۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

براي ساركوزي : اشتباه بزرگ يك سياستمدار كوچك ــ ياشار گؤنئيلي


تک توران : قرار اخير پارلمان فرانسه بر عليه دولت و ملت توركيه در مورد نسل كشي ساختگي ارامنه در طول سالهاي جنگ جهاني اول توسط عثمانيها سر و صداي زيادي در مدياي جهان ايجاد كرده است . اين موضوع رفته رفته هر روز بزرگتر از ديروز مي شود و به نظر مي رسد مسئله فقط و فقط در سردي روابط توركيه و فرانسه خلاصه نخواهد شد .
در واقع نيكولا ساركوزي رئيس جمهور امروز فرانسه وارد بازي بسيار خطرناكي شده است كه آينده ثابت خواهد كرد و خواهيد ديد كه تاريخ فرانسه اشتباه كودكانه اين فرد را به پاي يك سياستمدار كوچك براي ملت بزرگ فرانسه خواهد نوشت . بازي ايي كه توسط حزب سوسيال دمكرات فرانسه به كمك لابي ارمني در فرانسه براي تاثير گذاري بر نتايج انتخابات آينده در فرانسه آغاز شد و نيكولا ساركوزي همچون يك سياستمدار تازه كار به خيال خود شايد راحت ترين راه كه همانا امضاي اين لايحه براي به قانون در آمدن در مجلس فرانسه بود را امضا كرد .
در واقع شايد در انتخابات اخير فرانسه حزب ساركوزي بتواند رانتي از اين قرار مجلس كه من با شبهه به آن مي نگرم بدست آورد اما بازنده بزرگ اين بازي ملت فرانسه و تاريخ فرانسه اي خواهد بود كه در منظر جهانيان زادگاه دمكراسي نوين در جهان به شمار مي آمد .
اما در آينده چه خواهد شد ؟ ساركوزي در برابر سياستمدار غولي همچون اردوغان چه خواهد كرد ؟ به نظر مي رسد توركيه به سادگي از اين مساله نخواهد گذشت . تصورم اينست كه بهترين سياستي كه توركيه در قبال اين مسئله و فرانسه خواهد گرفت رودرروي قرار دادن فرانسه با دو دنيا خواهد بود يكي دنياي تورك و ديگري دنياي اسلام .
بدين ترتيب فرانسه در محاصره دو جبهه قرار خواهد گرفت يكي اتهام ديد آپارتايدي در مورد توركان جهان و ديگري ديد آپارتايدي در مورد دين اسلام و مسلمانان جهان . و اين مسئله هماني است كه در آينده ، اردوغان و توركيه را در مقام قدرت نسبت به ساركوزي و فرانسه قرار خواهد داد .
به اين مسئله اضافه كنيد بحران اقتصادي اخير در جهان و انقلابهاي دمكراتيك مردمي در خاورميانه را تا نتيجه بگيريد كه آينده فرانسه و توركيه به نفع كدام قدرت خواهد بود در واقع ملتهاي انقلابي و آزادي خواه منطقه خاورميانه كه روز به روز بر تعداد اين ملتها افزوده مي شود اغلب ، كشورهاي مسلمان و فوق العاده سمپات نسبت به كشور توركيه هستند . نيز فراموش نكنيد كه فرانسه در تاريخ خود نسل كشي مسلمانان الجزاير و رواندا را در پرونده خود دارد .
در حقيقت فرانسه از ارامنه اي حمايت مي كند كه در نگاه دنياي تورك و دنياي اسلام هم اكنون 20 درصد از خاك مسلمانان تورك آزربايجان شمالي را اشغال كرده است . همه مي دانند كه بهار عربي به زودي به كشوري همچون ايران امروزي نيز خواهد رسيد ، يك سياستمدار عاقل مي داند كه آزربايجان جنوبي دير يا زود از ايران راسيستي استقلال خواهد گرفت . آيا فرانسه به اين نمي انديشد كه ملت آزربايجان در جنوب و شمال اقدام آنها را كاملاً زير نظر دارد ؟ آيا فرانسه نمي داند كه ملت آزربايجان هنوز نسل كشي آزربايجانيها توسط ارامنه در طول سالهاي جنگ جهاني اول در شهرهاي آزربايجان شمالي و جنوبي را به خاطر دارد . آيا فرانسه نمي داند كه 50 ميليون آزربايجاني هنوز جنايات و نسل كشي 20 سال پيش ارامنه در قره باغ بر عليه آزربايجانيها را فراموش نكرده است .
آيا فرانسه مي خواهد در آينده گلوگاه اقتصادي و فرهنگي دنياي غرب و شرق ( آزربايجان جنوبي ) را از دست بدهد ؟
اينها سوالاتي است كه ملت فرانسه بايد در اذهان خود انديشيده و حقيقتاً به اين نتيجه برسند كه رييس جمهور امروز فرانسه هرگز لايق رياست جمهوري اين كشور نبوده و در واقع ساركوزي را مي توان ضعيفترين سياستمدار تاريخ فرانسه ناميد .
آزربايجان جنوبي ــ تبريز
7/10/1390
منبع : http://www.yashar-guneyli.blogfa.com/post-48.aspx