۱۳۹۰ اسفند ۱۹, جمعه

۷ دانشجوی دانشگاه تبریز به دلیل شرکت در اعتراض ها به خشک شدن دریاچه ارومیه اخراج شدند


تک توران : گزارش ها از دانشگاه تبریز حاکی از آن است که ۷ تن از فعالان دانشجویی دانشگاه تبریز با دخالت حراست از این دانشگاه اخراج شده اند.
به گزارش هرانا، مسئولین دانشگاه تبریز ۸ دانشجوی این دانشگاه را به دلیل شرکت در اعتراضات به خشک شدن دریاچه ارومیه از ادامه تحصیل در در دانشگاه محروم کرده اند.


درپی اعتراضات گسترده مردم استان آذربایجان در مورد خشک شدن دریاچه ارومیه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران شمار زیادی از فعالان مدنی را در شهرهای مختلف این استان بازداشت کرده بودند.

پیشتر فعالان مدنی در حرکتی مسالمت آمیز و بصورت نمادین با پخش بطری های آب به آنچه که خشک کردن عمدی دریاچه ارومیه از جانب دولت توصیف می کنند اعتراض کرده بودند.

بر اساس گزارش های پیشین منابع آذربایجانی، عتراض‌های مسالمت‌آمیز مردم وحشیانه از سوی نیروهای ضد شورش سرکوب شده اشت. از دید فعالین زیست محیطی و مدنی آذربایجان مشکل زیست محیطی ارومیه اکنون ماهیت سیاسی و امنیتی پیدا کرده است.

فعالان حقوق بشر می گویند جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونهاعتراضی که در مناطقی همانند آذربایجان، کردستان، خوزستان و بلوچستان صورت می گیرد بسیار حساس بوده و با این اعتراض ها با دیده امنیتی و با خشونت شدید برخورد می کند.

معترضان پیشتر شعار داده بودند:«دریاچه ارومیه جان می‌دهد و مجلس به قتلش فرمان می‌دهد»، «بیاید گریه کنیم و با اشک‌هایمان دریاچه ارومیه را پر کنیم»، «دریاچه ارومیه تشنه است، اگر آذربایجان بیدار نشود، می‌بازد» و «زنده باد آذربایجان

حراست دانشگاه تبریز این دانشجویان محروم از تحصیل را تهدید کرده است که در صورت رسانه ای شدن این موضوع آنها را به اداره اطلاعات تبریز معرفی خواهد کرد.

گفته می شود اسامی این دانشجویان در نزد گزارشگران هرانا محفوظ است.