۱۳۹۰ آذر ۸, سه‌شنبه

سازمان ملل حکومت سوریه را به «جنایت علیه بشریت» متهم کرد

تک توران :کمیته ویژه پیگیری بحران سوریه وابسته به سازمان ملل متحد، دوشنبه ۲۸ نوامبر در گزارشی حکومت این کشور را به «جنایت علیه بشریت» متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز . این اقدام‌ها، کشتن و شکنجه معترضان و تجاوز به آن را شامل می‌شود در این گزارش آمده است که نیروهای امنیتی و ارتش سوریه در جریان سرکوب اعتراض‌های این کشور، دست به اقدام‌هایی زدند که در رده «جنایت علیه بشریت» قرار می‌گیرندو مسئولیت همه این اعمال بر عهده دولت بشار اسد است.

کیملیک ساوجی‌سی «داود خکراکرمی»یه ــ آخارسو

تک توران : اؤزونه یوخ دیلینه کیملیگینه جان آتان کیمسه. کیملیکله ایلگیلی سورونلاری چؤزمه‌یه یول آرایان. یول اوزونو آدیملارینین آلتیندا قیسا گلدی. اؤز یوخوسونو اؤنجه‌دن گؤرموشدو. یوروملاماسینی بیله کیمسه‌دن سورمادان بیلیردی.

اینسانلارین دوغال یاشاملارینی ائتکی‌له‌ین اولومسوز سورونلاردان دولایی اینجیک ایدی. نئچه میلیون اینسانین یاشامینا فیکیرلشیردی. بونلارین اؤز توپراقلاریندان باشقا یئرلره سورگون اولمامالارینا چالیشیردی. الیندن گلدیگینی گؤردو.

«قوردهایی که «مانقورد» نمی‌شوند برای داود خداکرمی ــ عیوض بیات»

تک توران : چند روز پیش که با پدر «داود خداکرمی»، خبرنگار و فعال حقوق بشر بازداشت شده صحبت می‌کردم، گفت برای پی‌گیری وضعیت داود پیش معاون دادستان رفتم تا شاید او خبری از پسرم بدهد، اما او نیز شروع به نصیحت کرد که توجه بیشتری به پسرت بکن و نگذار به بی‌راهه برود. جوان است و سرد و گرم زندگی را نچشیده. این راهی که می‌رود درست نیست.

ایران و گلوباللاشما قاچیلمازلیغی ــ رافیق تقی

تک توران : "نویابرین 19-دا نامعلوم آداملار طرفیندن (بیر سیرا خبرلر و دئییشلره گؤره ایران ایسلامی جمهوریتی نین گیزلی امنیتی سرویسی ساریندان) پیچاقلانان تانینمیش یازیچی رافیق تقی 23 نویابر 2011 خسته خانادا وفات ائدیب"

۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

عکس روز پیروزی ــ تراختور / حاشیه ها یک طرف حضور در آزادی طرف دیگر

تک توران : عکس روز پیروزی ــ تراختور / حاشیه ها یک طرف حضور در آزادی طرف دیگر
بازی تراختور و پیروزی تهران
 ورزشگاه آزادی
زمان : روز جمعه 1390/9/11 ساعت 15



شورای نگهبان مصوبه مجلس برای کاهش روابط ايران با بريتانيا را تایید کرد

تک توران : عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان، روز دوشنبه از تاييد مصوبه مجلس برای کاهش روابط ايران با بريتانيا در اين شورا خبر داد.
عباسعلی کدخدايی گفت: پس از ارسال طرح کاهش روابط با انگليس از سوی مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان، مصوبه مذکور در شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغاير شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

گزارش وبلاگ آزادی مهندس وحید شیخ بگلو و قادر نوروزی از آخرین وضعیت دستگیرشدگان 2 شهریور 90

تک توران :طبق آخرین اخبار، قادر نوروزی به همراه 16 تن از دستگیر شدگان همچنان در زندان تبریز به سر میبرند. دادگاه رسیدگی به ضرب و شتم زندانیان که در اثر آن قادر نوروزی به شدت آسیب دیده بود و حدود 45 روز زمین گیرشده بود با محکومیت قادر نوروزی و دوستانش و پرداخت ده میلیون ریال جریمه به پایان رسید و برای آزادی باید بعد از گذراندن دوران زندان مبلغ فوق را هم به حساب دادگاه واریز کنند.

