۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

انتقال دانشجویان بازداشتی دانشگاه تبریز به زندان مرکزی این شهر


تک توران : روزبه سعادتی، افشین شهبازی و محمد احدی سه تن از دانشجویان دانشگاه تبریز که از 50 روز قبل توسط نیروهای اداره اطلاعات دستگیر و در بازداشتگاه این اداره در تبریز تبریز نگهداری می شدند امروز- 24 اسفند 1390 - پس از اتمام دوران بازجویی به دستور قاضی هاشم زاده به زندان مرکزی تبریز منتقل شده اند. 

 
بر اساس گزارشات دریافتی،این دانشجویان در طی مدت بازداشت از امکان استفاده از وکیل محروم بوده، هیچ ملاقاتی با خانواده های خود نداشته و تمام دوران بازداشت خود را در سلولهای انفرادی سپری کرده اند.
 
مهرداد کرمی دیگر دانشجوی این دانشگاه نیز که از یک ماه پیش در زندان تبریز به سر میبرد در چند روز آینده وارد چهارمین ماه از زمان دستگیری اش خواهد شد.کرمی سوم دیماه امسال با همکاری ماموران حراست دانشگاه تبریز توسط نیروهای اطلاعاتی و در محل دانشگاه بازداشت شده بود.

 
با این حال هنوز هیچ خبری از ابراهیم رشیدی(ساوالان) که به همراه افشین شهبازی درخانه دانشجویی وی واقع در تبریز بازداشت شده بود در دست نیست.دانشجویان تازه منتقل شده به زندان تبریز نیز از وضعیت رشیدی اظهار بی اطلاعی میکنند.
 

در چند روز گذشته انتشار خبر تماسهای تلفنی دروغین از طرف اداره اطلاعات تبریز به نام ابراهیم ساوالان با فعالین ملی آذربایجان نگرانی ها را در مورد وضعیت سلامتی و محل نگهداری وی به شدت افزایش داده است 
تبریز سسی