از برگزاری رفراندوم می ترسید!؟ نمی دانم چرا آنها این موضوع ساده را درک نمی کنند که حمایت از همه نیروهای مخالف رژیم از جمله کسانی که شاید خواهان جدایی باشند، می تواند به تضعیف بیشتر رژیم و سقوط آن منجر شود. حال اگر همانطور که منتقدان من می گویند، آذری ها به باقی ماندن در ایران رای دهند، این به نفع منتقدان من هم خواهد بود. پس از چه چیزی نگران هستند!؟


http://www.youtube.com/watch?v=-P9knNLnRWc