۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

نقدی بر مقاله مندرج در ایران گلوبال (برگزاری تحصن اعتراضی دانشجویان کرد در دانشگاه تبریز) ــ سولدوزلو تورک

تک توران : اولا برگزاری مراسم یادبود شهدا و قربانیان حلبچه یک وظیفه انسانی نه تنها برای کرد، بلکه برای همه است. در بسیاری از شهرهای ایران برای این قربانیان مراسم زیادی گرفته شده است. کسی هم نمی‌تواند منکر این موضوع باشد.


ولی آیا تا کنون در ایران درباره نسل‌کشی و قتل و عامی که در قره‌باغ ارامنه داشناک بر علیه مسلمانان ترک خوجالی انجام داده‌اند ، مراسمی برگزار شده است؟

چرا فعالان مبتلا به راسیزم و شونیزم کرد، از جمله حزب دموکرات، کومله و پکاکا و پژاک که دائما نقشه‌های کذایی بر علیه تمامیت آذربایجان چاپ و منتشر می‌کنند، به این دانشجویان پیشنهاد نمی‌دهند تا این مراسم را در شهر سنندج و سایر شهرهای کردنشین برگزار کنند؟

چرا تا کنون کردها بر علیه قتل عام خوجالی بیانیه صادر نکرده‌اند و مراسمی در این زمینه برگزار نکرده‌اند؟

بله دوستان، چه کسی می‌تواند گارانتی بدهد که فعالان کرد بعد از اجرای این مراسم تبریز را که در برخی از این نقشه‌های توسعه‌طلبانه به عنوان شهر کردنشین معرفی شده، به عنوان شهر کردنشین معرفی نکنند و زمینه‌های الحاق تبریز به کردستان خیالی را برای روزهای آتی فراهم نکنند؟

فعالان کرد جدیدا نقشه ای با نام کردستان موکریان طرح کرده و به تبلیغ آن می‌پردازند. در این استان کذایی و کودکانه مطرح شده شهرهای سویوق‌بولاق (مهاباد)، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، میاندوآب، سولدوز (نقده)، ساین قالا (شاهیندژ) قرار داده شده‌اند. به این گونه اعمال فاشیستی، تاکنون کدامین فعال کرد اعتراض کرده است. کدام دانشجوی کرد بر علیه تمامیت خواهی و توسعه طلبی اکراد تا کنون اعتراض کرده است ولی لغو مراسم برای قربانیان حلبچه را اکنون پیراهن عثمان کرده و به مظلوم‌نمایی می‌پردازند. برادران کرد باید بدانند که دیگر این حنای کردی رنگ ندارد و باید صداقت خود را به ترک ها ثابت کنند. کردها به قدری مکار و سیاست پیشه شده‌اند که در آینده نزدیک کسی به هیچ کردی اعتماد نخواهد کرد، یعنی وضعیتی مشابه وضعیت ارامنه داشناک خواهند داشت.

کردها باید در قبال ترک‌ها سیاست شفافی پیشه کنند. هم اکنون کردها از شهرهای مهاباد، پیرانشر و سایر شهرهای کردنشین آذربایجان غربی به شهرستان نقده و اشنویه هجوم برده و در راگیری سبب شدند تا نماینده نقده و اشنویه کرد بشود. در قبال این نوع افکار شونیستی کدامین کرد مظلوم‌نما اعتراض کرد؟ کدام کرد به نسل کشی در خوجالی به دست ارامنه داشناکسیون اعتراض کرده است؟ حالا لغو این مراسم را پیراهن عثمان کردن برای کردها فایده‌ای نخواهد داشت. برخی از دانشجویان اظهار داشته‌اند که کردها از ماموستا سرخابی امام جمعه اقلیت کرد مهاجر ساکن در نقده دعوت کرده بودند تا در این مراسم به سخنرانی بپردازند ولی مسئولین دانشگاه تبریز از علت این زرنگی و نامردی آگاه شده و از تبلغاتی که در آینده ممکن بود بر کرد نشین بودن شهرستان نقده از سوی فاشیست‌های کرد انجام بگیرد، جلوگیری کردند تا در اثر ندانم کاری و افکار کودکانه برخی کرد توسعه طلب مابین دو ملت ترک و کرد بیش از این دشمنی عمیق‌تر نشود.