باز قلمی را شکستند تا دوران خفقان بسر نیاید

تک توران: خنجر در مقابل قلم؛ شکنجه، زندان و اعدام در مقابل اندیشه؛ خرافات، ریا، تزویر و فریبکاری در مقابل علم و دانش؛ این است منطق حکمداران دوران خفقان؛ این است نتیجه طبیعی ادامه راه کلیساهای انگیزاسیون در پوشش اسلام و فاندمنتالیسم اسلامی.

داغ درگیسی‌نین 8- جی سایی‌سی یایینلانیب

تک توران: تئهران بیلیم‌یوردلاریندا داواملی اولاراق یایینلانان داغ درگیسی‌نین 8-جی سایی‌سی ایشیق اوزو گؤروب. دؤرد صحیفه‌ده حاضیرلانان بو سایی‌دا کئچن گونلرین اؤنملی خبر یاشلیق‌لارینا توخونولموشدور.

دور جدید فشارها بر فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان

تک توران : در روزهای اخیر فشارها و تهدید ها بر فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان شدت گرفته است. در همین راستا در چند روز اخیر شاهد بازداشت، تعقیب و احضار گروهی از قعالین دانشجویی در شهرهای زنجان، تبریز و اردبیل بوده ایم.

اژه‌ای: فساد مالی اخیر متوجه کسانی است که در قدرت هستند

تک توران : دادستان کل کشور در خصوص پرونده فساد مالی اخیر ، موسوم به «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی»، گفت مسائلی در این پرونده متوجه کسانی است که در «قدرت» هستند و به همین دلیل «صاحبان قدرت» مسئولان رسیدگی به این پرونده را تحت فشار قرار می‌دهند.

۹۹.۵ درصد دروغ بود - تقلب از روز اول شروع شد/ نامه دکتر ملکی در مورد تاریخ انتخابات در جمهوری اسلامی

تک توران : دکتر محمد ملکی در نامه ی خود می گوید تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی از نخستین انتخابات شروع شد
از فردای رفراندم ۱۲ فروردین در جمهوری اسلامی، «نیم درصدی ها» تبدیل به لقبی شد برای کسانی که به استقرار جمهوری اسلامی رای ندادند. حکومت و حزب اله اش از همان ۱۲ فروردین ۵٨، به شکار مخالفین با عنوان «نیم درصدی»ها مشغول شدند و حق حرف زدن و نظر دادن را از آن ها سلب کردند. آیت اله خمینی تا وقتی بود و ادامه دهندگانش تا امروز نظام خود را نظام «۹۹.۵» درصدی هایی می دانستند که به حکومت اسلامی آری گفتند .

داماشی‌ها خودشان هم پیروزی را باور نمی‌کردند/خطیبی: ماشین‌سازی مدعی صعود است

تک توران : رسول خطیبی در مورد شکست 2 بر یک مقابل داماش گیلان در جام حذفی اظهار داشت: با توجه اینکه می‌خواستیم بازیکنانمان اعتماد به نفس پیدا کنند و با تیم‌های بزرگ بازی کنند، جام حذفی را جدی گرفته بودیم. مقابل داماش هم بسیار بهتر از آنها بازی کردیم تا دقایق پایانی هم از پیش بودیم، اما بر اثر یک اشتباه بازی مساوی شد و در وقت‌‌های اضافه هم آنها به پیروزی رسیدند.
 

خودکشی دانشجوی آذربایجانی دانشگاه صنعتی اصفهان

تک توران : روز یکشنبه دانشجوی آذربایجانی اهل تبریز درخوابگاه الغدیر دانشگاه صنعتی اصفهان دست به خودکشی زده است. هم اتاقی هایش با دیدن جسد نیمه جان او به اورژانس خبر داده اند ولی آمدن اورژانس نیز نتوانسته است جان این دانشجو را نجات دهد.

تایید ترور رافق تقی به‌خاطر فتوای آیت‌الله لنکرانی

تک توران : روزنامه «جمهوری اسلامی» که نام آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان صاحب امتیاز بر پیشانی خود دارد، تایید کرده است که رافق تقی، پزشک و نويسنده آذربايجانی به‌خاطر فتوای آیت‌الله لنکرانی به قتل رسیده است. 
این روزنامه نوشت، از فاضل لنكرانی درباره رافق تقی استفتاء شد و او هم در همان زمان این شخص را محكوم به اعدام دانست.

