۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

در جنگ قره باغ امام زمان به ارمنستان كمك كرد ــ ياشار گؤنئيلي

قبل از هر چيز بايد بگويم در مورد پرداختن به مسائل اعتقادي و ديني در حركت ملي آزربايجان معتقدم كه بايد بسيار حساس باشيم چرا كه هر گونه افراط و تفريط در پرداخت به مسائل ديني را به ضرر حركت ملي آزربايجان و اهداف حركت مي دانم . اما اين دليل نمي شود كه از گفتن حقايق و نيز آشكار نمودن خرافاتي كه به جامعه آزربايجان ضربه مي زند پرهيز كنيم .

در بحبوحه جنگ بين مسلمانان مظلوم آزربايجان شمالي و ارتش فاشيست تا دندان مسلح ارمنستان كه از طرف ارتش شوروي سابق كاملا حمايت و پشتيباني مي شد جمهوري اسلامي ايران جهت سرگرم كردن مردم آزربايجان جنوبي به منظور كمك به ارمنيها در پي اجراي سناريويي مذهبي بود كه تا بدين روز به شخصه كمتر ديده ام دوستان به اين مسئله بپردازند .
در آن زمان يعني حدود بيست سال پيش گرچه خرد سال بودم اما صحنه ها و اتفاقات آن روز را كاملاً به ياد دارم . حتماً شما هم مي دانيد كه جمهوري اسلامي ايران درآن زمان با كمك عوامل خود در آزربايجان جنوبي پروژه ظهور امام زمان را در بين عوام تبليغ مي كرد . دقيقاً به ياد دارم هر روز در تبريز و ساير شهرهاي آزربايجان جنوبي شايعه مي شد كه امام زمان در فلان حسينيه يا فلان منزل در محله اي ديده شده است . بيچاره ملت بي سواد و عوام هم بدون اينكه بدانند در كيلومترها آنطرف در شمال رود آراز خواهران و برادرانشان به طرز فجيعي از طرف جنايتكاران ارمني كشته مي شوند و خاك وطنمان را به اشغال خود در مي آورند ، در مراسمات ظهور امام زمان حضور ميافتند گاهي مي شنيديم كه براي ديدن امام زمان ده ها نفر به خانه عوامل جمهوري اسلامي هجوم مي بردند ، نذر ادا مي كردند به گريه و زاري مي افتادند سرانجام روي پارچه اي نور ليزري سبز رنگ انداخته مي شد فرياد الله اكبر ها بلند مي شد مي گفتند اين نور امام زمان است برخي از هوش مي رفتند بعد از نمايش ، ملت هجوم برده و پارچه اي را كه نور امام زمان ( ليزر ) بر آن افتاده بود پاره پاره مي كردند و در جانماز خود مي گذاشتند .
اكنون سالها از آن ماجرا مي گذرد گرچه در آن زمان با نبود امكانات خبري مثل امروز و عدم شكل گيري و قدرت حركت ملي آزربايجان بايد اعتراف كنيم كه حاكميت تا حدودي توانست از اعتقادات مذهبي ملتمان استفاده كرده و تقريباً ذهن ملتمان را به خود مشغول كند اما امروزه با پيشرفت امكانات خبري و نيز با قدرت گرفتن حركت ملي آزربايجان جنوبي فعالين حركت بايستي كاملاً هوشمندانه و با دوري از افراط و تفريط اجازه سوء استفاده دشمن راسيست فارس از اعتقادات مذهبي ملتمان را ندهد . اكنون حركت ملي آزربايجان به خصوص در 10 سال اخير صاحب قدرت و توانايي مانور سياسي و فاش ساختن هر گونه سناريويي از جانب حاكميت راسيستي ايران را دارد و اميد است با تلاش و پشتكاري فعالين ملي تمامي نقشه هاي دشمنانمان را به خودشان برگردانيم .
آزربايجان جنوبي ــ تبريز
1390/10/2