۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

جشن روز زبان مادری در مدرسه علامه حلی خوی ــ تصویر کیک ( آی اولدوز )

تک توران : شرح کوتاه و تصویر زیر که توسط دانش آموزان دبیرستان علامه حلی خوی حاضر گردیده به خوبی بیانگر خودباوری غرورانگیز دانش آموزان آذربایجانی است. جنبش دانش آموزی آذربایجان به عنوان یکی از بی بدیلترین جنبشهای همتای خود، روزهای افتخار آفرینی را تجربه می کند و در آینده ای نزدیک این نوجوانان شجاع صفحات تاریخ این سرزمین را رقم خواهند زد.


"امروز برای کلاس ما یک روز بزرگ و تجربه بزرگی بود ، از یک ماه قبل نشستیم و تو گروه تصمیم گیری کلاس مشورت کردیم که چطوری این روز رو تو کلاس جشن بگیریم ، همه نظر دادن.

یکی گفت به نشانه اعتراض نیاییم کلاس ، یکی یه نظر دیگه و نظر آخر این شد که با خریدن کیک و آبمیوه و میوه و ... این روز رو تو کلاس جشن بگیریم .

همه چیز طبق برنامه قبلی پیش میرفت کیک و طرح روی اون آماده بود و همه چیز خریده شده بودند اما این خطر وجود داشت که این کیک و شعارا توسط مدیر دیده بشه.

اما با اینهمه خطر هیچ یک از بچه ها عقب ننشست و به کار خودشون ادامه دادند و همه چیز به مرحله نهایی رسید و حالا نوبت این بود که تو کلاس کیک بریده شه و شعارا داده بشه ، کیک رو بریدیم وشادی کردیم ....

واین بود سهم یک کلاس مدرسه تیزهوشان هرچقدر اندک اما با دلهایی بزرگ در روزی که آرزوی همه ما رسیدن به هدف این روز هست یعنی تحصیل به زبان مادری و این یک اولینی دیگر بود در تاریخ علامه حلی خوی..."


عشق اولسون سیزلره...

اعتراض به مجلس ایران در رد طرح نجات دریاچه اورمیه
http://www.facebook.com/urmu.golu.qurumasin