۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

مصاحبه یک بسیجی با مسئول حزبالله تبریز ــ از حمله احتمالی به سفارت جمهوری آذربایجان تا جریان انحرافی


تک توران : این مصاحبه توسط فردی بسیجی به نام سید هادی شاطر موسوی با مسئول حزب الله تبریز انجام گرفته است در زیر متن مصاحبه را می توانید مشاهده کنید .
در گفتگو با مسئول انصار حزب الله تبریز عنوان گردید:

از حمله احتمالی به سفارت جمهوری آذربایجان

تا جریان انحرافی

زبان مادری و مطالبه اصل 15 قانون اساسی ایران


مقدمه اول: این مصاحبه قرار بود در نشریه خوش خبر که بنده مسئول تحریریه آن هستم چاپ گردد، از آنجایی که خود سانسوری و واهمه های واهی در آذربایجان بی داد می کند این مصاحبه پس از درگیری جزئی لفظی با مدیر مسئول چاپ نشد به همین منظور تلاش کردم به عنوان خبرنگاری که تنها به خداوند منان وابسته است و از هیچ قدرت و حزب و جریان خاصی خط نمی گیرد ، در جهت اطلاع رسانی به عموم ملت بزرگ آذربایجان این مصاحبه چاپ و منعکس شود اما در نهایت تلاش ها برای چاپ این مصاحبه بی نتیجه ماند و در این بین با یک خبرگزاری بی طرف و یک هفته نامه محلی هم برای چاپ این مصاحبه مذاکراتی شد که در نهایت جواب قانع کننده ای برای عدم انتشار این مصاحبه دریافت نشد! قبل از شروع مقدمه دوم این مصاحبه مجددا خاطر نشان می شوم که اینجانب سیدهادی شاطرموسوی به عنوان یکی از روزنامه نگاران استان آذربایجان شرقی به هیچ گروه و نهاد دولتی و غیر دولتی وابسته نبوده و همواره در تلاشم با افراد دولتی و غیر دولتی و حزبی و ... گفتگوهایی در جهت صرفاً اطلاع رسانی به مردم داشته باشم.امید است ملت غیور آذربایجان این اندک تلاش ها را در جهت وظیفه ذاتی اطلاع رسانی بنده دانسته و با نقطه نظرات خود بنده حقیر را یاری نمایند.در صورت تمایل با اشتراک گذاری این مطلب موجب اطلاع رسانی هر چه بیشتر شوید. این بار هم رسانه شمایید...

مقدمه دوم: در پی وجود شایعاتی مبنی بر احتمال حمله انصار حزب الله تبریز به سفارت آذربایجان و بررسی تحولات منطقه به سراغ مسئول انصار حزب الله رفیتم. ایشان در گفتگویی صریح و صمیمی که بیش از یک ساعت به طول انجامید ، ضمن رد انجام هرگونه عملیات برای تصرف سفارت جمهوری آذربایجان در تبریز ، اظهار داشتند که فقط پیش بینی می کنند در صورت ادامه روند فعلی برخی از اعمال اسلام ستیزانه دولت آذربایجان این کار دور از ذهن نخواهد بود.ماحصل این گفتگو به شرح زیر است:

-          برای مقدمه وضعیت فعلی کشور جمهوری آذربایجان را چطور ارزیابی می کنید؟

آذربایجان بدبخت ترین کشور دنیا است ، 20 درصد آن کشور توسط ارمنستان در آن سالها با خون ریزی تصرف شد و مابقی 80 درصد را اسرائیل برنامه ریزی کرده که با اشغال گری نرم تصرف کند ، ارمنستان در آن سالها با اشغال گری سخت و با جنایت هایی که در قره باغ انجام داده و انجام کارهایی از قبیل نگهداری خوک در مساجد آنجا ، آن بخش از کشور آذربایجان را به تصرف خود در آورد و امروزه دولت آذربایجان که با برخی تصمیماتش تبدیل به سازمان اجرایی موساد اسرائیل شده است،  دست به اعمال نامتعارفی زده که در نتیجه برخی سیاست ها، اسرائیل در آن منطقه پایگاه نظامی داشته و در تمامی مسائل اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی نقش پر رنگی دارد.حجاب و تبلیغ تشیع و حتی عزاداری هم ممنوع شده است! و در کل باید گفت همان کارهایی که ارمنستان با آذربایجانی ها کرده ،  اسرائیل نیز به طریق دیگر دست به چنین اقداماتی زده است و هم اکنون عده ای از جوانان جمهوری آذربایجان در کشوری که دم از آزادی می زنند به خاطر عزاداری به امام حسین (ع) در بازداشت به سر می برند.

