۱۳۹۱ آبان ۱۹, جمعه

عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران سد "دریک چای" سلماس


تک توران : کارگران سد دریک چای سلماس بیش ازهفت ماه است که دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که کارفرمای این سد فشار بر روی همه کارگران را افزایش داده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین این سد از پرداخت دستمزد کارگران باز مانده‌اند یا اینکه از پرداخت آن خودداری می‌کنند. عدم پرداخت حقوق معوقه؛ مسئله زندگی روزمره و ادامه حیات کارگران در ایران است.
سوابق بیمه‌ای کارگران از ۱۸ سال تا ۲۸ سال است که به جهت عدم پرداخت حق بیمه از جانب کارفرما، اغلب آنان برای بازنشسته شدن دچار مشکل شده‌اند.
همچنین بی‌توجهی مسئولان نسبت به رفع مشکلات کارگران این سد؛ در زمان فعالیت مشکلی نداشته و به همین جهت عدم پرداخت حقوق کارگران برای آنان نامعلوم است.
کارگران این سد همچون میلیون‌ها کارگر در سطح کشور با توجه به اینکه حداقل دستمزد جوابگوی زندگی آنان نیست به ناچار روزانه چند ساعت اضافه کاری می‌کنند و ساعت کار عملا در بسیاری از کارخانجات ۱۲ ساعت در روز است. امروزه چند ساعت اضافه کاری روزانه چنان با شرایط کار و زندگی کارگران ایران در هم تنیده است که قطع آن عملا به اهرم فشاری در دست کارفرمایان برای تمکین واداشتن کارگران تبدیل شده است