۱۳۹۰ اسفند ۱۷, چهارشنبه

بلاتکلیفی مهرداد کرمی در زندان تبریز بعد از گذشت 74 روز از زمان بازداشت


تک توران : مهرداد کرمی فعال زنجانی حرکت ملی و دانشجوی دانشگاه تبریز است که ساعت 9 صبح شنبه سوم دی ماه نود به هنگام پیاده شدن از سرویس دانشگاه از سوی مأمورین اداره اطلاعات تبریز با همكاري حراست دانشگاه بازداشت شده بود.

 و هم اینک بعد از گذشت 74 روز از زمان دستگیری اش در زندان تبریز همچنان بلاتکلیف مانده و وضعیت پرونده اش مشخص نشده است.
 
قاض علیشاهی مسئول پرونده آقای کرمی اخیرا مانع از پذیرفتن پیگیری امور قضایی و حقوقی پرونده توسط وکیل شده است و هیچ پاسخ روشنی مبنی بر علل دستگیری و اتهامات آقای کرمی بیان نکرده و در پاسخ به علت اقدام غیر قانونی اش اظهار داشته که: «فعلا اجازه این کار را ندارم» .قاضی علیشاهی پیش از این نیز در آغازین روزهای بازداشت مهرداد، در جواب مراجعات مکرر خانواده به والدین کرمی گفته بود: «ديگر به اينجا مراجعه نكنيد .نمي توانم هيچ اطلاعي در مورد فرزندتان و علت دستگيريش بدهم. فقط همين قدر بدانيد كه او سالم است
 
کرمی دبیر سابق کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز مقارن امتحانات پایان ترم پاییز سالتحصیلی 90-91 دستگیر شد و علاوه بر از دست دادن امتحانات ترم اول از انتخاب واحد برای ترم دوم نیز محروم ماند.

 
مهرداد کرمی تا کنون سه بار در رابطه با فعالیتهای هویت طلبانه و دانشجویی دستگیر شده است که آخرین بار در 29 شهریور 1390 بعد از مراسم جشن تولد سعید متین‌پور (روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی که با حکم هشت سال حبس در زندان اوین می باشد) همراه دو دانشجوی دیگر دستگیر شده بود. این بازداشت که سه روزه بود با شکنجه های شدید جسمی و روحی همراه بوده است.

 
پیش از این جمعی از دانشجویان دانشگاههای تبریز، اورمیه و زنجان با صدور بیانه هایی به نحوه ی دستگیری مهرداد کرمی اعتراض کرده ، ورود نیروهای لباس شخصی و امنیتی به محوطه دانشگاه و همکاری مسئولان حراست دانشگاه با این نیروها برای دستگیری وی را محکوم نموده بودند.

دانشجویان دانشگاه تبریز