۱۳۹۰ آبان ۱۵, یکشنبه

تهدید ایران خطرناک تر از تهدید القاعده علیه آمریکا خوانده شد

يك مقام نظامی آمریکا گفته است که تهدید جمهوری اسلامی ایران خطرناکتر از تهدید القاعده علیه آمریکا، منافع و متحدانش به شمار می رود.

به گزارش "رادیو فرانسه" یک مقام نظامی آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، در حاشیه اجلاسی در واشینگتن گفته است:" تهدید اصلی علیه آمریکا و منافع و متحدانش در حال حاضر جمهوری اسلامی است."

این سخنان در حالی مطرح می شود که در هفته های اخیر تنش میان ایران و آمریکا اوج گرفته است. ایالات متحده جمهوری اسلامی ایران را به توطئه چینی برای ترور سفیر سعودی در واشینگتن متهم کرده است. از سوی دیگر همزمان با گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نگرانی از گسترش فعالیت غیرقانونی ایران افزایش یافته است      .

مقام نظامی آمریکایی در عین حال تصیریح کرد که حکومت ایران در حال حاضر قصد برانگیختن واکنش ها را ندارد. او گفت که نمی داند که آیا حکومت اسلامی ایران تصمیم به ساخت سلاح اتمی گرفته است یا نه.

بنا بر گزارش های رسانه ای، قرار است گزارش هفته آینده آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اولین بار بر ماهیت نظامی برنامه اتمی تهران بپردازد.

سخنان این مقام نظامی آمریکایی در حالی ایراد می شود که در روزهای اخیر گمانه زنی ها در خصوص احتمال حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران شدت گرفته است.

شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل گفته است که زمان حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران نزدیک است. روزنامه "گاردین" هم از آمادگی نیروی هوایی بریتانیا برای حمله به نیروگاه های هسته ایران خبر داده است.