۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

تراختور- سپاهان؛ آيا اين بار طلسم خواهد شكست؟


تک توران :هفته 27 ليگ برتر فوتبال ميزبان يك ديدار حساس و واقعاً سرنوشت ساز است مصافي كه شايد بتوان گفت فينال زود هنگام و برهم زننده معادلات است.
دو تيم شهرستاني قدر و ريشه دار رو در روي هم قرار ميگيرند تا خود را در يك قدمي سكوي قهرماني ببينند اما در اين سه فصل حضور تيراختور در ليگ اين تيم تاكنون نتوانسته سپاهان را شكست دهد كه داراي جنبه هاي مختلف و قابل بحث است.


اگر آناليز كلي و كوتاه بر بازيهاي تيراختور- سپاهان داشته باشيم بازيهاي اين دو تيم زيبا و مهيج و داراي گل بوده است كه اين نشان ميدهد هر دو تيم ميل به حمله و عطش گلزني دارند اما شايد با قاطعيت بتوان گفت نوع چينش بازيكنان در زمين و تاكتيك تيراختور تنها عامل شكست اين تيم از سپاهان بوده است. با توجه به بازيهاي قبلي اين دو تيم اكثر حملات و گلهاي سپاهان از طريق ارائه بازي هوايي بوده و اكثر گلهاي تيراختور از طريق بازي زميني كه در نقطه مقابل هم قرار ميگيرند اما چه فراز كمالوند و چه قلعه نوعي بر ارائه بازي هوايي جلوي اين تيم اصرار داشتند و در بازي رفت اين دو تيم بازهم اصرار بر بازي هوايي نتيجه نداد و با خلاقيت فردي لوپز و فرار از جناحين موفق به گلزني شد.

تيراختور و سپاهان اين فصل به خصوص نيم فصل دوم تغيیرات چشمگير و قابل ملاحظه اي داشته اند بعد از جدا شدن بوناچيچ از سپاهان اين تيم به كرانچار كه كارنامه خوبي هم ندارد سپرده شد و بسيار شكننده به نظر مي رسد و به غير از بازي با مس بحران زده كه با چهار گل پيروز شدند بقيه بازي ها بسيار شكننده و با اختلاف يك گل پيروز بوده اند اما در نقطه مقابل تيراختور با اضافه شدن چند بازيكن كليدي شالوده مشخص خود را پيدا كرده و تقريبا مشكلي براي جايگزيني بازيكنان ندارد و اگر قلعه نوعي كه افكاري سنتي دارد كمي تاكتيك خود و افكار خود را براي اين بازي عوض كند و با برنامه و كار تيمي شركت كند قطعاً سپاهان كاري در تبريز نخواهد كرد.

اما فارغ از بحث فني سخني هم با هواداران تيراختور:

فقط چند هفته تا آخر فصل و انشاالله قهرماني تيراختورمان باقي مانده اما در اين بين برنامه هدف دار دشمنان روي ديگر خود را نشان داد و كم كم به طور علني و با استفاده از رسانه هاي زرد و معاندي كه در دست دارند نوعي ديگري از برنامه هاي كثيف خود را براي تيراختور تدارك ديده اند كه بايد با جوابي كوبنده جواب اين گستاخي ها داده شود در چند روز اخير شاهد بوديم برخي مسئولين و رسانه ها با ارائه سخنان پوچ و خرافه گونه عناويني را مطرح نموده اند مبني بر انتقال بازي ها به شهر ديگر و كسر امتياز و كاهش هوادار به خاطر كم شدن مشكلات و جلوگيري از خسارت!! كه متاسفانه اين خواب دروغين به مذاق برخي كوته فكر خودي نيز خوشايند آمده به طوري كه عنوان ميكنند چند صد هوادار پرشور به از هزاران هوادار عاشق. اما قطعا اين برنامه به اين عناوين محدود نخواهد شد و دشمنان از هر تلاشي براي جلوگيري از قهرماني تيراختور دريغ نخواهند كرد و قطعا برخي از آنان قابل پيش بيني است و به لطف خداوند خنثي خواهد شد.

چند توصيه:

دشمنان تيراختور و به خصوص فدراسيون در هفته هاي پاياني هميشه مشكلاتي بسيار جبران ناپذير كه در فصل هاي قبل شاهد بوديم تدارك ميبيند و متاسفانه به خاطر سكوت مسئولين كه فقط در همان روز اول با هاي هوي هاي پوچ همراه بوده موفق هم بوده است كه مشكلات داوري يكي از اين برنامه ها است كه ميتوان گفت ديگر داوري جزئي از فوتبال است نه اشتباهات داوري كه بايد با فشار بر مديريت و كميته داوران براي بازي هاي آينده مجاب به استفاده از داوران كم اشتباه شوند يكي ديگر از اين مشكلات نفوذ عده اي فرصت طلب در بين هواداران است كه سعي دارند با زمينه چيني و بازي با احساسات مانند ايجاد خسارت بر استاديوم و برخي شعارهاي نامربوط زمينه را براي گربه هاي در كمين نشسته فراهم نمايند تا بازيهاي باقي مانده بدون تماشگار برگزار شود.

اما من و تو روز 22 اسفند با حضور پرشور و پررنگمان و با برد تيراختور عزيزمان سيلي محكمي بر ياوه گوبان و دشمنان خواهيم زد.