۱۳۹۱ آبان ۱۷, چهارشنبه

آزادی قهرمان ملي آزربایجان محمد اسکندرزاده از زندان تبریز


تك توران : بر اساس اخبار رسيده ، محمد اسکندرزاده فعال مدنی آزربایجان بعد از تحمل 6 ماه حبس در زندان تبریز عصر سه شنبه 16/8/91 با پایان مدت حبس آزاد گردید.

این فعال مدنی در 31 اردیبهشت به هنگام بازگشت به منزل از سر کار، توسط ماموران جیره خوار حکومت فاشیستی ایران دستگیر و به اداره اطلاعات منتقل گردید.. ایشان به مدت 75 روز در اداره اطلاعات زیر شکنجه های روحی و جسمی نیروهای امنیتی و در بدترین شرایط نگهداری میشد که در آن مدت دو بار به دلیل جراحات وارده به بیمارستان شیخ الرئیس انتقال داده شده بود. ایشان بعد از آن به زندان تبریز منتقل و در یک دادگاه فرمالیته و از قبل برنامه ریزی شده و بدون هیچ سند و مدرکی ایشان به 6 ماه حبس تعزیری و 6 ماه حبس تعلیقی به مدت 5 سال محکوم گردید. اتهام وارده به ایشان تبانی و تبلیغ علیه نظام به ظن انتشار نشریه سوسما بوده است. در حالی که بعد دستگیری ایشان هنوز چند نسخه از این نشریه چاپ و منتشر گردید.

آزادی این فعال جسور و خستگی ناپذیر آزربایجان را به ملت شریفمان تبریک گفته و به امید آزادی هر چه زودتر تمامی زندانیان سیاسی در بند رژیم ایران و آزادی وطن عزیزمان آزربایجان جنوبی.

یاشاسین آزربایجان