۱۳۹۱ تیر ۳۰, جمعه

سوريها بدون دلسردى از وتوى روسيه و چين پيش مى روند


تك توران : بنا به گزارش تلويزيون العربيه، ارتش آزاد سوریه با پخش تصاويرى از سيطره نيروهاى خود بر 4 منفذ مرزى اين کشور اعلام کرد که اين 4 نقطه را از دست ارتش حکومتى گرفته است.

مبدأ يا منفذهاى ورودى که در آخرین ساعات بعد از ظهر روز پنجشنبه 19-7-2012 به تصرف انقلابيون سورى در آمد عبارت بودند از "باب الهوا" در مرز ترکيه، "البوکمال" در مرز عراق، و "باب السلام" در مرز ترکيه. لیکن رویتز طی خبر دیگری اعلام کرد که نقطه مرزی "جرابلس" (در مرز ترکیه) نیز به تصرف مخالفان اسد در آمد.

خبرهايى از بعضى نقاط سوريه مى رسد که نيروهاى اسد در بعضى از مناطق مسکونى حتى با سلاحهاى سرد به تهديد و ارعاب مردم کشورشان پرداختند.

منابع مخالفان اسد می گویند عناصر امنیتی و نظامی طی 24 ساعت گذشته موجب کشته شدن 134 شده اند که بعضی از آنها مردم عادی، گروهی از اعضای ارتش آزاد و بخشی نیز وابسته به رژیم بوده اند.

عدنان سلو فرمانده کل نيروهاى مشترک ارتش آزاد در پيامى که از "العربيه" به مناسبت سيطره بر مبادی ورودى، خطاب به مردم سوريه خواند گفت: همه موانع نظامى حکومت را در هر جايى که باشند درهم بکوبيد.

وى هشدار داد که بشار اسد ممکن است به سلاح شيميايى روى آورد. اين فرمانده از مردم خواست مقاومت کنند و صبر پيشه سازند زيرا که به گفته او پيروزى نزديک است.