۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

تعطیلی ۳۱ بازارچه مرزی به دلایل نامعلوم به دستور احمدی‌نژاد / پلمپ هزار و ۳۳۳ واحد صنفی در آذربایجان غربی


تك توران : نماینده موغان در مجلس گفت: دولت بنا به دلایل نامعلومی دستور تعطیلی حدود ٣١ بازارچه مرزی را صادر کرده که این امر معیشت مردم این مناطق را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش ایلنا، حبیب برومند در خصوص درخواست خود برای ابطال مصوبه هیئت وزیران پیرامون غیرفعال کردن ٣١ بازارچه مرزی کشور با دستور احمدی نژاد اظهار داشت: دولت بنا به دلایل نامعلومی دستور تعطیلی حدود ٣١ بازارچه مرزی از جمله بازارچه بیله‌سوار را صادر کرده که این امر معیشت بیله‌سواری‌ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی با اشاره به هم مرز بودن بازارچه مرزی بیله‌سوار با جمهوری آذربایجان افزود: با توجه به اینکه تردد مردم جمهوری آذربایجان در کشور بدون ویزا صورت‌ می‌گیرد، بنابراین روزانه تعداد زیادی از آنها برای تأمین مایحتاج پرنیاز خود به این بازارچه نیمه‌تعطیل مراجعه می‌کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: از آنجا که انتقال اقلام مصرفی به جمهوری آذربایجان علاوه بر منفعت آنها، رونق و سودآوری را برای مردم منطقه ایجاد کرده بود اما نیمه تعطیل شدن بازارچه مرزی بیله‌سوار آنها متضرر کرده است.
نماینده موغان با اشاره به درخواست مسؤلان گمرک بیله‌سوار خاطرنشان کرد: با توجه به گرانی و تورم مسئولان گمرک بیله‌سوار ضمن اطلاع از تعطیلی این بازارچه تقاضای خود مبنی بر بازگشایی و رونق مجدد آن را اعلام کردند و به همین منظور بنده به رئیس [دولت] در خصوص پیگیری بازگشایی تذکر دادم.

 
پلمپ هزار و ۳۳۳ واحد صنفی در آذربایجان غربی


رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی صبح امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی از پلمپ یک هزار و ۳۳۳ واحد صنفی متخلف در استان طی چهار ماه گذشته خبر داد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ «تیبا» رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: امسال ۳۵۰ طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح استان به مرحله اجرا درآمده و در قالب اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۳۳۳ واحد صنفی متخلف پلمپ شده است.



این مقام انتظامی افزود: در راستای اجرای این طرح‌ها ۷ هزار و ۶۲۳ فقره اخطاریه و ۸ هزار و ۷۷ فقره تذکر به صنوف متخلف صادر شده است.



وی در ادامه از تشکیل ۳۹ فقره پرونده برای صنوف متخلف خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه ۱۴۲ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.



سرهنگ «تیبا» به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تصریح کرد: به منظور رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تظاهر به روزه خواری در ملاء عام ممنوع بوده و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.