۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

یوروش ماموران اداره اماکن تیکان تپه به روستای اوغول بیک


تک توران : دیروز(دوشنبه 5 دیماه) تعدادی از ماموران اداره اماکن تیکان تپه به روستای اوغول بیک در پنج کیلومتری این شهر، هجوم برده و به پاک کردن شعارهای نوشته شده در سطح این روستا اقدام نمودند.
این ماموران همچنین تعدادی از برچسبهای تورکی روی خودروهای این روستا را نیز پاک نمودند که این عمل واکنش اهالی روستا را برانگیخت و در نهایت نیز ماموران از اینکار منصرف شدند.

گفتنی است که طی سالهای اخیر روند روبه رشد حرکت ملی آذربایجان در این روستا، شتاب زیادی بخود گرفته که این موضوع حساسیت ماموران اطلاعاتی- امنیتی تیکان تپه را در پی داشته است شعارهایی که در حمایت از رسمی شدن زبان تورکی، تیم تیرختور، محکومیت معدنکاران منطقه و... نوشته می شود در روستای اوغول بیک بحدی افزایش یافته که تقریبا تمامی دیوارهای این روستا مملو از شعار شده است. در دو سال گذشته این دومین باری است که ماموران اداره اماکن تیکان تپه به روستای اوغول بیک یورش برده و به پاک کردن شعارهای نوشته شده در سطح روستا و روی خودروها اقدام می کنند. طبق معمول خسرو قهرمانی و محمد وند (دو تن مزدوران اداره اماکن که از دشمنان قسم خورده آذربایجان می باشند) و علی مکارم (ریس اداره اماکن تیکان تپه) نیز بین ماموران حضور داشتند. 
گوناز تی وی