۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

معاون وزیر نفت سوریه به مخالفان بشار اسد پیوست


تک توران : عبده حسام الدین معاون وزیر نفت و معادن سوریه روز پنجشنبه 8-3-2012 از طریق یک فیلم ویدیویی که بر روی یوتیوب قرار گرفته است ، استعفای خود را اعلام و به مخالفان رژیم بشار اسد پیوست.
به گزارش العربیه حسام الدین در این ویدیو پس از معرفی خود گفته است :" استعفای خود را از وزارت نفت و معادن سوریه اعلام کرده، به انقلاب مردم سوریه می پیوندم."  وی با ستایش انقلاب مردم سوریه تاکید کرد که برای مخالفت با اعمال خشونت های رژیم اسد به صف مخالفان می پیوندد.‏
 بر اساس اين گزارش ، عبدو حسام الدین بالاترین مقام رسمی سوریه است که از هنگام اوج گیری مخالفت ها علیه بشار اسد از رژیم این کشور جدا می شود.
 پیش از این تعدادی از افسران نظامی از ارتش سوریه جدا شده بودند و با تشکیل "ارتش آزاد سوریه " به انقلاب مردم این کشور بر ضد رژیم بشار اسد پیوستند.
 حسام الدین در اظهارات ویدیویی خود گفته است : " برغم اینکه می دانم ، رژیم منزلم را به آتش خواهد کشید و برای انتقام به دنبال خانواده ام خواهد رفت ، جدایی خود را اعلام می کنم چرا که مایل نیستم با این رژیم شریک جرم باشم."
وی بشار اسد رئیس جمهور سوریه را "خود خواه" توصیف کرد و افزود که "اقتصاد کشور رو به ویرانی است."
حسام الدین (58 ساله) دارای مدرک مهندسی نفت از "دانشگاه بعث" است و از سال 2009 معاون وزیر نفت و معادن سوریه بوده است . وی دارای همسر و 4 فرزند می باشد.