۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

مدیرعامل تراکتور: فدراسیون می خواهد سپاهان اصفهان را قهرمان کند


تک توران : مدیرعامل تراکتورسازی تبریز در صحبت هایی جنجالی اعلام کرد که فدراسیون فوتبال می خواهد سپاهان را قهرمان کند. او که با پانا حرف زده در خصوص انتخابات فدراسیون، تمدیدقرارداد قلعه نویی و محرومیت بازیکن تراکتور به سوالات پاسخ می دهد.

انتخابات فدراسیون فوتبال چطور بود؟ شما به کفاشیان رای دادید؟

انتخابات خوبی بود و با دموکراسی کامل و آزادی عمل برگزار شد. بالاخره رای خود را مجمع داد و آن چیزی شد که باید می شد. مجمع نشان داد که هر فردی که بهتر بود را انتخاب کند. اجازه بدهید که رای ما هم مخفی باشد چون درست نیست که بگویم چه کسی انتخابم بوده.

کفاشیان در یک حرکت عجیب به صورت شفاهی کناره گیری کرد و به نفع قریب صحبت کرد.

در آن لحظه گفتن آن حرف ها جایی نداشت. البته باید علت آن صحبت ها را از خودش بپرسید. شاید می خواست بزرگواری اش را نشان دهد یا شاید می خواست عدم علاقه اش به ادامه کار را بگوید.

این برای شما این طور استنباط نشد که وزارت ورزش او را تحت فشار قرار داده؟

این استنباط هم شاید می شد که وزارت ، او را تحت فشار قرار داده اما چون انتخابات شفاف بود، این احساس خطر کمتر می شد.

خیلی ها واکنش عابدینی را دلیل ابقای کفاشیان می دانند.

نه این طور نبود که حالا با اعتراض عابدینی رای مجمع برگردد. به نظرم کفاشیان نمی توانست کنار بکشد چون اگر این اتفاق می افتاد، مجمع به هم می ریخت. به هرحال همه کارها برای یک انتخابات سالم انجام شده بود.  کفاشیان در آن لحظه کمی بی تجربگی کرد.

پیشنهاد شما به کفاشیان چیست؟

همه نامزدها برنامه داشتند. اگر برنامه کفاشیان 70، 80 درصد هم در فوتبال ما پیاده شود، دچار دگرگونی و تحول می شویم. باید فدراسیون عدالت محور، فراجناحی و فرارنگی عمل کند. آلودگی ها را جمع کند و بحث دلالی و دست های پشت پرده را از بین ببرد.

مگر اتفاقی افتاده؟

بعضی اتفاقاتی می افتد که فدراسیون را زیر سوال می برد. مثلا ما بعد از 9 هفته می بینیم که رودریگو توزی که در بازی با صبای قم اشتباهی مرتکب شده را مقابل سپاهان که برای ما حکم فینال را دارد، محروم می کنند . در حالی که از آن بازی 3، 4 بازیکن ما جریمه شدند و محرومیت کشیدند ولی نمی دانم حالا چه اتفاقی افتاده که پرونده توزی تازه به جریان افتاده؟ این مسائل عملکرد فدراسیون را زیر سوال می برد. کاری که می کنند یا عمدی است یا نیست.

یعنی معتقدید دارند از سپاهان حمایت می کنند؟

الان وقت محرومیت رودریگو توزی نبود. ما با سپاهان یک بازی فینال داریم که اگر ببازیم 9 امتیاز عقب می افتیم و آنها قهرمان می شوند. دیگر نه تنها ما بلکه هیچ تیمی نمی تواند سپاهان را بگیرد. با این اتفاقات این چنین استنباط می شود که دارند از سپاهان حمایت می کنند تا قهرمان شود. دوره جدید باید این چیزها جمع شود. این اولین بازی بود که توزی اشتباهی کرده در حالی که وقتی آن اتفاقات برای ما در بازی با داماش افتاد، گفتند اولین بارشان بود و کاری نکردند. حالا هم این اولین اشتباه توزی بود پس چرا بعد از 9 هفته محرومش کردند؟ در آئین نامه اخراج ، به بازیکنان ابتدا تذکر می دهند، بعد توبیخ، سوم جریمه و چهارم محروم می کنند ولی تا اتفاقی می افتد اینجا یک راست می روند سر چهارمین گزینه یعنی محرومیت. دوستانی که در فدراسیون نشستند یا مردم را جور دیگری حساب کردند یا این که ... نمی دانم.

محرومیتش به خاطر چه بوده؟

می گویند این بازیکن از روی نیمکت به داور فحش داده. او برزیلی است و نمی دانم با چه زبانی فحش داده که داور فهمیده!

جدایی قلعه نویی از تراکتور چقدر صحت دارد؟

من از روزنامه ها می خوانم که قلعه نویی دارد از ما جدا می شود در حالی که به ما چیزی نگفته. اینها شایعه است. هنوز درخواست تمدید قرارداد ندادیم که بپذیرد یا جواب رد بدهد. علاقمندیم که در تراکتور بماند چون دوست داریم با ادامه حضورش شرایط درستی را ایجاد کنیم و تیم به موفقیت برسد.

مذاکره با برنو متسو هم شایعه است؟

اصلا این حرف ها صحت ندارد. این مربی برای خودش تیم دارد. چه مربی بهتر از قلعه نویی. ما که از بابت مربی نگرانی نداریم.
سایت رسمی باشگاه