-          شنیده شد شما نامه هایی در همین راستا به دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری نیز ارسال کردید، از علل ارسال این نامه ها بفرمایید؟

آن نامه، نامه ی دوم من بود ، نامه اول من نامه خیلی ملایم به لحاظ نگارشی بود و در نامه دومی که به دکتر احمدی نژاد ارسال کردم ، نوشته شده  که ارمنستان و آذربایجان اسلام ستیزی می کنند ، ارمنستان در مساجد خوک نگهداری کرده و دولت آذربایجان مسلمانان را تحت فشار قرار داده است و با توجه به اینکه کشور ما جمهوری اسلامی است باید از حقوق مسلمانان در کشور های همسایه نیز دفاع کنیم . همچنین نامه دوم را در شرایطی نوشتم که شبکه ماهواره ای گوناز تی وی برنامه های خود را بر اساس دعوای ترک و فارس برنامه ریزی کرده بود اما هم اکنون این شبکه با گستاخی هر چه تمام به قرآن ، خدا ، پیامبر و ائمه توهین کرده است و به بهانه ی اینکه نویسنده مرتد آذربایجان "رافیق تقی" که ارتداد وی از طریق مراجع صادر شده بود، ارسال کردم.

به عقیده بنده عامل قتل این نویسنده نیز سازمان موصاد است و دلیل آن را هم اسلام ستیزی می تواند باشد.  از وقتی هم که این نویسنده کشته شده بیشترین اهانت ها به اسلام شده و گستاخی را به حدی رسانده اند که می گویند قرآن یک کتاب عادی است. و همه این ها در شرایطی است که  این شبکه از باکو پخش نمی شود اما تحت حمایت رژیم آذربایجان و اسرائیل و آمریکا می باشد.

این شبکه قبل ها با راه اندازی یک سری جریان های ساختگی عده ای از جوانان را قریب داده و در اختیار خود می گرفت و با سرنوشت آن جوانان بازی می کرد و در این بین نیز عده ای از جوانان فدای تصمیمات آن شبکه می شدند و این درحالی بود که به آنانی که در آن سوی مرزها نشسته اند ، اتفاق خاصی نمی افتاد! این شبکه  در اقدام جدید خود و در ماه محرم  قدرت حضرت ابوالفضل را زیر سوال می برد و منم متاسفم که آنانی که دم از حقوق بشر می زنند و می گویند نباید توهین شود ، خود به این نوع کار ها دست می زدند!!

با مطلع شدن از این اهانت های بی شمار آنان،  به دولت احمدی نژاد که یک دولت ارزشی و دولت اسلامی است  نامه نوشته و تمامی مسائل را در آن نامه ها توضیح دادم و خواستار رسیدگی به این موارد شد. باید گفت ما در زمان انتخابات  در ستاد های انتخاباتی دولت های نهم و دهم حضور داشتیم و بنده سابقه حضور در ستاد دکتر احمدی نژاد به عنوان معاون فرهنگی در انتخابات نهم و در دور دهم نیز مسئول ستاد تبریز بودم .

 ما عاشق چشم و ابروی احمدی نژاد نیستیم بلکه ما به خاطر تشکیل دولت اسلامی از وی حمایت می کنیم اما این دولت اسلامی باید دیپلماتیک اسلامی داشته باشد و زمانی می بینیم که دیپلماتیک ایشان غیر اسلامی می شود بر اساس امر به معروف و نهی از منکر و فتوای صریح حضرت امام (ره) که فرموده اند اگر دیدید امر به معروف نیاز به ادبیات تند نیاز دارد آن کار را نیز انجام دهید، من طبق این فتوا نامه ی تند تری نوشتم . و  تعجب می کنم که صدای من را در آن سوی مرز شنیده اند اما در کشور ما شنیده نشده است. در این نامه بیشتر به مسائل سیاسی خارجی اشاره شده و درخواست شده که موضع گیری های خود را اصلاح نموده و بر اساس دیپلماتیک اسلامی تر باشد تا دیپلماتیک غربی!  و در آن نامه نوشته ام که اگر شما برخوردی نکنید و سیاست ها به همین منوال ادامه یابد ماجرای قلهک تکرار خواهد شد. جریان قلهک در حالی صورت گرفت که انگلستان هر کاری که دوست داشت در کشور انجام می داد ، الان هم آذربایجان همین کار ها را انجام می دهد و شما نیز می بینید چقدر از جوانان ما در دام جریانات تجزیه طلبی و پان ترکیسم افتاده اند ، چقدر از جوانان از دست داده ایم خلاصه همه اینها به خاطر سیاست دیپلماتیک ضعیف دولت است و اگر دولت اسلامی تر برخورد می کرد هیچ گاه این اهانت ها نمی شد.

