۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

بیانیه شماره 25 هواداران تراختور آزربایجان ــ نامگذاری بازی اول تراختور با سایپا به نام زندانیان سیاسی آزربایجان


تك توران : سالی که گذشت همراه با حوادث زیادی همچون سالهای گذشته در تاریخ پرزرق آزربایجان بود .
در حالی که برخی از فعالین ملی مدنی آزربایجان همچون سمبل مقاومت ملی آزربایجانیها " سعید متین پور " سالهاست که به علت دفاع از وطن مادری و حقوق ملی آزربایجانیها مجبور به گذراندن عمر جوانی خویش در زندانهای حاکمیت راسیستی فارس ایران است .

سال گذشته نیز قهرمانان ملی آزربایجان در پی دفاع از خاک وطن و هستی خویش گرفتار عوامل نیروهای امنیتی حاکمیت شده و روانه زندان گشته اند .
امسال نیز که نام مبارزه برای نجات دریاچه تشنه اورمیه را به یدک می کشد از سوی فعالین ملی آزربایجان تبدیل به سالی کابوسی برای حاکمیت گشته است .
فعالین شجاع و نستوه آزربایجان امسال در چندین نوبت دست به تجمعات اعتراضی بر علیه سیاستهای آپارتایدی حاکمیت نسبت به خشکانیدن دریاچه اورمیه زدند و به تبع آن جمع کثیری از فعالین ملی مدنی حرکت ملی آزربایجان دستگیر ، شکنجه و روانه زندان گردیدند و هنوز که هنوز است برخی از آنها ناجوانمردانه با گذشت 2 ماه از دستگیریشان بلاتکلیف مجبور به تحمل شکنجه های عوامل اطلاعاتی حاکمیت هستند .
لذا هواداران تراختور آزربایجان برای پاسداشت و قدردانی از زحمات بی دریغ فعالین شجاع حرکت ملی آزربایجان ، آغازین روز از فصل جدید لیگ برتر، بازی تراختور و سایپا را به نام زندانیان سیاسی حرکت ملی آزربایجان حصر کرده و یکبار دیگر به حاکمیت جائر و فاشیستی اسلامی ایران گوشزد می کند که بدون شک روزی فرا خواهد رسید که ملت بزرگ آزربایجان جواب تمامی این مظالم بر علیه ملتمان را خواهند داد .

" آزربایجان وار اولسون ــ توتولانلار آزاد اولسون "
27/4/1391