۱۳۹۰ آبان ۱۴, شنبه

مجله اشترن: ترکیه به سرعت در راه تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ گام بر می دارد


تک توران : مجله آلمانی معروف اشترن، جلد آخرین شماره خود را به ترکیه اختصاص داده و طی مقاله ائی از ترکیه با تحسین و ستایش یاد نمود.
مجله اشترن با انتشار مقاله ائی با عنوان " ترکیه دولتی توربو " نوشته است " ترکیه که در پوست خود نمی گنجد ، به سرعت در راه تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ گام بر می دارد .
مجله با اشاره به رشد اقتصادی و اجتماعی سریع ترکیه، نوشته است " ترکیه که استاندارد زنده گی مردمان خود را هر روز بالا برده ، و هر روز به کشوری با ثبات تر تبدیل میشود ، بعلت افزایش در میزان صادرات خود ، بصورت کشوری با درهای باز بسمت خارج در آمده و همه اینها اثر رجب طیب اردوغان نخست وزیرش میباشد ".
مجله با تاکید براینکه ترکیه با بافت سیاسی لائیک و تلاش هایش برای تعمیق دموکراسی ، بعنوان نمونه ائی به جهان عرب نشان داده میشود ، نوشته است " ترکیه سنگینی خود در جهان را هر روز بارز تر میسازد .
در مقاله مجله اشترن ، به بیانات اگمن باغیش سرپرست هیئت نماینده گی ترکیه در مذاکرات با اتحادیه اروپا و وزیر اتحادیه اروپای ترکیه مبنی بر اینکه " ترکیه به اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا نیز به ترکیه نیاز دارد . ما تا زمانی که اتحادیه اروپا این حقیقت را درک کند ، در انتظار خواهیم نشست " نیز جای داده است .
درمقاله به پیشروی ترکیه با یک رشد ده درصدی و میزان استخدام بالا ، در راه تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی نیز ، تاکید گردیده است .
در ارتباط با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز ، گفته شده است " اردوغان گه گاه انتقاد کننده گان از خود را نیز متعجب میسازد ".