۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

مرگ مشكوك دو شهروند تركمانچايي در سوريه

تک توران : بهمن بيگلو و حسين اصغري دو شهروند تركمانچايي چندي پيش (اوايل آبان 1390) در سوريه به صورت مشكوك جان خود را از داده اند. اين دو شهروند از طرف سپاه پاسداران براي كار به اين كشور اعزام شده بودند.
بنا به اظهار خانواده جان باخته گان اين دو شخص يك هفته پس از  تماس تلفني كوتاه با خانواده خود به طور ناگهاني جان خود را از دست مي دهند. سپاه پاسداران كه كارفمرماي ايشان به حساب مي آيد توضيحي درباره علت و يا چگونگي فوت اين شهروندان آذربايجاني نداده است. مراسم خاكسپاري و ... در شرايط امنيتي شديد برگزار شد. مامورين امنيتي با حضور در مراسمات اين شهروند جو شديد امنيتي را حكمفرما كرده بود. ماموران امنيتي با ارعاب و تهديد خانواده هاي ايشان مانع از هرگونه پيگيري علت فوت آنها شده است. سپاه پاسداران در اقدامي شرط تحويل جنازه هاي اين اشخاص را معرفي يكي ديگر از بستگان جانباختگان براي اعزام به سوريه قرار داد و پس از معرفي خانواده جانباختگان اجساد فرزندان خود را تحويل گرفت.
لازم به توضيح است كه يكي از شهروندان اين شهر كه سابقا در سوريه مشغول كار بوده است از شرايط فوق امنيتي در محل كار در مكان مذبور خبر داده است. كارگراني كه از ايران به اين مكان منتقل مي شوند در مدتي كه در آنجا هستند حق هيچگونه تماس تلفني و خروج از كمپ كاري را ندارند. اين شهروند علت احتمالي فوت بهمن بيگلو و حسين اصغري را خروج از كمپ و برقراري تماس تلفني با خانواده خود مي داند. وي در ادامه افزود كساني كه توسط سپاه پاسداران به سوريه مي روند بيشتر به اردوگاه هاي حزب الله منتقل مي گردند و كارهاي انجام گرفته شده زير نظر اين ارگان مدريت مي شود. اين شهروند به دلايل امنيتي حاضر به معرفي خود و توضيح بيشتر درباره مكان كار و نوع فعاليت اين كمپ ها نشد.
گفتني است بيش از صد تن از شهروندان تركمانچاي در حال حاضر در اين كمپ ها مشغول كار هستند. در بين اهالي اين شهر شايع شده است كه تمامي كساني كه در سوريه كار مي كنند كشته خواهند شد. به دليل جو شديد امنيتي اشخاص مشغول به كار حضور خود دراين كمپ ها را ابراز نمي كنند. بيم آن مي رود اين افراد نيز به سرنوشت اين دو شهروند گرفتار شوند.
منبع خبر : اویرنجی