-          شما مسئولیت حمله به سفارت آذربایجان را خواهید داشت ؟

ما نگفته ایم که ما اینکار را انجام خواهیم داد بلکه پیش بینی کرده ایم ، من به عنوان تحلیلی گفته ام و طرح عملیاتی مطرح نکرده ام و گفته ام که آقای احمدی نژاد اگر این کار ادامه داشته باشد تکرار خواهد شد . ما به کنسولگری به چشم نماد مردم آذربایجان نگاه نمی کنیم به نماد دولت آذربایجان نگاه می کنیم و به سیاست های دولت آذربایجان اعتراض داریم و مجددا می گویم که فقط یک پیش بینی است ! همان گونه که یک تاجر پیش بینی می کند که فلان جنس در آینده می تواند گران و ارزان می شود ، الان ما نیز در محدوده خود این پیش بینی را داریم . تشخیص می دهم که در آینده صد در صد این کار اتفاق خواهد افتاد ، تبریز ، شهری شیعه نشین است که در زمان شاه در بازار قیام کردند در مقابل این کار کنسولگری که چیزی نیست فقط عزاداران آنجا را محو می کنند. سفارت آذربایجان هم در برابر سفارت انگلستان قابل قیاس نیست.

-          موضع شما برای جریان انحرافی چیست؟

در آن نامه نوشته ام به هخامنشی اعتراض نشده بلکه اعتراض برای رعایت مسائل اسلامی است و به آقای مشایی هم اعتراض کردم. ما جریان انحرافی را از دولت نهم تشخیص داده و درگیر آن هستیم و تمامی انتصابات دولت نهم صورت گرفت مخصوصا در این استان شد اکثرا از جریان انحرافی  خط گرفت و ما از آن زمان اعتراض داشتیم . سرآغاز جریان انحرافی از شمال ایران بود  و از زمان دولت نهم در استان انتصابات موفقی ندیده ایم .

-          شما به مراجع ذی صلاح در این باره اعتراض نکردید؟

ما از طریق ستاد خیلی اعتراض ها کردیم و مدیران هم از من شکایت کردند و کل مدیران استان در یک سمت و جریان مردمی و حزب الله در سوی دیگر قرار گرفتند و حکمی هم علیه بنده صادر شد اما اجرایی نشد و همه این ها برای حذف من صورت گرفته بود. فلسفه ی اینکه مردم به احمدی نژاد روی آورند این بود که برخی مدیران حذف شود و این کار نتنها نشد بلکه عمر برخی از مدیران ادامه دارد و حتی بعد از احمدی نژاد نیز ادامه خواهد داشت و اگر دوران طاغوت بود آنان نیز بودند و برای این عده اسلام و غیر اسلام فرق نمی کند و چون به فکر میز و پست های خود هستند و بعضی از آنها  بازمانده دولت های هاشمی و خاتمی است.

-          در ورزشگاه ها شعار مدرسه ترکی و اصل 15 در خواست می کنند و حال سوای برخی ها که از دشمنان خط می گیرند و این موضوع که هر کشور کوچک و بزرگ نیز در دنیا برای خود دشمنی دارد ، دید شما به اصل 15 قانون اساسی چه می تواند باشد؟

در دیدگاه اسلام ترک و فارس و عرب فرقی ندارد و در قرآن آمده که ما شما را قوم قوم آفریدیم و دلیل این کار را برای شناخت قوم ها بود و در ادامه آمده است برترین این ها قوم نیست بلکه انسان های با تقوا برتر هستند . جریان پان ترکسیم در شمال غرب ایران توسط اسرائیل ایجاد شده و همچنان که مقام معظم رهبری گفته اند آذربایجان سر ایران است ، اسرائیل در تلاش است این سر را از بدن خود جدا کند اما نمی داند که خیلی ضعیف هستند و نمی توانند کاری از پیش ببرند اما متاسفانه این کار به جریان فکری تبدیل شده و آنها بر روی افراد کم سن و سال تلاش دارند که آنها را منحرف کنند ، اما در مورد زبان مادری نیز باید گفت هر چیزی که با اسلام و قانون منافاتی داشته باشد ، مشکلی ندارد . اتفاقا نماینده رهبری در استان هم اولین مطالبه ایشان در ورزشگاه تختی از آقای احمدی نژاد این بود که زبان مادری در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود. و موضع ما هم موضع رهبری است ، چون اشکالی ندارد اما کدام دست ها که نمی گذارند این کار انجام شود و کدام دست ها هستند که از عدم این کار استفاده می کنند به عقیده من به یک نکته بر می گردد که یک طیف ماموریت دارند این فکر را ایجاد کنند که بر مردم تبعیض صورت می گیرد و یک تعداد هم هستند که بر این باورند در مقابل این تبعیض باید واکنش نشان داد. از لحاظ بودجه شهری و استانی وقتی نگاه می کنیم می بینیم از هر لحاظ پیشرفت داشته مخصوصا در دولت نهم و دهم کارهای خوبی شده و آذربایجان شرقی پیشرفت زیادی داشته است. و واقع بینانه نگاه کنیم می بینیم تبعیض نیست ، گاها مسئولان بی لیاقتی می کنند و نمی توانند کار را صحیح انجام دهند. در جریان شکایت ها آقای شهردار نیز بود ، با اینکه آقای شهردار کارهای زیادی انجام داده اند و سرعت پیشرفت آنها خوب است اما ما به ایشان انتقادات زیادی داریم . مسئولان اگر محکم کار کنند مطمئناً بخش بزرگی از این جریان های تجزیه طلب حذف می شود.