تداوم بازداشت جلیل علمدار میلانی فعال مدنی آزربایجان در زندان مرکزی تبریز

تک توران : جلیل علمدار میلانی فعال با سابقه حرکت ملی آذربایجان که در تاریخ 2 شهریور 1390 در مراسم افطار منزل عوض پور واقع در محله قوم تپه تبریز به همراه 30 تن از فعالین آذربایجان بازداشت شده بود در زندان مرکزی تبریز در شرایط نامطلوب به سر میبرد.

بیانیه جمعی از هواداران تیم تیراختور در مورد اظهارات مربی تیم

تک توران : ژنرال این ره که می روی به فارسستان است

جناب ژنرال فارغ از تعریف و تمجید ها و استقبال با شکوه هواداران تیم تراختور در فرودگاه تبریز که حتی حیرت سیاسیون کشور را نیز بر انگیخت.

برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات شیرزاد حاجیلو فعال سیاسی شناخته شده آذربایجانی در دادگاه انقلاب خوی

تک توران : اولین جلسه رسمی رسیدگی به اتهامات شیرزاد حاجیلو فعال سیاسی شناخته شده آذربایجانی صبح  روز یکشنبه مورخه 06/09/1390 در دادگاه انقلاب خوی برگزار گردید

ویدئویی از اعتراضات کارگری در تبریز

تک توران : وضعیت وخیم کارگران آذربایجانی در شهرهای مختلف آذربایجان مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت. نبود صنعت مادر در منطقه آذربایجان ، دستمزدهای ناچیز و هزاران مشکل دیگر کارگران آذربایجانی را بر آن داشته تا بیش از پیش به صف معترضان سیاست های حاکمیت بپیوندند.
فیلم اعتراض را از لینک زیر می توانید دریافت کنید :

سخنی با هواداران فهیم تیراختور: "حاشیه ها را بازی دهیم"

تک توران : تیراختور در آستانه ی مسابقه ی فوق العاده حساس با پرسپولیس در حال سپری نمودن یکی از سخت ترین شرایط سالهای اخیر خود می باشد مشابه این اوضاع ملتهب فقط در بازیهای آخر فصل قبل که پس از بازی با تیمهای صبا و سایپا مسائلی در استادیوم سهند حادث شد تجربه گشته بود.

۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

خامنه اي يك محارب است ــ یاشار گؤنئیلی

ديروز از يك پارچه اي عمامه اي بر خود درست كردم ، قرآن را جلويم گذاشته بازش كردم سوره نساء آيه 141 آمد ، ( الذين يتربصون بكم فان كان لكم فتح من الله قالوا الم نكن معكم و ان كان للكافرين نصيب قالوا الم نستحوذ عليكم و نمنعكم من المومنين فالله يعكم بينكم يوم القيامة و لن يجعل الله للكافرين علي المومنين سبيلاً. سورة النساء آية 141 ) ترجمه : ( همان كسان كه [ از سر بدخواهي ] چشم به شما دارند پس اگر شماراپيروزي و گشايشي از جانب خدا باشد گويند : آيا بر شما آگاهي نيافتيم و شما را از [ گزند ] مومنان بازنداشتيم . پس خداوند روز رستاخيز ميان شما داوري خواهد كرد و خدا هرگز براي كافران راهي [ بر تسلط ] بر مومنان ننهاده است . ) اين آيه و آياتي مشابه همچون سوره تويه آيه 25 ، سوره عمران آيات 123 ، 124، 125 سوره فتح آيه 1 ، سوره نصر آيه 1 و غيره آياتي است كه فقهاي اسلام با استناد به اين آيات قاعده نفي سبيل را استخراج كرده اند . بر طبق اين قاعده ، هرگونه معامله و كمك رساني به بلاد غير مسلمان و بلاد كفركه در حال جنگ و يا تهديد مسلمانان است حرام است . و با استناد به آن اكثر فقها هرگونه كمك كردن به بلاد كفر در حال جنگ با كشورهاي مسلمان را مصداق علني محاربه با خداوند مي دانند .

اتحادیه عرب حکومت سوریه را تحریم کرد

تک توران : وزیران امور خارجه کشورهای  عضو اتحادیه عرب روز یکشنبه تحریم‌های اقتصادی علیه نظام سوریه را از تصویب گذراندند.

