۱۳۹۰ بهمن ۱۲, چهارشنبه

بی خبری ها از وضعیت افشین شهبازی فعال دانشجویی دانشگاه تبریز


تک توران : با وجود گذشت بیش از یک هفته از بازداشت  افشین شهبازی بی خبری ها از وضعیت این فعال دانشجویی بر نگرانی ها در مورد سلامتی او افزوده است.
علیرغم پیگیری‌ خانواده شهبازی ، تاکنون مقامات مسئول توضیحی در رابطه با محل نگهداری این دانشجو و اتهامات احتمالی وی نداده‌اند.
آقای شهبازی بعد از ظهر 3-ام بهمن ماه امسال در منزل شخصی و دانشجویی خود به همراه یکی از فعالین باسابقه و شناخته شده حرکت ملی آذربایجان آقای ابراهیم رشیدی (ساوالان) دستگیر شدند. گفته می شود که در هنگام دستگیری این دو فعال دلیلی برای بازداشت ایشان ذکر نشده و ماموران بدون ارائه حکم قانونی، اقدام به دستگیری آنها نموده اند.
لازم به توضیح است که ماموران امنیتی ضمن بازداشت آنها اقدام به تفتیش منزل نموده و کلیه کتابها و دستنوشته ها، جزوات دانشگاهی و کامپیوتر خانگی را بدون هیچ توضیحی همراه خود برده اند.
افشین شهبازی 22 ساله اهل مغان ، دانشجوی مهندسی کشاورزی دانشگاه دولتی تبریز عضو فعال کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز میباشد.وی بارها از سوی مسئولین حراست دانشگاه تبریز احضار و مورد تهدید قرار گرفته است.همچنین ایشان صبح روز ۳۱ شهریور همزمان با شروع سال تحصیلی جدید  از محل حراست دانشگاه تبریز توسط ارگانهای امنیتی و به کمک مامورین حراست دانشگاه تبربز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. کمیته انظباطی دانشگاه تبریز بدون حضور وی با فشار حراست این فعال دانشجویی را از کلیه امکانات رفاهی محروم کرد.
شایان ذکر است افشین شهبازی پیش از این در هنگام بازگشت از مراسم سالگرد شهدای آذربایجان در سولدوز، در جریان اعتراضات ملت آذربایجان نسبت به خشکانیدن دریاچه اورمیه و در مراسم درگذشت فعال سرشناس حرکت ملی ابراهیم جعفرزاده دستگیر شده بود.