۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

هشدار جدی استاندار آذربایجان غربی در خصوص تغییر ترکیب جمعیتی این استان


تک توران : استاندار آذربایجان غربی در خصوص تغییر ترکیب جمعیتی این استان به شدت هشدار داد و خواستار حضور جدی روحانیان برای حل این آسیب اجتماعی در استان شد.

وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، امروز در همایش بزرگ طلاب و فضلای حوزه علمیه آذربایجان غربی در مدرسه عالی دارالشفای قم  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی گفت: در یک کشور و سیستم سیاسی اسلامی به نام نظام جمهوری اسلامی، توسعه و پیشرفت بدون محوریت دین ناممکن است.
وی افزود: نمی‌توانیم شاهد پروسه پیشرفته بدون توجه به حوزه دین باشیم. بنابراین اگر بدنبال پیشرفت و توسعه در کشور هستیم باید آن را در حوزه دین جستجو کرد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بدون توجه به نقش حوزه علمیه، مساجد و مسائل دینی، هرگز پیشرفت و توسعه‌ای در کشور صورت نمی‌گیرد و همه مسائل ابتر می‌ماند نمونه‌ای این حرکات را می‌توان در برخی کشورهای همسایه که تهی از معنویت هستند را مشاهده کرد.

وی تاکید کرد: اقتصاد، معیشت، توسعه و صنتعت بدون نگاه توجه به حوزه دین، ارتقا آن ممکن نیست. در سه دهه گذشته هر زمان به این حوزه کم توجه داشته‌ایم، پیشرفتی هم نکردیم.

جلال زاده در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت و موقعیت جغرافیایی این استان پرداخت و گفت: این استان در حال حاضر با چند کشور همسایه است که عمده چالش استان آذربایجان غربی طرح تغییر ترکیب جمعیتی است.

وی بدون ذکر دلایل و علل تغییر ترکیب جمیعیتی در این استان ادمه داد: در حال حاضر به دلایل مختلفی حاشیه و پیرامون شهر در حال تغییر ترکیب جمعیتی است و متاسفانه در برخی جاها این رویکرد صدرصدی رخ داده است که حوزویان باید با نگاه دقیق این تغییرات پیرامون را دنبال و آن را ریشه یابی و در صدد رفع آن بر آیند.

این مقام مسؤول در آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اینک برخی مساجد در منطقه آذربایجان غربی حتی یک روحانی حوزوی ندارند و در محرم و صفر بدون حضور روحانیان اداره می شوند