۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

دختران آذربایجانی با سلاح موسیقی به رستاخیز هویت طلبی می پیوندند ــ ویدئو و تصویر


در 27 فروردین 1389 دختران آذربایجانی با بالا رفتن از تپه های اطراف استادیوم سهند تبریز نشان دادند که اولین سیبل آسمیلاسیون بیدار شده است.

وقتی دشمنان آذربایجان دختران تورک منطقه را برای آسمیله کردنشان نشانه گرفته بودند، شاید هیچ وقت باور نمی کردند که سرمایه گذاری هنگفت شان این چنین بر باد رود و دختران و زنان آذربایجانی برای فریاد "یاشاسین آذربایجان" کیلومترها راه بروند و از تپه ها بالا رفته در میان ماموران پرچم تراختور برافرازند.


زنان تورک تابوی 30 ساله را شکستند و فعالان آذربایجانی برای ارج نهادن به این حرکت زیبا در سالگرد حضور دختران بر فراز تپه ها، این روز را روز دختران طرفدار تراختور آذربایجان نام نهادند.

شاید حضور در استادیوم و فریاد "آذربایجان یوردوموز، تراختور بوز قوردوموز" فعلا برای دختران آذربایجان ممکن نباشد، اما همیشه هنر در خدمت ابراز احساسات و گاها فریاد هویت طلبی بوده است. مردانی که شاید تا چند سال پیش می ترسیدند خود را تورک معرفی کنند در جریان رستاخیز هویت طلبی، یکی پس از دیگری آلبوم های موسیقی تورکی خود را به بازار معرفی کردند. در این بین موسیقی می تواند نقطه عطف دختران برای پیوستن به حرکت عظیم مردان تورک در غالب جدیدی از مبارزات اجتماعی باشد.

برای جشن سومین سالگرد حضور دختران در تپه های اطراف استادیوم سهند، منتظر خلق اثر هنری از طرف دختران هستیم. این بار دعوت به حضور دوباره بی فایده است که اگر چنین دعوت کنیم مسلما به جای دختران تراختوری، ماموران نیروی انتظامی باتوم به دست تپه ها را پر خواهند کرد. از این رو از موسیقی دانان دختر آذربایجانی دعوت می کنیم با هنر موسیقی اعلام حضور کنند و این چنین به صفوف مردان تراختوری بپیوندند.

تا 27 فروردین 1391، منتظریم، این بار همه جا مارشی را گوش خواهیم کرد که دختران تراختوری خوانده اند. که در این صورت ماموران باتوم هایشان را باید بر سر خودشان بزنند، و آنان که دنبال آسمیلاسیون بودند، در بخش های دیگری سرمایه گذاری کنند که دختران آذربایجانی بوی سبقت را در فعالیت هویت طلبی از مردان خواهند ربود.

لینک زیر کلیپی است که فعالین آذربایجانی برای دعوت از دختران تورک آذربایجان برای خلق اثر هنری، تهیه کرده اند و حاوی تصاویر پخش نشده حضور دختران برفراز تپه ها در 27 فروردین 1389 است. شاید الآن وظیفه مردان آذربایجانی انتشار این کلیپ و رساندن پیام دعوت به گوش دختران آذربایجانی در سراسر دنیاست. تا 27 فروردین 1391 وقت زیادی نمانده!!!