۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

بمباران روستاهای ترک‌نشین سوریه توسط رژیم سوریه


تك توران : در سوریه درگیری بین نیروهای ارتش این کشور و نیروهای مخالف با شدت هر چه تمامتر ادامه دارد. در آخرین در گیری‌ها، ۱۰۹ تن کشته شدند. 
 
ارتش سوریه علیرغم بازپس‌گیری برخی از محلات دمشق، هنوز کنترل کامل این شهر را در دست نگرفته است. درگیری در دیگر شهرهای سوریه نیز به مرز ترکیه رسیده است.


 
بمباران روستاهای ترکمن نشین سوریه در مجاورت مرز ترکیه، گزارش داده می‌شود. حکومت بشار اسد که ادعا می‌شود خود را برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی آماده می‌کند، ضمن رد این ادعاها، تهدید نمود.

مقدیسی سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه با ذکر اینکه از سلاح‌های شیمیایی علیه غیر نظامیان استفاده نخواهند کرد، تهدید نمود که در صورت مداخله خارجی، از این سلاح‌ها استفاده خواهند کرد.


 
مقدیسی گفت: "سلاح‌های شیمیایی تحت کنترل ارتش سوریه می‌باشد. جهاد مقدیسی پیشنهاد اتحادیه عرب در خصوص ترک اقتدار بوسیله بشار اسد را نیز رد نمود.


 
اتحادیه عرب به بشار اسد وعده داده بود که در صورت استعفا، امنیت خروج وی و خانواده‌اش از سوریه را تامین خواهد کرد.

 
در این میان عراق که دعوت اتحادیه عرب از بشار اسد را وتو نمود، تصمیم گرفت دروازه‌های گمرکی خود را بر روی پناهجویان سوری باز کند.


 
از سوی دیگر، وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا طی اجلاسی در بروکسل، تصمیم به تشدید تحریمها علیه سوریه گرفتند.


 
طبق این تصمیم، کشتی و هواپیماهای مشکوک به حمل اسلحه به سوریه ، بازرسی خواهند گردید.

علاوتا دارایی‌های ۲٦ تن دیگر از مقامات ارشد سوری در کشورهای اتحادیه اروپا بلوکه شده و منع صدور ویزا برای آنان در نظر گرفته شد.