رادیو فردا

احضار دانشجویان دانشگاه دولتی بناب به حراست این دانشگاه

تک توران : طبق خبرهای رسیده از دانشجویان دانشگاه سراسری بناب تعدادی از دانشجویان این دانشگاه نوپا به حراست احضار شده اند این دانشجویان را با اتهام پان ترکیست و وابسته بودن به جریان های غربی احضار کرده اند وبدون اجازه اقدام به جست وجو ی وسایل شخصی دانشجویان در خوابگاه دانشجویی نموده اند،و در نهایت به مورد مشکوکی دست نیافته اند  .
این درحالیکه است که این دانشجویان فقط قصد داشتند با ایجاد کانون دریاچه اورمیه گامی در جهت حمایت از دریاچه اورمیه بردارند.
خبرهای رسیده حاکی از این میباشد که دانشجویان این دانشگاه در شرایت بسیار سختی را زیر نظر حراست دانشگاه به بسر میبرند و دایما اسباب و وسایل شخصی آنان به صورت مخفی و آشکارا تفتیش میگردد.

حضور جهانگیرزاده در دانشگاه اورمیه برای پاسخ گویی در خصوص وضعیت دریاچه اورمیه

تک توران : روز شنبه 5 آذر ماه آقای جهانگیرزاده نماینده مردم اورمیه برای پاسخ گویی به سوالات دانشجویان در خصوص دریاچه ی اورمیه و علل خشک شدن آن در دانشگاه اورمیه حضور یافت، ابتدا در سخنرانی مقدماتی خود علل خشکی دریاچه را عوامل طبیعی عنوان کرد

بريتانيا به اخراج سفیرش از ایران «قاطعانه» واکنش نشان می دهد

تک توران : وزارت امور خارجه بريتانيا روز يکشنبه، ساعاتی پس از تصويب طرح کاهش روابط تهران و لندن در مجلس شورای اسلامی، از اين اقدام ابراز تاسف کرد و تهديد کرد که در صورت اخراج سفیرش از ایران، قاطعانه به آن واکنش نشان خواهد داد.

درخواست سفیر ایران در لبنان برای کمک به حکومت بشار اسد

غضنفر رکن آبادی، سفير ايران در لبنان، از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطين و ساير تشکل های لبنانی و فلسطينی خواسته است که همه قوای خود را برای کمک به حفظ حکومت بشار اسد در سوريه «بسيج» کنند و به طور عملی و کلامی و تبليغی در کنار نظام سوريه بايستند.


بیانیه جمعی از خبرنگارن، نویسندگان و اصحاب مطبوعات در اعتراض به بازداشت «داود خداکرمی»

تک توران : داود خداکرمی خبرنگار و نویسنده ماهنامه «بایرام» از روز جمعه 27 آبان ماه توسط اداره اطلاعات زنجان بدون ارائه هیچ گونه دلیل و مدرکی بازداشت شده است و نیروهای امنیتی و دادگاه انقلاب زنجان نیز هیچ گونه خبری از علت بازداشت و محل نگهداری وی نمی‌دهند.

پیام تبریک فرزند فاضل لنکرانی در ارتباط با درگذشت رافق تقی

تک توران : باز هم دست جمهوری اسلامی رو شد طوری که فرزند فاضل لنکرانی قتل رافق تقی را تبریک گفتند. متن تبریک که در سایت خبر انلاین انتشار یافته به شرح زیر است
پیام فرزند آیت­الله لنکرانی به مناسبت قتل سلمان رشدی آذربایجان
سایر مطالب – روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:
درپی به قتل رسیدن سلمان رشدی جمهوری آذربایجان (رافق تقی)، آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی طی پیامی به مردم این جمهوری اعلام کرد: “دشمنان اسلام بدانند که مسلمانان آزاده و جوانان غیرتمند اجازه نخواهند داد توطئه‌های شوم استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در اهانت به مقدسات اسلام عملی گردد و عناصر خودباخته و دین‌فروش را به سزای اعمال ننگین خواهند رساند.” وی در این پیام افزود: “یاد و خاطره مرجع والامقام و فقید شیعه، حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی را که فتوای مهدورالدم بودن این ملحد و مرتد را صادر فرمودند، گرامی داشته و علو درجات ایشان را از خداوند بزرگ خواستارم.” رافق تقی، عضو اخراجی اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان که به پیامبر اکرم اهانت کرده بود هفته گذشته توسط فردی ناشناس به قتل رسید
اخبار آذربایجان

خشم ترکها از سكوت مقامات آلمان درباره لیست ترور نئونازی ها

تک توران : ترور نئو نازی که آلمان را متزلزل ساخته است، همچنان از جایگاه خود در دستور کار این کشور حراست می کند.
تحقیقات بعمل آمده نشان می دهد که ۶۸ نفر از لیست هدف ۸۸ نفره این گروهک نئونازی که فاعل قتل ۸ اصناف ترک در آلمان می باشد، ترک هستند.

