۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

ترکیه به بزرگترین تولید کننده در سطح اروپا تبدیل می شود /خودكفايي انرژي به سبب استفاده از انرژي خورشيدي


تك توران : اریک شویتزر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع برلین آلمان طی سخنانی در دهمین کنفرانس اقتصاد خارجی برلین ـ برندنبورگ ضمن یاد آوری اظهارات رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در خلال دیدار دو هفته پیش خود از آلمان پیرامون هدف ترکیه در جای گرفتن در بین ده اقتصاد بزرگ جهان اعلام داشت: من اطمینان دارم که ترکیه به این هدف خود دست خواهد یافت.

شویتزر ضمن اشاره به اینکه اقتصاد ترکیه در طول ده سال اخیر بطور میانگین رشدی به میزان شش درصد داشته است، اظهار داشت: از این امر بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

شویتزر با اشاره به اینکه ترکیه بحران مالی و اقتصادی در جهان را پشت سر نهاده است گفت: بافت زیر بنایی ترکیه رو به توسعه نهاده و با سرمایه گذاری در زمینه تکنولوژی عالی فرصت های شغلی جدیدی ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع آلمان با اشاره به اینکه ترکیه کشوری دارای ۷۵ میلیون جمعیت بوده و رشد جمعیت نیز بشکلی باثبات ادامه دارد تاکید نمود ترکیه می تواند به بزرگترین تولید کننده اروپا مبدل شود. در زمینه پیشرفت اقتصادی ترکیه به مثابه لوکوموتیو اروپا بوده و خواهد بود.

شوتیزر افزود میزان صادرات ترکیه به ایالت برلین آلمان در طول ۲۰ سال اخیر سه برابر افزایش یافته و این رقم در آینده بایستی بیش از این باشد 


ترکیه با استفاده از انرژِی خورشیدی می تواند نیاز خود به انرژی را بر آورد نماید
.

اگر در ترکیه محوطه ای به بزرگی دو سوم دریاچه نمک با پانل های خورشیدی پوشانده شود، نیاز کشور به برق تامین خواهد شد.

پرفسور دکتر راشد توران رئیس مرکز اجرایی و تحقیقات خورشیدی و یکی از اساتید دانشگاه فنی خاورمیانه پیرامون پتانسیل انرژی خورشیدی ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه با استفاده از انرژِی خورشیدی می تواند نیاز خود به انرژی را برآورد نماید اعلام داشت: اگر محوطه ای به بزرگی دو سوم دریاچه نمک با پانل های خورشیدی پوشانده شود، نیاز کشور به برق تامین خواهد شد.