۱۳۹۱ مرداد ۸, یکشنبه

پیام فرح پهلوی به ملت آذربایجان: در دام دسیسه های خارجی نیفتید؛ ایران باید یکپارچه بمونه!!!+ ویدیو


تك توران : فرح پهلوی همسر محدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران، در سخنانی که در ویدیوی "تهران تا قاهره" به زبان آورد از ملت آذربایجان خواست بدون توجه به دسیسه های خارجی، ایران را به هر وسیله ای یکپارچه نگهدارند.

فرح پهلوی در ادامه ی سخنان خود گفت که آذربایجانیها به یاد بیاورند که در زمان شاه مخلوع ایران، رژیم به تمامی زبانها احترام می گذاشت!.

فرح پهلوی که چنین با بغض و گریه هموطنان آذربایجانی! خود را به یاری می خواند یادش رفت که به نسل کشی 1325 آذربایجان اشاره نماید. یادش رفت اشاره کند بیش از 30 هزار آذربایجانی توسط قشون همسر وی مظلومانه به شهادت رسیدند. یادش رفت بگوید در زمان حضور وی به عنوان شهبانو!، سیاستهای کثیف و غیر انسانی بر علیه ملت ترک آذربایجان به شدت اجرا می گردید. و یادش رفت...

سخنان کوتاه فرح پهلوی فراموشکار، در ادامه آورده شده است:

"سیاستهای خارجی هست که می خواهند نفاق بیاندازند بین گروه هایی در مملکت ما که زبان مختلف دارند یا دین مختلفی دارند.  ولی یه عده ایی هم ممکنه جاه طلب باشند که تو این بازی بیافتند ولی باید بدونید که آینده ایران باید یکپارچه بمونه. به هموطنانم در آذربایجان می گم یاد ستارخان و باقرخان باشید, فردای ایران ]با بغض[ همه زبان خودشان را خواهند داشت مذهب خودشون رو خواهند داشت همونطور که ما احترام می گزاشتیم به تمام مذاهب و به تمام زبانها . و مملکت ما باید یکپارچه بمونه و در دام دسیسه های خارجی نیافتند. و این خیلی خیلی مهمه

اگر گروهی هستند که به دلایل مختلف ظلم و ستم و بی احترامی می کنند به بعضی از مناطق، اینها]جمهوری اسلامی[ هستند, اینها که بروند، که خواهند رفت، موقعیت عوض میشه و اگه ایرانی قوی بایست بمونه در آینده باید همه ما متحد باشیم."

http://www.youtube.com/watch?v=4tPj9TbU0lE&feature=player_detailpage#t=8496s

برگرفته از آذوح