کشف اجساد سه کودک در اطراف شهر اورمیه

خبر دریافتی از شهر اورمیه حاکی است، طی روزهای گذشته اجساد 3 کودک که چندی قبل ناپدید شده بودند، بدون اعضای داخلی بدنشان کشف گردیده است.
خبر مذکور می افزاید در طول آبانماه بیش از 15 کودک و نوجوان در شهر اورمیه ربوده شده و ظن آن می رود که اجزای داخلی این کودکان در بازار سیاه داد و ستد گردد. متاسفانه جسد 3 تن از این کودکان ربوده شده در خارج از شهر و بدون اجزای داخلیشان یافت شده است. این اخبار هم مردم را شدیدا متاثر و هم به وحشت انداخته است. تاکنون هویت فرد یا افرادی که اقدام به این جنایت ها نموده اند مشخص نیست
تبریز سسی

دبیرکل حزب عدالت وتوسعه :حجاب را به زنان مراکشی تحمیل نخواهیم کرد

تک توران به نقل از العربیه : عبدالاله بن‌کران دبیرکل حزب اسلامی عدالت و توسعه شامگاه شنبه 26-11-2011 در نخستین مصاحبه با العربیه پس از پیروزی در انتخابات پارلمانی مراکش گفت" ما حجاب را بر زنان مراکشی تحمیل نخواهیم کرد".
مصاحبه دبیر کل حزب عدالت وتوسعه پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات صورت گرفت.

Güney Azerbaycan milli hükümetinin 66ncı il dönümü Kanada'nın Toronto şehrinde anılacak

Bizim modern siyasi, milletlerarası ilişgiler, ve hetta soyuq savaş eramız Güney Azerbaycan'la başlamışdır. Birleşmiş milletler'de birinci danışığa qoyulan taslaq da Güney Azerbaycan qonusu olmuşdur. İran'ın islamçı terorçu rejimi açıqca e'tiraf etmese de, Güney
Azerbaycan, dünya siyasentinin en önemli qonusu olaraq, o bölgeyi

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

تاغي رفعه‌ت`ين محمه‌د امين رسولزاده`يه يازديغي آچيق مكتوب (نامه سرگشاده تقي رفعت به محمدامين رسولزاده) - مئهران باهارلي


تک توران : تقي رفعت، روشنفكر، اديب، سياستمدار و دولتمرد ترك، از نخستين نمايندگان ترك گرائي دمكراتيك و مدرن در آزربايجان جنوبي و برجسته ترين شخصيت در دو تشبث استقلال اين سرزمين در سالهاي جنگ جهاني اول است. وي در آزربايجان جنوبي نيمه مستقل- تحت الحمايه عثماني (٨ ژوئن ۱۹۱۸ تا اول اکتبر ۱۹۱۸) به نيروهاي آزاديبخش عثماني پيوست و منشي يوسف ضياء بيگ مشاور سياسي و فرهنگي اردوي نجات بخش عثماني در آزربايجان جنوبي گرديد.

ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا در سواحل سوریه پهلو گرفت


تک توران : ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا در دریای مدیترانه در سواحل سوریه پهلو گرفت.

یک مسئول سازمان کشتیرانی مصر اعلام کرد که ناو هواپیمابر یواس اس جورج بوش، روز پنجشنبه به همراه یک رزم ناو و چند کشتی جنگی از کانال سوئز عبور کرده تا در سواحل سوریه پهلو بگیرد.

ساخت کامپیوتر فوق مدرن توسط جوان 16 ساله مراغه ای


تک توران : یک جوان 16 ساله مراغه در اقدامی بی سابقه در جهان اقدام به طراحی و ساخت کامپیوتری با قابلیت بسیار بالا نموده است این مبتکر آزربایجانی در توضیحات خود درباره این کامپییوتر تشریح کرد که این کامپوتر سرعت و قابلیت  10 برابر کامپیوتر های معمولی را دارا میباشد.

