۱۳۹۱ مهر ۸, شنبه

بمبی که ترکوندی بادکنک هم نبود جناب بای بک ــ فهیمه قوشاچایلی


تك توران : سایت بای بک که با ادعای ملی بودن مدتهاست خود را به حرکت ملی آزربایجان چپانده است همواره با ادعای دروغین دست به تخریب فعالین و خبرگزاریهای ملی آزربایجان میزند .


نمونه ای از این نوشته های کودکانه ، نوشته ای است که به تازگی از طرف این سایت با عنوان بمب بای بک بر علیه طیف فعالین مستقل ، خبرگزاری تک توران و شخص بنده ( فهیمه ) از کاربران سایت قیرمیز چاپ گردیده است .

البته من در سایت قیرمیز جواب این بمب آبکی این سایت شارلاتان را دادم ولی به خاطر اهمیت موضوع و عدم تضییع حقوق همفکرانم مجبور به نوشتن این مطلب هستم تا با توضیحاتی که میدهم همه بدانند که این سایت با چه ترفندهایی احمقانه سعی در توهین به شعور فعالین ملی دارد .

این سایت با ادعای اینکه در عرض 2 ساعت توانسته است بمب اتمی را کشف کند تا ثابت کند طیف مستقل ، تک توران و فهیمه یک نفر هستند ! برای خود هم استنباطی دارد ، استنباط ایشان این است که چون نوشته های طیف مستقل و تک توران شبیه هم هستند و همزمان کاربری به اسم فهیمه ( من ) در سایت اشتراک قیرمیز این اخبار را قرار داده ام پس نتیجه میگیرند که تمامی اینها از طرف یک مرکزیت نخندید از طرف فهیمه است !!

من در سایت قیرمیز هم توضیح دادم که من به عنوان کاربر قیرمیزو یکی از همکاران خبری تک توران هستم و فقط اخبار طیف مستقل و خبرهای تک توران و برخی از اشخاص و جریانهای مستقل را در قیرمیز به اشتراک میگذارم پس به همین سادگی بمب اتم بای بک تبدیل به بادکنک سوراخ میشود.

حالا شما پیدا کنید جواب این مغلطه جناب بای بک را ، یعنی از دیدگاه ایشان چون همزمان من ، طیف مستقل و تک توران لینکهای مشابهی را که همگی در ارتباط با فعالین مستقل است را در جاهای متفاوت پخش کرده ایم پس ما همگی یکی هستیم . واقعن شرم آور نیست چنین تحلیل سخیف و بچه گانه ای ؟

آیا یک سایت ملی هر چند که من این سایت را ملی نمیدانم آنقدر عاجز شده است که در مورد یک نفر به اسم فهیمه مانور میدهد ؟ نخیر به نظر من تنها هدف این سایت که میداند در بین فعالین ملی آزربایجان کوچکترین جایگاهی ندارد نشانه روی طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجانجنوبی و گروههای صادق و پرکار حرکت ملی است ، برایش هم آبروی خویشتن مهم نیست هدف فقط زدن است یعنی چیزی شبیه به سایتهای امروزی جمهوری اسلامی ایران در معادلات بین المللی و روابط خارجی با کشورهای دنیا .

این مغلطه بای بک مرا به یاد کارتون زمان کودکیم میاندازد ، زبل خان اینجا ، زبل خان اونجا ، زبل خان همه جا.
گردانندگان سایت بای بک بهتر نیست به جای پرداختن به چنین موضوعاتی که در نهایت باعث آبروریزی برایشان شده است اگر ادعای ملی بودن دارند اندکی هم به فعالیت عملی در حرکت ملی بپردازند و کمی هم ایشان همچون فعالین ملی به خصوص فعالین طیف مستقل هزینه زندان ، شکنجه و آزار و اذیت توسط مزدوران جمهوری اسلامی را بدهند ؟
فهیمه قوشاچایلی


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیح تک توران : تک توران مدتهاست که پاسخ تخریبات این سایت بر علیه خود را جواب نمی دهد این نوشته به علت اصرار نویسنده که از فعالین مستقل ملی و از جمله خبرنگارانی هستند که مدتهاست با تک توران همکاری خبری دارند بر اساس احترام به نویسنده چاپ گردیده است .

کوتاه اینکه نوشته اخیر سایت بای بک همانطوری که خانم فهیمه قوشاچایلی آشکار کرده اند از جمله ترفندهایی شانتاژگر است منتها عوامل سایت بای بک باید بدانند که فعالین حرکت ملی آزربایجان آنقدر بی شعور نیستند که هر پروپاگاندایی را بدون دلیل قبول کنند .

کسانی که دستی از درون در رسانه های ملی آزربایجان دارند واقفند که اکثریت اخبار حرکت از طریق فعالین بی ادعا و مستقل فارغ از ورود به جریان های حزبی به تمامی سایتها و رسانه های ملی ایمیل می شود . بنابراین فردی که از قضیه خبر ندارد در نگاه اول فکر می کند که سایتهای ملی اخبار را از همدیگر " کپی پیست " می کنند در حالی که اکثراًچنین نیست .

گاهی مشاهده می شود که نه تنها با توجه به فرضیه غیر منطقی سایت بای بک ( اخبار مشابه در صفحه طیف مستقل و تک توران در عرض 2 ساعت ) بلکه حتی در عرض چند دقیقه اخبار مشابه در اکثریت سایتهای منتسب به حرکت ملی آزربایجان همزمان در صفحهاتشان قرار می گیرند .  بنابراین با توجه به توضیحات فوق می توان با منطق عوامل سایت بای بک چنین نتیجه گیری کرد که تمامی سایتهای ملی توسط یک نفر اداره می شود و همگی آنها متعلق به طیف مستقل حرکت ملی آزربایجان است !

گذشته از تمامی توضیحات به نظر می رسد نشر چنین اخبار کذب با هرهدفی که باشد از نظر اخلاق رسانه ای بسیار زشت بوده و دلیلی است بر کم شعور فرض کردن خوانندگان چنین سایتها و رسانه ها .
1391/7/8