۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

ديدگاه تحليلي تك توران در مورد مسئله حجاب در روابط دولت آزربايجان و ايران ــ شعار حجاب ، هدف تجزيه


دولت راسيست فارس ايران با پوششي اسلامي همواره با ترفندهايي سعي در تضعيف دولت مستقل آزربايجان شمالي داشته است .

يكي از اين ترفندها استفاده از مسئله مذهب و سوء استفاده ازمسئله حجاب زنان در جمهوري آزربايجان شمالي است به طوري كه اين مسئله در طول سالهاي اخير تبديل به گفتمان تخريبي روزمره برخي از آخوندهاي حكومتي بر عليه دولت جمهوري آزربايجان شده است .


با دقتي عميق مي توان فهميد كه دغدغه جمهوري اسلامي از بارز كردن مسئله حجاب در آزربايجان ، نه دغدغه اسلامي است و نه دخالت صرفاً ديني بلكه دخالتي سياسي در پوشش اسلامي است .

براي اينكه به عمق موضوع پي ببريم مسئله را بيشتر باز مي كنيم . جمهوري اسلامي ايران به علت اينكه خود با تهديد بزرگتر به اسم ملت آزربايجان در ايران امروزي كه بيش از 35 ميليون نفر از نفوس اين كشور را شامل مي شود مستقيماً نمي تواند در جمهوري آزربايجان شمالي دست بر مسئله اقوام اقليت در اين كشور بگذارد لذا جهت جدايي اين اقليتها كه درصد بسيار كمتري از تركيب آزربايجان شمالي را تشكيل مي دهند از پلان ديگري به اسم مذهب و شعار حجاب زنان استفاده كرده و هدفش دقيقاً ايجاد ناامني در اين مناطق و جدايي اين قسمتها از حكومت مركزي آزربايجان شمالي است .

اگر دقت كرده باشيد بيشتر انرژي حاكميت راسيست فارس جهت تبليغات اسلامي در آزربايجان شمالي بيشتر در مناطقي مثل لنكران و ناردالان و برخي مناطق ديگر است كه در اين مناطق اقليتهايي همچون تاتها و غيره زندگي مي كنند .

به نظر شما چرا براي فتواي قتل " رافيق تقي " نويسنده آزربايجاني از آخوندي به اسم فاضل «  لنكراني » استفاده مي شود ، بله نام لنكراني مي تواند در منطقه لنكران آزربايجان تاثيري ذهني و رواني بر آن قسمت از

آزربايجان بگذارد واين مسئله اتفاقي نيست .

پشت پرده تمامي اقدامات جمهوري اسلامي ايران بر عليه آزربايجان به مسئله تجزيه آزربايجان بر مي گردد و لازم است سياستمداران آزربايجان شمالي عكس العملي مناسب نسبت به مسئله حجاب در قبال ايران بگيرند .

متاسفانه نوع نگرش سياستمداران آزربايجان شمالي به اين مسئله ( ايستابيلگي پوزماق ) يعني ايجاد نا امني و بر هم زدن آرامش و استقرار در آزربايجان از جانب ايران تلقي مي شود حداقل به ظاهر ما شاهد اين عكس

العمل هستيم كه به نظر مي رسد چنين ديدگاهي هم در تفكر و هم در زبان سياستمداران آزربايجاني بايد تغيير كرده و با زباني ديگر بايد با جمهوري اسلامي ايران صحبت كنند .

بي شك با وجود 35 ميليون آزربايجاني در جنوب ، دولتمداران آزربايجاني بهتر مي دانند كه با چه زباني و با چه پلاني با ايران صحبت كنند و ما در مقام توصيه به سياستمداران آزربايجان شمالي نيستيم . 
17 آذر ماه 1390