تداوم بازداشت برادران سلحشور ( یوسف و تقی ) فعالین مدنی آزربایجان در زندان مرکزی تبریز


تک توران: تقی سلحشور فعالفرهنگی و از فعالان با سابقه حرکت ملی آذربایجان، فارغ التحصیل رشته حقوق ساکن تبریز در تاریخ 2 شهریور 1390 در مراسم افطار منزل عوض پور واقع در محله قوم تپه تبریز به همراه 30 تن از فعالین آذربایجان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرمنتقل شده است.

اعتراض کارگران و بازنشستگان آذربایجان شرقی به اصلاح قانون کار


تک توران : کارگران و بازنشستگان آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در تجمعی اعتراض خود را نسبت به پیش نویس اصلاح قانون کار اعلام داشتند.

ايزميرده 21 آذر حرکاتينين ايلدؤنومو آنيلاجاق


تک توران : دئکابرين 13-ده تورکييه‌نين ايزمير شهرينده ايراندا سيد جعفر پيشورينين رهبرليگي آلتيندا قورولموش آذربايجان ميللي هؤکومتينين يارانماسينين 66-جي و سوقوتا اوغراديلماسينين 65-جي ايلدؤنوملرييله علاقه دار کونفرانس کئچيريله‌جک. 

رویترز: احتمال ممنوعیت واردات پتروشیمی ایران به کره جنوبی

تک توران : خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در کره جنوبی از احتمال ممنوع اعلام شدن واردات محصولات پتروشیمی ایران به این کشور «تحت فشار آمریکا» خبر می‌دهد. همین منابع به این خبرگزاری گفته اند که کره جنوبی برای ممنوعیت واردات نفت خام ایران برنامه ای ندارد.

آتت (اوروپا تهلوکه‌سيزليک و امکداشليق تشکيلاتي) رافیق تقی نین اولومو ایله بیاناتی


تک توران : رافيق تاغي دونن باکيدا «قورد قاپيسي»نداکي قبيريستانليقدا دفن اولونوب. دفن مراسيمينده عاييله عوضولري ايله ياناشي مرحومون دوست و همکارلاري دا ايشتيراک ائديبلر.

نويابرين19- دا بيچاقلانميش يازيچي رافيق تاغي چرشنبه گونو وفات ائديب. رافيق تاغي ناملوم شخص طرفيندن، گئجه ائوينه دؤنرکن آوتوبوس داياناجاغيندا بيچاقلانميشدي.

یکی از فرماندهان سپاه تهدید به حمله نظامی به سپر موشی ناتو در خاک ترکیه کرد

امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران تهدید کرد در صورت مورد تهدید قرار گرفتن ایران، نیروهای نظامی این کشور، به سپر موشکی ناتو در ترکیه حمله خواهند کرد.

پس از انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آن ایران را به تلاش برای دستیبای به سلاح اتمی متهم می کند، زمزمه هایی از احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران مطرح شد.

بازداشت 12 نفر از هوادان در ديدار تيم هاي تراختور آذربايجان و راه آهن در ورزشگاه سهند تبريز


تک توران :روز پنچشنبه 3 آذر ماه 90 در دیدار تراختور آذربایجان و راه اهن شهر ری نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت 12 نفر از هواداران تیم محبوب آذربایجان نمودند.

این هواداران بعد از اتمام دیدار هنگام خروج از استادیوم بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

تانرییا قافا توتان‌لارلا شیتده‌لی داوراناجاغیق! - تبریزلی محمد رضا


تک توران : آرال گؤلونون فاجعه‌سی بو گون اورمو گؤلونون باشینا گلمکده‌دیر ۱۹۶۰ ایلینده سووئت‌لر جئیهون و سئیهون چای‌لاری‌نین یؤنون دییشیب اکین یئرلرینه چکمکله، یعنی پامبیق یئتیش‌دیرمک اوچون آرال گؤلونو قوروتدولار.

بو گون ایسه اورمو گؤلو عینی دورومدا‌دیر، آنجاق یازیق‌لار کی دونیا مئدیاسی و دوغا ایله چالیشان اورقان‌لار اورمو گؤلو ایله باغلی هئچ بیر ایش گؤرمه‌ییب و سوسموش‌لار.

