۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

نگاهي به بيانيه منتسب به فعالين شهرستان خوي در مورد مسئله تحريم انتخابات اخير مجلس

اخيراً بيانيه اي به نام فعالين شهرستان خوي در مورد تحريم مسئله انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي در برخي از سايتهاي ملي آزربايجاني مطرح شده است كه لازم ديديم نكاتي را متذكر شويم .
اول از همه معتقديم نوع خط اين بيانيه نمي تواند از طرف فعالين حركت ملي آزربايجان باشد . نويسندگان اين بيانيه در قسمتهايي از اين نوشته با محكوم كردن ظاهري سياستهاي حاكميت توتاليتر حاكميت ايران به نوعي ديگر با زرنگي خاصي سعي در تطهير جريان به اصطلاح اصلاح طلب و فاشيستهاي سبز كه تا بدين روز كوچكترين حقي از حقوق ملي آزربايجانيان را همگام با حاكميت راسيستي به رسميت نشناخته است كرده و در نتيجه انتخابات اخير مجلس در شهرستان خوي را بايكوت و تحريم مي كنند.

بايد بدانيم كه حركت ملي آزربايجان گرچه هيچ يك از انتخابات ( انتصابات ) انجام شده در طول تاريخ حاكميت جمهوري اسلامي ايران را به رسميت نشناخته و هيچ مشروعيتي از لحاظ ماهوي به اين انتخابات نبخشيده و نمي بخشد اما همانطوريكه در بيانيه قبلي تك توران اشاره داشته ايم ، حركت ملي آزربايجان جنوبي در مورد هر انتخاباتي در مناطق غربي آزربايجان جنوبي من جمله شهرستان خوي ، تاكتيكي را دنبال مي كند كه فرصت سوء استفاده به دشمنان آزربايجان از جمله گروهكهاي تروريست كورد را ندهد.
لذا تك توران چنين بيانيه اي از طرف فعالين منتسب به خوي را به هيچ وجه قابل قبول ندانسته و از سايتهاي ملي آزربايجاني كه در مورد برخي بيانيه هاي خودي اينقدر حساسيت نشان داده و گاهاً چاپ نمي كنند مي خواهد در چاپ چنين بيانيه هايي نيز كه معلوم نيست از جانب چه كساني و با چه اهدافي نوشته مي شوند كاملاً هوشيار باشند و اجازه سوء استفاده به دشمنان آزربايجان ندهند .
دوم دي ماه 1390