۱۳۹۰ آبان ۲۸, شنبه

حمایت از «وال استریت را اشغال کنید» در ایران ممنوع شد!


تک توران : در حالی که حکومت ایران صبح تا شب برای معترضین به سرمایه داری و فعالین «جنبش وال استریت را اشغال کنید»، اشک تمساح می ریزد، حمایت کارگران ایرانی از این جنبش را ممنوع کرده است.
مقامات امنیتی با احضار نماینده ی اتحادیه ی آزاد کارگران ایران به او اعلام کرده اند این اتحادیه و دیگر تشکل های کارگری، حق برگزاری تظاهرات در حمایت از جنبش های اعتراضی در آمریکا را ندارند. بنابر گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران، ماموران امنیتی همچنین تظاهرات و تجمعات در اعتراض به اصلاحیه ی قانون کار را نیز ممنوع کرده اند.
ماموران امنیتی با احضار شیث امانی از اعضای اتحادیه ی آزاد کارگران ایران به او گفته اند: ما به شما به عنوان نماینده ی اتحادیه ی آزاد کارگران ایران ابلاغ می کنیم که این اتحادیه حق برگزاری هیچ تجمعی را در حمایت از جنبش اشغال وال استریت و اعتراض به تغییر کار ندارد و جنانچه تجمعی برگزار گردد با آن برخورد و تجمع کنندگان دستگیر خواهند شد.
احضار شیث امانی و تهدید کارگران بعد از آن صورت گرفته است که اتحادیه ی آزاد کارگران ایران و چند تشکل دیگر اعلام کرده بودند قصد برپایی تجمعی در شهر سنندج به مناسبت سالروز تصویب قانون کار و حمایت از اشغال وال استریت دارند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه ی خود نوشته است: تغییرات ضدکارگری تر در قانون کار موجود بدون تردید همین حق حیات بخور و نمیر را نیز از ما کارگران سلب خواهد کرد. اعتراض به تغییرات ضدکارگری تر در قانون کار دفاع از حق حیات ما کارگران و بدیهی ترین حقوق اجتماعی ماست. جنبش اشغال وال استریت از کشورهای غربی شروع شده است و برخی دول این کشورها مجوز تجمعات ۴۰ روزه را نیز برای تجمع کنندگان صادر کرده اند. آیا ما در کشور خود حق زندگی و نفس کشیدن نداریم. ما خود را همچون کارگران سراسر دنیا بخشی لایتجزا از این جنبش میدانیم. جنبش اشغال وال استریت دفاع از حق حیات و زندگی ۹۹ درصد انسانهاست و ما کارگران عظیم ترین بخش این ۹۹ درصد هستیم.
اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام داشته: برپایی تجمع به مناسبت سالروز تصویب قانون کار و همراهی با جنبش اشغال وال استریت بدیهی ترین و مسلم ترین حق کارگران است و بی تردید کارگران ایران در دفاع از حقوق انسانی خود ثابت قدم خواهند ماند.