۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

ديدگاه تك توران نسبت به انتخابات اخير مجلس


سيستم حاكميت جمهوري اسلامي ايران به علت وجود ساختاري به نام شوراي نگهبان و رد صلاحيتهايي كه از طريق اين ارگان فيلترينگ در مورد نامزدهاي انتخابات در طول حيات 33 ساله جمهوري اسلامي ايران انجام پذيرفته ما را بر آن مي دارد كه در واقع به جاي استفاده از كلمه انتخابات از نام صحيح آن در اين حاكميت يعني انتصابات استفاده كنيم .
بنابراين در نگاه اول هر مخالفي به اين نتيجه مي رسد كه چنين انتخابات فرمايشي را بايكوت و تحريم كند . اما سياست به ما مي گويد كه چگونه ، در چه زماني و به چه ترتيبي تصميم بگيريم در يك كلام يك حركت سياسي هوشمند همچون حركت ملي آزربايجان جنوبي نبايد و نمي تواند سريع و احساسي تصميم بگيرد .
هر تصميم حركت ملي آزربايجان جنوبي لازم است كه بر اساس منافع ملي آزربايجان بوده و هر استفاده اي از هر جرياني براي حركت ملي به نفع ملتمان ، يك تصميم سياسي ــ تاكتيكي است و اين تصميم بايد بهترين تصميم ممكن باشد .
با اين توصيف به ديدگاه مان در انتخابات ( انتصابات ) اخير مجلس شوراي اسلامي كشور ايران نام خواهيم پرداخت :
تك توران معتقد است حركت ملي آزربايجان جنوبي به عنوان تنها قدرت سياسي تاثير گذار در آزربايجان جنوبي ، در مساله انتخابات در مناطق غربي آزربايجان جنوبي به علت وجود عناصر تروريست كورد و سياستهاي كورديزه كردن حاكميت راسيستي ايران در اين مناطق نه تنها به هيچ وجه هيچ انتخاباتي را نبايد تحريم كند بلكه با بررسي شرايط كانديداهاي آزربايجاني در اين مناطق بايد سرانجام بر روي كانديداهاي نزديك به حركت به توافق رسيده و ملتمان را براي رفتن به پاي صندوق هاي راي گيري ترغيب نمايد .
گروه تحليلي تك توران در مورد مساله انتخابات اخير در ساير نقاط آزربايجان جنوبي با توجه به توضيحات قبلي معتقد است حركت ملي آزربايجان با توجه به شرايط اخير حاكميت از منظر داخلي و خارجي و نيز شرايط منطقه نبايد از هم اكنون انتصابات را تحريم كند .
تك توران ضمن بررسي موقعيت كنوني در شرايط كاملاً مخفي به تماسهاي خود با فعالين حركت ملي آزربايجان و اقدامات مقتضي در خصوص انتصابات و نامزدها خواهد پرداخت و تا 20 – 15 روز مانده به راي گيري ( به نا به شرايط مد نظر مي تواند كم يا زياد شود ) نظر نهايي خود را در مناطق ذكر شده اعلام نخواهد كرد .
به اين ترتيب ما اجازه نخواهيم داد حاكميت از هم اكنون موضع خود را در قبال حركت و ملتمان تشخيص دهد.
اين نظر گروه خبري تحليلي تك توران است و لزوماً نمي تواند نظر كلي حركت ملي آزربايجان جنوبي باشد اما تك توران اميدوار است ساير گروههاي سياسي و تشكيلات ملي آزربايجاني بهترين تصميم ممكن را اتخاذ كنند .
« آيدين گله جكلر بيزيم غيرتلي ميللتيميزين دير »

یکم دی ماه 1390