۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

وبسایت مبتکر قانون مجازات "انکار نسل‌کشی ارامنه" هک شد


تک توران : قرار است بر اساس قانونی در فرانسه منکران کشتار ارامنه در دوره امپراتوری عثمانی مجازات شوند. دولت ترکیه به این قانون اعتراض کرده است. هکرها وبسایت نماینده‌ای که طرح این قانون را عرضه داشته هک کرده و پیامی برجای نهاده‌اند.

وبسایت خانم والری بویه، یکی از نمایندگان مجلس فرانسه از حزب "اتحاد برای حرکت مردمی"، هک شده است. این نماینده مجلس طرح قانون مجازات "انکار نسل‌کشی ارامنه" را به مجلس ملی فرانسه عرضه کرده بود؛ قانونی که موجب بروز تنشی شدید در روابط میان فرانسه و ترکیه شد.

روز یکشنبه ۴ دی در وبسایت والری بویه برای مدتی چیزی به جز پرچم ترکیه بر زمینه‌ای سیاه‌رنگ دیده نمی‌شد. پیامی نیز روی صفحه گذاشته شده بود که به انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه در بهار آینده اشاره داشت: «شما فرانسوی‌ها چقدر بیچاره و ترحم‌برانگیزید که به خاطر کسب رأی حاضرید حقیقت را کتمان کنید.» پس از این ماجرا وبسایت والری بویه، که نماینده شهر مارسی در مجلس ملی فرانسه است، از شبکه خارج شد.

در پیام هکرها که به دو زبان انگلیسی و ترکی بود، نوشته شده بود: «شما ارامنه خارج‌نشین، آنقدر ترسو هستید که جرأت ندارید سری به آرشیو ارامنه بزنید و چشم در چشم حقیقت بدوزید.»

دویچه وله