۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

ویکی پدیا دانشنامه ای آزاد یا مرکز تفکرات پانفارسیسم؟!


تك توران : بعد از پیدایش شبکه جهانی اینترنت که کل جهان را هم چون کلبه ای کوچک به هم مرتبط کرد ،خدمات فراوان و بسیار ارزنده ای از طریق ان به مردم سراسر دنیا عرضه شد و امروزه مردم میتوانند بیشتر کارهای اداری ،بانکی و تحقیق درمورد مسائل مختلف،شرکت کردن در بحث های سیاسی و ورزشی،اطلاع یافتن از اخبار و …را از طریق اینترنت انجام دهند.

دراین میان هستند کسانی هم که از طریق همین اینترنت و فعالیت های هدف دار در ان و با به دست گیری سایت های معروف و جامعی هم چون ویکی پدیا اذهان عمومی را از واقعیت های موجود و اثبات شده به دور ساخته و با تحمیل کردن مقالات ساختگی وبسیار مضحک خود سعی در نابودی واقعیت های موجود داشته باشند.
اگر تا به حال با ویکی پدیای فارسی سر وکار داشته باشید به راحتی متوجه میشوید که این بخش توسط چند تن به اصطلاح محقق و استاد و صد البته پان فارسیسم اداره میشود و اکثرمقالات منتشر شده در آن در رابطه با تاریخ ایران و آذربایجان کاملا دروغین میباشند و این سایت و گرداندگان ضد ترک آن قصد دارند تا با ارائه ی چندین کذب نامه ،تاریخ دیرین ترکان ایران را تحریف و به جعل تاریخ پرداخته و در مقابل اقوام دیگری که تاریخ حضورشان در منطقه از ۱۰۰سال فراتر نمیرود را ساکنان چندین هزار ساله و واقعی منطقه معرفی کند.
این سایت علاوه بر جعل تاریخ ،سوابق درخشان دیگری از جمله دزدی فرهنگی  را نیز در کارنامه ی خویش دارد که از آن جمله میتوان به فارس معرفی کردن بسیاری از نام آوران و مشاهیر ترک آذربایجانی توسط این سایت اشاره کرد.البته این مشاهیر چه ترک و چه فارس همگی ایرانی هستند ولی هر یک در جای خویش هویتی دارند که نباید توسط عده ای خود فروخته هویت تاریخی آنان تحریف شود.
از جمله این مشاهیر میتوان به حکیم نظامی گنجوی،فضولی،سامی یوسف،بابک خرمدین و …اشاره کرد که هر یک در زمان خویش افتخارات فراوانی را برای سرزمین خویش آذربایجان و کشور خویش ایران آفریده اند.
جدا از دزدی فرهنگی،گرداندگان این به اصطلاح دایره المعارف با دامن زدن به اعتقادات پوچ و بی اساس احمد کسروی سعی در آذری خواندن ملت ترک آذربایجان دارد و در هرمقاله ای که مربوط به آذربایجان و مردمانش باشد نویسندگان این سایت با تکذیب تاریخ ۱۰ هزار ساله ی ترکان و کاستن آن تا کمتر از ۱۰۰۰سال سعی دارد تا با مهاجر خواندن اقوام ترک حاضر در ایران تمامی افتخاراتی که اقوام ترک هم چون سومریان ،مادها و …در ایران آفریده اند به نام آریاییان معرفی کند.
ویکی  پدیای فارسی آذربایجان غربی را نیز شامل الطاف خویش قرار داده است و از هر فرصتی استفاده کرده است تا هویت ترکی-آذربایجانی این استان را زیر سوال برده و آذربایجان غربی را استانی با هویتی کردی معرفی کند.بی شک این اقدامات بی پایه و اساس ویکی پدیا فارسی در راستای اهداف کردستان خواهان و اشرار و تجزیه طلبان کرد صورت میگرد وارتباط تنگاتنگ جریانات پان فارسیسمی حاکم بر این سایت با اشرار کرد بر هیچکس پوشیده نیست.
آن چه که مسلم است،ویکی پدیای فارسی به دست عده ای قومیت گرای فارس افتاده است و متاسفانه مقالات این سایت نه از وی دلیل و منطق ومدرک ،بلکه از روی غرض ورزی های هدف دار میباشد و به هیچ عنوان مقالات منتشر شده در این سایت قابل اعتماد نیستند.
مسلما این سایت کذب پران با سوء استفاده از تنوع قومیتی موجود در کشور سعی بر آن دارد تا با دزدی فرهنگی ،و جعل تاریخ ،باعث ایجاد تفرقه و بدبینی اقوام ایرانی هم چون فارس،ترک ،کرد و …نسبت به یک دیگر شوند و اتحاد و یکپارچگی هر چند اندک موجود را از بین ببرد.
 آذردیلی نیوز