۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

کنفرانسی با موضوع « حکومت ملی و جایگاه آن در پیشبرد گفتمان سیاسی آذربایجان جنوبی » در اسکی شهیر ترکیه برگزار گردید


تک توران : شنبه 15 دسامبر 2012 کنفرانسی با موضوع « حکومت ملی و جایگاه آن در پیشبرد گفتمان سیاسی آذربایجان جنوبی » در اسکی شهیر ترکیه برگزار گردید .
در این کنفرانس که با حضوردر خور توجه اصحاب رسانه برای پوشش خبری آن همراه بود ، دکترعارف کسکین ، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل خاورمیانه، به عنوان مهمان مدعو به ایراد سخنرانی پیرامون حکومت ملی آذربایجان در 1946 - 1945 پرداخت .

وی در سخنانی ضمن اشاره به علل و چگونگی تشکیل این حکومت در آذربایجان جنوبی به تشریح فجایع و قتل عام ملت آذربایجان جنوبی به دست ارتش شاهنشاهی ایران پرداخته و از کوچ اجباری هزاران تن از ترکان آذربایجان جنوبی به عنوان «یک حقیقت تاریخی تلخ » نام برد. این تحلیلگر سیاسی در ادامه سخنان خود به تشریح اوضاع سیاسی کنونی آذربایجان جنوبی پرداخت .
گفتنی است در پایان این کنفرانس دکتر کسکین به سوالات گوناگون حضار پیرامون حکومت ملی و اوضاع کنونی آذربایجان جنوبی پاسخ گفت . در خاتمه ازتعدادی ازاعضای فعال کانون با اهدای تقدیرنامه قدردانی گردید؛جاوید آیدین، دبیر کانون فرهنگی آذربایجانی های مقیم اسکی شهیر نیز لوح یادبودی به پاس قدردانی از فعالیت های خستگی ناپذیر دکتر عارف کسکین از طرف کانون به ایشان اهدا نمود .
در این کنفرانس که به همت کانون فرهنگی آذربایجانی های مقیم اسکی شهیر و فعالین ملی – مدنی آذربایجان جنوبی برگزار گردیده بود ، علاوه بر محققین و اساتید دانشگاه و علاقه مندان عادی جمع کثیری از اعضا و مقامات « ülkü ocakları » ، «MHP » و «türk ocakları » نیز شرکت کرده بودند .
پوشش تصویری مناسب ، پخش مستقیم کنفرانس از رادیواینترنتی radio.esazder.com و اهدا cd (محتوی فیلم های به جا مانده از دوره حکومت ملی آذربایجان وکلیپ هایی مربوط به مسایل روز آذربایجان جنوبی ) به تمامی حضار از دیگر نکات قابل توجه این کنفرانس بود