۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

پخش جزوه به مناسبت فاجعه ی خوجالی در دانشگاه تبریز


تک توران : جمعی از فعالین آزربایجانی در دانشگاه تبریز اقدام به تهیه و پخش جزوه با عنوان (خوجالی فاجعه سی) کردند . این جزوه که با تیراژ بسیار بالا در بین دانشجویان پخش گردید که با استقبال پر شور جوانان آزربایجانی مواجه گردید.

این جزوه از چندین بخش تشکیل شده بود که یک بخش آن مربوط بوده به فاجعه ی نسل کشی مسلمانان آزربایجانی به دست داشناک های ارمنی و بخش دیگر آن مربوط به 2 اسفند،روز جهانی زبان مادری و بخش دیگر آن مربوط به اخبار آزربایجان وهمچنین دستگیر شدگان آزربایجانی وبخشهای دیگراین را موضوعات متنوع شامل می شد.
 
هچنین خبر های دیگر از دانشگاه تبریز حاکی از آن است که مسولین حراستی و همچنین دیگر مسولین این دانشگاه بر فعالیتهای کانون که زیر نظر دانشگاه است فشار آورده و دانشجویان چندین بار اقدام به گرفتن مجوز برای برگزاری نمایشگاه کتاب کرده اند که متاسفانه مسولین حراستی مانع برگزاری این نمایشگاه کتاب شده اند .این در حالی است که در هفته های پیش کانون زاگرس که کردها در آن فعالیت سیاسی زیر زمینی دارند اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب کردستان کرده بود و کتابهای غیر قانونی و سیاسی خود را به دست فعالین می رساندند.

گوناز تی وی