۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

فیلمی از نسل کشی مردم خوجالی توسط ارامنه جنایتکار


تک توران : دسته های مسلح ارمنی در بامداد26 فوریه 1992 با مشاركت مستقیم لشكر366 شوروی سابق كه در ان برهه در خاك خان كندی-استنپانا كرت- قره باغ كوهستانی مستقر بود، به شهر خوجالی كه حدود هفت هزار نفر اذربایجانی در آن سكونت داشتند،حمله كردند.
قلدرهای سركش ارمنی با كمك هواداران مزدور خارجی خود در همین شب،شهر خوجالی را با خاك یكسان كردند. با پشتیبانی بخش وسیعی از وسائط سنگین نظامی متعلق به لشكر366؛ شهر كاملا نابود شده وبه آتش كشیده شد.اهالی غیر نظامی و غیرمسلح هدف قتل عام مسلحانه واقع شدند.كودكان،زنان،افرادسالمند وبیمار با سفاكی غیر قابل تصوری به قتل رسیدند.در نتیجه نسل كشی خوجالی 613 نفر كشته شده و 1275 نفر از اهالی غیرنظامی به اسارت برده شدند.از سرنوشت 150نفر ازاین اسرا هنوز اطلاعی در دست نیست.در نتیجه این فاجعه بیش از 1000نفر از اهالی غیرنظامی با اصابت مستقیم گلوله،بادرجات مختلف بدنی معلول شدند.106نفر از كشته شدگان زن،83نفر كودك خردسال و 70 نفر پیروكهنسال بودند.76 نفراز معلولین را پسران و دختران نابالغ تشكیل می دادند. 
 
در نتیجه این جنایات نظامی-سیاسی، 6خانواده كلا نابود شده،25 كودك هردو والدین،130كودك نیز یكی از والدین خود را از دست دادند.56 نفر از كشته شدگان با درنده خویی و بی رحمی وحشیانه ای به قتل رسیدند. آنان زنده زنده در آتش سوزانده شده،سرهایشان بریده شده،پوستهایشان كنده شده، چشمان كودكان خردسال از حدقه بیرون آورده شده و شكم زنان باردار با سرنیزه پاره پاره شده بود.
 
اعمال ارامنه و هواداران خارجیشان در ارتكاب فاجعه خوجالی،ضمن آنكه نمونه ای آشكار از نقض وقیحتنه حقوق بشر وبی اعتنایی بی شرمانه به قوانین حقوق بین المللی به شمار می آید،با كنوانسیون ژنو منشور حقوق جهانی بشر،معاهدات مختلف بین المللی درباره حقوق مدنی – سیاسی – اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی،منور جهانی حقوق كودكان،منشور جهانی حفاظت از زنان و كودكان در هنگام وضعیت فوق العاده و مناقشات جنگی و دیگر قوانین حقوقی بین المللی ضدیت آشكار دارد 


http://www.youtube.com/watch?v=EGjWnBKAeM8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=90OEeZ8KB-s&feature=related

گوناز