۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

رجزخوانی مسئول انصار حزب الله تبریز در صدا و سیمای دولتی ایران : جمهوری آذبایجان«بخشی از ایران»است

تک توران : مسئول انصار حزب الله تبریز در صدا و سیما:احتمال تسخیر کنسولگری آذربایجان در تبریز؛جمهوری آذبایجان«بخشی از ایران»است.
 همبستگی نیوز: حجت الاسلام روح الله بجانی مسئول انصار حزب الله تبریز که چندی پیش در اعتراض به الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان پرچم این کشور را در تبریز به آتش کشید و طی نامه ای سرگشاده جمهوری آذربایجان را بخشی از خاک ایران خوانده بود ، روز دوشنبه ۱۰ آبان در گفتگو با شبکه «سحر» متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ضمن اسرائیلی خواندن دفتر کنسولگری آذربیجان در تبریز با لحنی تهدید آمیز گفت:«جمعی از جوانان تبریزی نیز می خواستند سال گذشته در یوم الله ۱۳ آبان کنسولگری آذربایجان در تبریز را بعنوان لانه جاسوسی صهیونیسم تسخیر کنند ولی دولتی ها و بزرگان دینی اجازه نداند اما امسال بسیاری از جوانان هشدار داده اند که این لانه جاسوسی در تبریز را تعطیل خواهند نمود.»
 دستگاه های امنیتی جمهوری آذربایجان ماه گذشته  محسن صمداف رئیس حزب اسلام این کشور و چند تن از همکارانش را به اتهام تلاش برای ایجاد آشوب و شورش های خیابانی دستگیر نمود . دولت آذبایجان معتقد است ایران به صمداف و یارانش برای به آشوب کشیدن و ایجاد شورش های خیابانی کمک می کند.
 به گزارش همبستگی نیوز روح الله بجانی در شبکه جهانی سحر در ارتباط با دستگیری صمداف گفت:« صمداف یک نفر نیست همه اهل آذربایجان صمداف هستند من انتظار دارم که به خیابانها ریخته و بساط ظلم را درهم بپیچند. »
 نامه چندی پیش روج الله بجانی به علی اف که در آن آذربایجان را بخشی از خاک ایران خوانده بود و گفته بود آذربایجان «پارۀ تن ایران» است سبب شده بود تا دولت آذربایجان سفیر ایران را احضار کند و به وی تذکر بدهد.بجانی در آن نامه نوشته بود:«آقای الهام علی اف ، وقتی کارهای شما را می بینم ، واقعا خجالت می کشم که چرا شهرتم بجانی است؟ بجانی مخفف آذربایجانی است و بنده از اینکه شهرتم نام دیاری باشد که قسمتی از آن دیار در دوران بدمستی پادشاهان قاجار به دست دشمنان افتاده و اینک زیرچکمه های صهیونیسم است، خجالت می کشم. آذربایجان اعم از باکو و قره باغ و سایر سرزمینهایی که اینک از ایران بزرگ اسلامی جدا شده است ازآن ماست .»
 اظهارات اخیر این طلبۀ تبریزی مبنی بر تهدید به تسخیر سفارت و لانۀ جاسوسی خواندن آن نیز  در وبسایت ها و رسانه های مختلف منطقه قفقاز بازتاب فراوانی به دنبال داشته است اما هنوز مقامات رسمی دولت آذبایجان در این خصوص عکس العملی از خود نشان نداده اند.