به امید روزی که کردها بتوانند صداقت خود را به دوستان ترک خود ثابت کنند چرا که همین کردها در کرکوک با توسل به اسرائیل و آمریکا به زور اسلحه منزل و مغازه و زمین بسیاری از ترکمن‌ها را تصاحب کرده‌اند و اکنون از 40 هزار پرونده موجود در دادگاه کرکوک تنها به 5 هزار پرونده رسیده گی شده است و 35 هزار پرونده همانطور لاینحل باقی مانده است. البته کردها پرونده‌های موجود مروبط به منازل و مغازه‌ها و اراضی ترکمن‌ها در کرکوک را به آتش کشیده‌اند تااسناد را محو کنند ولی غافل از این که نمونه‌های دیگری از این پرونده‌ها در بایگانی بغداد موجود می‌باشد. همین کردها اگر فرصتی بدست آورند همان بلایی را که بر سر ترکمنها آورده اند بر سر ترک‌های ایران نیز می‌توانند بیاورند. لذا جا دارد کردها کمی هم واقع بین بوده و به فکر آینده ملت خود باشند چرا که اسراعیل و آمریکا همسایگان ما نیستند و دیر یا زود از این منطقه خواهند رفت ولی کردها با ما تا ابد همسایه خواهند بود. اکنون چرکزها و ارامنه سوریه که در قتل و عام مردم سوریه با بشار اسد همراهی می‌کردند به اکثر کشورها برای پناهنده شدن مراجعه می‌کنند چرا که عاقبت مزدورها این است و کردهای مزدور نیز عاقبتی مشایه این خواهند داشت بعد از اینکه آمریکا از این منطقه برود اعراب و ترک‌ها کردهای مزدور و توسعه طلب را تنبیه خواهند کرد!!!


سولدوزلو تورک



ایران گلوبال : برگزاری تحصن اعتراضی دانشجویان کرد در دانشگاه تبریز

مسئولین دانشگاه تبریز، گرامیداشت یادمان قربانیان بمباران شیمیائی حلبچه توسط پان عربیسم (رژیم بعث عراق) در کردستان را هم در انحصار پان اسلامیست ها (رژیم جمهوری اسلامی) قرار داده و اعلام کرده اند که کسب مجوز برای مراسم یادمان جانباختگان جنایات رژیم بعث هم در انحصار گماشتگان حکومتی (بسیج دانشجوئی) می باشد. مخالفت مسئولین دانشگاه تبریز با افشاء جنایات پان عربیسم در کردستان ناشی از همسوئی و همدلی شان با جنایات پان اسلامیست ها، پان عربیست ها و پان ترک ها در سرزمین کردستان است.

ما در سه ده گذشته شاهد جنایات سیستماتیک ضد بشری جریانات ارتجاعی - فاشیستی ذکر شده در کردستان بوده ایم و براستی سرنوشت کردستان با تعیین تکلیف با فاشیسم دینی در ایران، فاشیسم قومی در عراق و سوریه و فاشیسم نژادی در ترکیه پیوند خورده است.



*****

دانشجونیوز از تعرض اعتراضی دانشجویان کرد نوشته است:


چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

در پی عدم صدور مجوز برگزاری مراسم یادمان سالانه بمباران شیمیایی حلبچه از سوی مسئولین دانشگاه تبریز تعدادی از دانشجویان کُرد این دانشگاه اعتراض به این فشارها دست به تحصن اعتراضی در محوطه این دانشگاه زدند.



یک فعال دانشجویی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت : «هر ساله در روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفند در بیشتر دانشگاههای کشور دانشجویان کُرد در جهت گرامی داشت ۵ هزار قربانی این جنایت که توسط دولت بعث عراق در زمان صدام حسین ( ۱۶ و ۱۷ مارس ۱۹۸۸ ) صورت گرفته بود، تجمع می کنند و بر طبق روال سالانه تعدادی از فعالین دانشجویی کُرد این دانشگاه در پی مجوز برای برگزاری این یادمان بودند. در طی هفته‌های گذشته آنها با مراجعه به مسئولین این دانشگاه خواستار صدور مجوز برای برگزاری این مراسم بودند که امسال با عدم موافقت مسئولین مواجه شدند. تعدادی از دانشجویان کُرد این دانشگاه نیز روز ۵ شنبه مروخ ۱۱ اسفندماه به نشانه اعتراض به عدم صدور مجوز از ساختمان مرکزی این دانشگاه به سوی ساختمان ریاست این داشنگاه تجمعی اعتراض را انجام داده‌اند.»

به گفته وی بعد از تجمع این دانشجویان در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه، دکتر علوی نیز نسبت به این تجمع بی توجهی کرده، لذا این دانشجویان به سمت ساختمان مرکزی و مقابل دفتر امور فرهنگی حرکت کرده و برای چندین ساعت اقدام به تحصن اعتراضی کرده‌اند.

این فعال دانشجویی در ادامه افزود : « ین حرکت اعتراضی که از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ ادامه داشت و دانشجویان از رفتن به سلف سرویس و صرف نهار خوداری کرده و در مقابل ساختمان مرکزی تجمع کرده بودند. مسئولین دانشگاه نیز تنها اعلام کرده‌اند در صورتی به این مراسم مجوز خواهند داد که برگزار کننده آن بسیج دانشجویی دانشگاه باشد و دانشجویان کُرد حق برگزاری چنین مراسمی را ندارند.»

وی همچنین گفت: « بعد از اینکه امور فرهنگی دانشگاه به دانشجویان کرد این دانشگاه مجوز برگزاری مراسم را صادر نکرد، در کمال تعجب روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه بسیج دانشجویی این دانشگاه با نصب پلاکارد در محوطه این دانشگاه اعلام کرده است که مراسم امسال از سوی بسیج دانشگاه فردا در دانشگاه برگزاری میشود.»