۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

صدور قرار وثقیه 70 میلیون تومانی برای سعید نعیمی


تک توران : امروز 8دی ماه 90، بعد از گذشت بیش از 235 روز از بازداشت موقت سعید نعیمی در اداره اطلاعات و زندان تبریز قرار وثیقه 70 میلیونی برای وی صادر گردید. سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سعید نعیمی فعال سیاسی آذربایجان، عضو شورای سیاست گذاری دفتر تحکیم، مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی سس، صبح امروز به ریاست آقای حملبر، قاضی دادگاه انقلاب تبریز و با حضور وکلای وی، آقایان فرهودنیا و فقیی برگذار گردید که در نهایت با تبدیل قرار بازداشت موقت وی به قرار وثیقه موافقت گردید.
اتهامات سعید نعیمی «ارتباط با بیگانگان»، «عضویت در گروه های مخالف نظام»، «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» و «معاونت در جاسوسی» ...بوده است. به گفته منابع آگاه از تبریز، در صورت تودیع وثیقه و انجام کارهای اداری در اوایل هفته آینده آزادی سعید امکان پذیر خواهد بود.
سعید نعیمی، فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر آذربایجانی ۱۸ اردیبهشت امسال توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در کرج دستگیر و برای بازجویی و رسیدگی به پرونده اش به اطلاعات تبریز منتقل شده است. مهندس نعیمی در دوران تحصیلاتش در دانشگاه زنجان، عضو شورای مرکزی و مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه بود وی همچنین مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی تورکی-فارسی "سَس" در دانشگاه زنجان بود. نعیمی در سال ۱۳۸۰با نشریه "سس " برنده لوح تقدیر جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه شد و در دوران دانشجویی کارشناسی ارشد خود در دانشگاه تربیت مدرس تهران، از فعالین شناخته شده جنبش دانشجویی آذربایجان بود.
این درحالی است که از وضیعت ناصر درازشمشیر دیگر فعال سیاسی دربند آذربایجانی که در این ارتباط دستگیر شده است خبری در دست نمی باشد. ناصر دراز شمشیر (آیدین موغانلی) عصرروز 15 مرداد سال 1390 در جعفر آباد مغان توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده است. طبق آخرین اطلاعات کسب شده از خانواده آیدین، وی بعد از ماه ها بازداشت در اداره اطلاعات و زندان اردبیل،جهت رسیدگی بیشتر به اطلاعات تبریز منتقل شده است و هنوز از وضیعت پرونده وی خبری دقیق در دسترس نمی باشد. ناصر درازشمشیر(آیدین موغانلی) فارغ التحصیل علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه باکو می باشد که بیشتر مطالعه و فعالیتهای وی درباره هویت و مطالبات ملی آذربایجانیها است. بگفته نزدیکان وی، ناصر در حال فراهم کردم مقدمات تحصیل در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های ترکیه بود و فعالیت خاصی که منجر به دستگیری وی گردد، انجام نداده بود. ماموران وی را از سر مزرعه اش دستگیر و با انتقال به خانه تمامی کتابها، دست نوشته ها، کامپیوتر و سایر وسایل شخصی اش را باخود برده اند.
کمیته تلاش برای آزادی سعید نعیمی