۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

قیرمیز، سایت اشتراک لینک آذربایجان


تك توران : " قیرمیز (قازان سابق) از طرف تعدادی از کاربران اینترنت علاقمند به اشتراک لینک ايجاد گرديده و انگيزه ايجاد آن پاسخ گويى به نياز جامعه ايرانى براى دسترسى به اطلاعات آزاد و متنوع از منابع گوناگون به همراه ارتقاى فرهنگ گفتگو و تحمل نظرات ديگران است ."

متن فوق، توضیح کوتاهی است که مدیران سایت قیرمیز در توصیف فعالیتشان نوشته اند. پیش از این سایت بالاترین تا حدودی توانسته بود به خصوص در میان جامعه ی فارس زبان سیستم اشتراک لینک و تبادل نظرات را به اجرا درآورد. اما سیاستهای غلط، سانسور شدید آرای مخالف و توهینهای بیشمار به ملتهای غیرفارس و به خصوص ترکها موجب شد بسیاری از کاربران بالاترین آن سایت را ترک نمایند. در حال حاضر به اعتراف بسیاری از فعالین بالاترین، آن سایت به فضای گفتگوی تعداد محدودی از نیروهای فارس زبان و عموما سلطنت طلب مبدل شده است.

در این میان، جمعی از فعالین آذربایجانی با اقدامی هوشمندانه سایت اشتراک لینک قیرمیز را به راه انداختند. این سایت که پیش از این با نام قازان فعالیت می نمود، پس از بروز برخی مشکلات مجبور به ارتقای سرویس خود گردید و در حال حاضر توانسته صدها کاربر اینترنتی را به خود جذب نماید.

بدون هیچ تردیدی، جنگ در دنیای مجازی را می توان یکی از مهمترین شاخه های مبارزاتی سالهای اخیر دانست. نقش سایتهای اشتراک لینک و مطلب، همچون فیس بوک، در انقلابهای عربی و بسیاری از تحرکات سیاسی گواه این موضوع است. سایت قیرمیز که با تلاش و همکاری بی چشمداشت فعالین آذربایجانی به فعالیت خود ادامه می دهد پتانسیل بسیاری را برای تبدیل شدن به یکی از مراجع و منابع خبری داراست و باید بیش از پیش مورد حمایت کاربران اینترنتی قرار بگیرد.

 
http://www.qirmiz.com /