-          با استناد به سخن شما که نماینده مقام رهبری نیز بر اجرای اصل 15 قانون اساسی تاکید دارند ، چرا تاکنون این امر محقق نشده؟

 نماینده مقام رهبری بله مطرح کرده اند اما باید قشری پیگیر این موضوع باشد ، آنانی که این موضوع را می خواهد  می توانند پیگیر خواسته نماینده رهبری در استان باشند در این بین نحوه مطالبه هم مهم است که به چه شکلی باشد. این مطالبه در راستای فکر ترویج فکر ضد انقلاب مطرح شده است ، ورزشگاه هم محل مطرح کردن این خواسته نیست که آنجا را به محل و متینگ سیاسی تبدیل کنند که با این نحوه مطالبه گری نتیجه نگرفته خواهد شد و در این بین سرنوشت بعضی جوانان خراب می شود.
                        
الان آن شبکه ماهواره به ائمه و خدا توهین می کند و جریان تجزیه طلب تبدیل به یک فرقه منحرف ضد دینی شده و در پی زیر سوال بردن مسائل دینی است. مطمئن مردم شیعه این شهر نمی گذارند که به قرآن و ائمه اعتراض شود چه برسد به توهین.

اگر افرادی خواسته خود را از طریق گوناز تی وی مطرح می کنند این شبکه در کنار آن به خدا و پیامبر توهین می کند و ما وقتی این دو موضوع را در کنار هم قرار می دهیم به راحتی وجود دست های ضد دینی و افکار صهیونیستی نمایان می شود. اگر خواسته زبان مادری در مسیر درست خود پیگیر باشیم و به جای اینکه از طریق گوناز تی وی و برخی بر فرهنگی مطرح کنیم، برویم از نماینده رهبری این موضوع را بخواهیم مطمئناً نتیجه بخش خواهد بود.

-          با استناد به سخنان شما ، هدف اسرائیل در این منطقه چیست؟

اسرائیل به دنبال ذبح ایران است و ذبح ایران با جدا کردن سر ایران آغاز می شود و این کار امکان پذیر نیست و تنها در شکل خواب و خیال است . جوانان نباید در دام این افراد بیفتند و مطالباتی هم اگر دارند در مسیر خود پیگیر باشند. ما هم وقتی مثلا پیگیر عدالت می شویم ، موانغ زیادی در راه خود می بینیم و دلیل اعظم آن را این است که مطالبه گری صحیحی عده ای ندارند و این مطالبه آنها به شکل ضد انقلابی مطرح شده است. ما باید بر مطالبات خود اولویت قرار دهیم. برای ما اگر اولویت زبان مادری است بله پیگیر شویم اما وقتی می بینیم قوانین اسلامی در خطر است ، اسلام برای ما مهم تر باید باشد. نظام تا قیام حضرت مهدی پا برجا خواهد بود و این انقلاب تحول حضرت امام زمان (عج) خواهد شد و عده ای باید خیال خام را از ذهن خود خارج کنند ، کشورهای همسایه ای که در اختیار آمریکا و اسرائیل است بهترین الگو و درس عبرت برای خیلی ها است. و همه کار انجام می دهد تا دولت هایی مثل عراق و افغانستان را ضعیف کند تا به منافع خود برسند.

-          به عنوان آخرین سوال ، گفته می شود از نظر ظاهری جنابعالی شبیه سید حسن نصرالله هستید ، نظر شما در این باره چیست؟

کارها در یک راستا است و من شباهتی از نظر ظاهری نمی بینم شاید خاک پایشان باشم اما به خودشان شبیه نیستم اما اهداف و برنامه ها بر همدلی جهت نابودی اسرائیل است.
گفتگو از : سیدهادی شاطرموسوی