۱۳۹۱ مرداد ۲, دوشنبه

دستور پلیس برای مردانه و زنانه شدن سینماها در اردبیل


تك توران : به دنبال فشارهای اخیر از سوی اماکن نیروی انتظامی برای جداسازی دختران و پسران در سینماهای اردبیل، دو سینمای فعال این شهر در آستانه تعطیلی قرار گرفتند.


به گزارش فارس، معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تایید این خبر اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد برخی ابلاغ‌ها و صدور بخشنامه‌هایی از سوی نیروی انتظامی برای سینماداران بودیم و آنها در یک کار غیر‌واقعی اقدام به تفکیک دختران و پسران ورودی به سینماها کنند که به نظر می‌رسد چنین چیزی امکان‌پذیر نباشد.

حمد‌الله اسکندری خاطرنشان کرد: ‌این فشارها و تهدید‌ها در روزهای گذشته برای دو سینمای فعال شهر اردبیل سنگین و گران بوده است که سینماداران اعلام کرده‌اند در صورت ادامه این روند سینماها را تعطیل کرده و از اکران فیلم خودداری می‌کنند.

وی با اعلام اینکه در این اوضاع و شرایط نامناسب در‌آمدی برای سینماها، ایجاد چنین محدودیت‌هایی آن هم به شکل غیر‌عملی می‌تواند ضربه‌ای مهلک بر صنعت سینمای استان اردبیل وارد کند، یادآور شد: سینماداران با چه مدرکی می‌توانند در ورودی‌های خود بازرسی قرار دهند تا از دختران و پسران شناسنامه خواسته و یا کارت هویت طلب کنند در حالی که نیروی انتظامی از انجام چنین کاری در دیگر اماکن عمومی عاجز است.

اسکندری با اعلام اینکه ایجاد چنین محدودیت‌های نامناسب می‌تواند تبعات مختلف اجتماعی نیز به دنبال داشته باشد، گفت:‌ در این زمینه به جای بگیر و ببند‌های پلیسی باید فرهنگ‌سازی از خانواده‌ها آغاز شود تا با تربیت صحیح و شایسته فرزندان خود اجازه بروز و ظهور آسیب‌های احتمالی را ندهند.

مدیر سینما انقلاب اردبیل هم با انتقاد از رویه غلط نیروی انتظامی در برخورد با برخی از آسیب‌ها و نارسایی‌های اجتماعی تصریح کرد:‌ ما سینماداران آنقدر توان و اختیار نداریم که بتوانیم در ورودی سینماهای خود کنترل‌چی قرار دهیم.

بهنام شهبازی تصریح کرد:‌ ما هم اکنون با مشکلات و تنگناهای عدیده‌ای در سینماها مواجه هستیم که ایجاد محدودیت از سوی اماکن نیروی انتظامی نیز می‌تواند مشکلات ما را مضاعف کند که در این زمینه از متولیان این بخش انتظار داریم با همراهی و همکاری بیشتر اجازه دهند سینماهای اردبیل روی پای خود بایستند و هر روز با چالش‌های جدید مواجه نشوند.