۱۳۹۱ آبان ۲۹, دوشنبه

دولت تیکه جه !! ، ــ مجید آخار( خوش اختر)


 : تك تورانآناج  یازاری لاری اوینده راحات ویجدانلا یاتسئن


پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی آناج با انتشار یاداشتی کوشش نموده بی کفایتی مسئولان ذیربط در عدم بازسازی ، نوسازی  و اسکان موقت زلزله زده گان قره داغ در کانکس ها را غیر مستقیم متوجه آسیب دیده گان زلزله قره داغ نماید .

نیازی به شرح ماوقع زلزله قره داغ نیست . تمامی اتفاقات زلزله قره داغ از نخستین دقایق تا این لحظه و تمامی اقدامات مسئولین مربوطه بر عموم مردم آذربایجان آشکار است .

سایت آناج در قسمتی از یادداشت خود اشاره کرده که رسانه های داخلی و خارجی بسرعت فعال شده و با انعکاس گسترده  خرابیهای زلزله در تلاش برای ایجاد جو نارضایتی عمومی بر آمده اند .در این قسمت از یادداشت همسوئی پایگاه اطلاع رسانی آناج با رسانه های وابسته به دولت در بایکوت خبری زلزله اخیر بخوبی آشکار است . پرواضح است که وظیفه هر رسانه حرفه ای انعکاس بی کم و کاست رویدادها در کمترین زمان ممکن می باشد . با این اوصاف نویسنده یاداشت مذکور انتظار داشت ، اصحاب رسانه ، بجای بازتاب خرابی های زلزله قره داغ می بایستی تصویر امارات شاهانه کمیته امداد امام خمینی در تقاطع قطران و کمربندی تبریز را منتشر می کردند تا اوضاع اسفناک مناطق زلزله زده سبب بحران سیاسی ، اجتماعی کشور نشده و تصویر گل و بلبل از سیمای زشت رسانه ملی موجبات انبساط خاطر قلم بدستان مزدور و جیره خواران دولتی و حکومتی را فراهم نماید. 

یادداشت مذکور باستناد اظهارات خبرنگار‌ آناج مدعی شده است که زلزله زدگان گفته اند " خبرنگاران این شبکه ها آنان را  برای بیان مسائل غیر واقعی که تخریب دولت و نظام را به همراه دارد ترغیب کرده اند." با فرض مستند بودن ادعای خبرنگار آناج ، و کنار هم قرار دادن این ادعا با خبر ضرب و شتم زلزله زده گان قره داغ توسط نیروهای سپاه پاسداران بنظر می رسد این خبرنگار با یکی از همین روستائیان بینوای مضروب سپاه !  مصاحبه نموده است . 

قسمت جالبتر این یادداشت ترجمه و البته به بیانی واقع تر تفسیر زیرکانه " دولت تیکه جه " می باشد . "دولت خانه های ما را خواهد ساخت وما در این زمینه مسئول نیستیم " این تفسیر تنها با هدف تخریب و تنزیل چهره این مصیبت زدگان در نزد مردم غیر ترک می تواند بیان شود زیرا ترجمه و حتی تفسیر این جمله بر هرفرد ترک آذربایجانی بخوبی آشکار است و یقینا معنای شانه خالی کردن از مسئولیت مقدور در یاری رساندن به بازسازی و نوسازی منازل خود را نمی دهد .

نویسنده این یادداشت مدعی شده : "جالبتر آنکه مسئولان مجبور شدند برای ترغیب مردم در مشارکت برای بازسازی خانه ها خود به آنان حقوق و مزد کارگری بدهند! امری که در نوع خود یک مسئله جالب توجه و حیرت انگیز است که فردی برای ساخت خانه خود هم مزد طلب کند." این ادعای نویسنده را هم مستند نوشتار خود قرار داده و به این استنتاج می رسیم که سرپرست خانوارهای آسیب دیده از زلزله برای گذران زندگی خود می بایستی 3000 میلیارد تومان اختلاس می کردند .

این قسمت از نوشتار گویای نیت مذموم نویسنده می باشد " برخی مردم زلزله زده حتی در امر آوار برداری خانه های خود  نیز همکاری نکردند و برخی مردم عادی دیگر مناطق که برای کمک به آنان در منطقه حاضر شده بودند ،‌ به جای آنان وسایل خانه های تخریب شده را از میان آوارها بیرون کشیدند." وی انتظار دارد که روستائیانی که تمام زندگی فقیرانه و و مهمتر از آن عزیزان خود را از دست داده اند می بایستی  فراموش کرده و با خاطره خوش خنده بازار به فکر چند قلم اسباب شکسته خود می بودند .

این یادداشت برای واقعی جلوه دادن ادعاهای خود اینبار دست به دامن شخصی بی نام و نشان می شود " یکی از امدادگران نقل می کرد که در جریان خالی کردن کامیون کمک های مردمی به این منطقه ،‌اهالی روستا برای خالی کردن این کامیون از امدادگران مزد طلب می کردند." نویسنده یادداشت اگر اسناد و مدارکی را که نشان می دهد امدادگران ، نیروهای امنینی و اطلاعاتی و قلم بدستان مزدور در طول این سه ماه فی سبیل الله و فقط برای جلب رضای خدا و شادی دل مردم تلاش نموده اند را منتشر نماید ما هم با خوشحالی ادعا میکنیم که بیلگیتس ها فقط در آمریکا نیستند .

این سایت وابسته ! تیترهای قابل توجهی دارد .بعنوان مثال "  برگزاری همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه/اعلام آمادگی 50متخصص جهانی " و " قبل از زلزله آذربایجان هشدار دادیم/ آذربایجانی‌ها وام نوسازی را نخواستند " و " ذخایر واکسن آنفولانزا به اتمام رسید " و " تبلیغات منفی جمهوری آذربایجان علیه داروهای ایرانی "

 دیگر قسم حضرت عباس را باور نکنیم !