بوتؤو آذربايجان خالق جبهه سي پارتيياسين دان تورک خالقينا موراجيعت


تک توران : سيزي آذربايجان-تؤرکیه موناسيبتلرينه خلل گتيره بيله‌جک خيانتلرين قارشيسينين آلينماسي اوچون تاخيرسالينماز تدبيرلر گؤرمه‌يه چاغيريريق"

"تورک ميلتي قارداشليغي، دوستلوغو، شرفي و لايقتي هر زامان منفعتدن اوستون توتوب"

پیروزی اولیه اسلام‌گرایان معتدل در انتخابات پارلمانی مراکش


نتایج شمارش بخشی از آرای انتخابات پارلمانی مراکش حاکی از آن است که حزب اسلام‌گرای میانه‌روی مراکش تا این لحظه ۴۰ درصد آرا را از آن خود کرده است. اعضای این حزب اظهار کرده‌اند که پیروزی «بی‌سابقه‌ای» در انتظارشان است.

بیانیه تحلیلی فعالین دانشجوئی دانشگاه تبریز در مورد وضعیت کنونی کشور و شرایط خاص حرکت ملی آذربایجان


دانشجویان ، اساتید ، روشنفکران و فعالین حرکت ملی و مردم آذربایجان شرایطی که در آن قرار گرفته ایم را به یقیین می توان شرایط بسیار حساس برای کشور ایران و حرکت ملی آذربایجان دانست .

مطرح شدن فعالیتهای جنگ طلبانه اتمی رژیم آخوندی و تهدید به حمله نظامی به ایران از طرف آمریکا و متحدانش رژیم ایران و در رأس آن رهبر آن را به پریشان گوئی دچار نموده است .

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

بيانيه شماره 12 هواداران تراختور آزربايجان ــ بازي تمام شد شعارهاي ملي را دوباره به ورزشگاه مي آوريم


تک توران : با شروع فصل جديد ليگ برتر شاهد تغييراتي در تيم تراختور شديم . مربي و بازيكنان محبوب و تاثير گذار فصل قبل هر كدام به عناويني مختلف و تحت تاثير مربي نام آشنايي به نام امير قلعه نوعي از تيم كنار گذاشته شدند ، هواداران نيز تحت تاثير اسم قلعه نوعي و وعده هايي كه براي قهرماني تيم در فصل آتي داده مي شد مجبور به سكوت گشتند .

مصاحبه سایت عماریون با آخوند بجانی مسئول انصار حزب الله تبریزدر رابطه با آزربایجان

تک توران : سایت عماریون وابسته به نیروهای تندرو مصاحبه ای با آخوند بجانی مسئول انصار حزب الله تبریز انجام داده است، که آخوند بجانی در این مصاحبه با ورود به مسئله جریان آزادی خواهی ملی در آذربایجان جنوبی نکات جالب توجهی را مطرح نموده است.

در ادامه متن کامل مصاحبه و گزارش سایت عماریون را می توانید بخوانید.

«از آیت‌الله‌ها هم به خدا نزدیکتر هستم»


تک توران : رافق تقی در روز چهارشنبه  دوم آذر۱۳۹۰ در بیمارستانی در باکو درگذشت. پلیس آذربایجان تحقیقات پیرامون سوءقصد و مرگ رافق تقی را ادامه می‌دهد. روزنامه‌های دولتی این کشور خبر درگذشت این نویسنده‌ی منتقد اسلام را بدون تفسیر منتشر کردند، اما رسانه‌های مستقل و وابسته به اپوزیسیون آذربایجان به دست داشتن  عوامل ایران" در این سوءقصد اشاره می‌کنند. در عین حال خود رافق تقی نیز پیش از مرگش "از احتمال دست داشتن عوامل ایران" صحبت کرده بود.

شرکت ملی نفت ایران: نفتی به فرانسه صادر نمی‌کنیم که تحریم شود


تک توران : به دنبال حمایت وزارت خارجه فرانسه از تحریم نفت ایران، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد که جمهوری اسلامی اصلا صادرات نفت به فرانسه ندارد که بخواهد مشمول تحریم قرار بگیرد.

آخرین اخبار از وضعیت ناصر دراز شمشیر


تک توران : روز سه شنبه ناصر دراز شمشیر از زندان اردبیل به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز منتقل و همزمان پرونده اش نیز به دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارسال شده است.
 همین روز ناصر دراز شمشیر به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز اعزام و اتهامات تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی- جاسوسی برای جمهوری آذربایجان و جذب جاسوس برای کشور جمهوری آذربایجان به وی تفهیم شده است. سپس نامبرده به زندان مرکزی منتقل شده است