۱۳۹۱ آذر ۱۷, جمعه

تحلیلی بر حضور آخوندها در بازی تراختور و پیروزی


تك توران : 

حضور آخوندها زیر سایه حرکت نمادین هواداران

روز بازی تراختور و پیروزی تهران در ورزشگاه آزادی تهران شاهد پدیده ای جدید و نامتعارف حضور جمعی از آخوندها در بین هواداران تراختور بودیم که شاید این پدیده نامتعارف زیر سایه حجم وسیع تبلیغات هواداران برای حرکت سمبلیک اعتراضی نسبت به وضعیت بد زلزله زدگان قاراداغ قرار گرفت و آنطور که باید به آن پرداخته نشد .

آخوندها چگونه و با چه سیاستی خود را در جمع هواداران انداختند


اسم آخوند جماعت که می آید بی گمان عام وخاص به یاد انگلیس و سیاست این کشور می افتند . به طوری که اگر به نحوه ورود حاج آقا هایی که قصد ورود به جمع هواداران را داشتند ریزبینانه بنگریم یاد این اصطلاح عامیانه می افتیم .

با توجه به حس ژورنالیستی توجه ما بیش از هر چیزی به این جمع معطوف بود به طوری که اکیپ خبری مان را سریعاً به طرف آخوندها گسیل دادیم . بلاخره باید یک جوری از این اقدام و سیاست پشت آن باخبر می شدیم .

آخوندها ابتدا به ساکن همینطوری سرشان را پایین انداخته وارد جمع هواداران نشدند چرا که با توجه به نفرتی که مردم از آخوند جماعت دارند می دانستند که باید با مقدمه چینی وارد جمع شوند . کسانی که در ورزشگاه بودند مشاهده کردند که آخوندها ابتدا شکلاتهایی را به سمت هواداران پرتاب کردند این مقدمه ای بود برای اینکه به اصطلاح هواداران را نمک گیر خود کنند سپس یکی دو پله پایین آمده دوباره به پخش شیرینی اقدام کرده پله های بعدی را پایین آمده و در کنار هواداران نشستند .
با توجه به صحبتهایی که با آنها کردیم اکثریت آنها را تورک آزربایجانی یافتیم . اما هدف چه بود نمی توان کاملاً دریافت چرا که این اولین حضور حاج آقاها بود .

از دیدگاه ما می توان چند هدف عمده برای این حضور نامتعارف پیدا کرد .

1 – آخوند جماعت همواره در طول تاریخ سعی در نفوذ بین حرکتهای مردمی و به اصطلاح چپاندن خود در حرکتهای مردمی را داشته است . از آنجایی که قدرت حرکت ملی آزربایجان روز به روز در حال افزایش است ورود ملاها در بین تراختورچی ها به معنای ورود این جماعت در حرکت ملی آزربایجان نیز می تواند تعبیر شود اما شاید هدف وسیعتر آنها ورود به حرکت و تغییر مسیر آن به مسیر دلخواه خود نیز باشد .

2 – آخوندها به خوبی میدانند که در طول بیش از 3 دهه حکومت خود تبدیل به چهره ای منفور از طرف ملت شده اند شاید حضور آنها با گشاده رویی و گاهاً خودشیرینی شان برای بازگرداندن روی خوش ملت به آنهاست.

3 – یکی از اهداف دیگری که می تواند از طرف حاکمیت دنبال شود تخریب چهره هواداران تراختور در دیدگاه دورنمای رسانه های داخلی و مهمتر از آن رسانه های خارجی است . بی تردید هر چقدر بر تعداد آخوندها در بازیهای بعدی افزوده گردد رسانه های بیگانه تحت تاثیر رسانه های فاشیستی به اصطلاح اپوزسیون فارس زبان ضد حکومت آخوندی خواهند کوشید هواداران تراختور را به آخوندها بسته و به تخریب هواداران ملی تراختور بپردازند .

4 – یکی دیگر از اهدافی را که به نظر نمی رسید جدی باشد تبلیغ مرکز مشاوره برای ازدواج این جمع بود . آخوندهایی که در ورزشگاه حاضر بودند با پخش کارتهایی به تبلیغ مرکز مشاوره خود می پرداختند . از نظر ما این عمل کاری گمراه کننده بود .


حاجی اف 14 / هواداران باهوش زرنگ و شیطون تراختور

شیطنت و شوخ طبعی از جمله خصیصه های بارز هوادار تراختور است . همزمان با ورود ملایان هواداران طی یک اقدام خود جوش شروع به شعارهای شوخ طبعانه بر علیه آخوندها کردند . یکی از این شعارها که باعث سرگرمی هواداران شده بود . شعار " حاجی اف 14 " بود لقبی که هواداران برای بازیکن محبوب تراختور " محمد ابراهیمی ( ممد اف 14 ) " می دهند . از دیگر شعارهای هوادارن می توان به شعار " ملا باید برقصه " " حاج آقا مسئلةٌ و غیره اشاره کرد .

حضور ملایان را به فال نیک می گیریم اما نه با لباس رسمی

سفره حرکت ملی آزربایجان برای هر قشری باز است دیندار غیر دینی همه و همه می توانند وارد این جرگه شوند این خصیصه یک حرکت ملی است اما به شرطها و شروطها .

ما از قشر آخوندهای آزربایجان که اندک حس ملی در خود دارند می خواهیم اگر هم خواستار پیوستن به حرکتهای ملی گرایانه هستند بی رنگ و بی ریا و بدون سیاست قشری وارد این حرکت شوند .

فارغ از اینکه آن عده آخوند با چه نیتی به جمع تراختوریها آمده بودند این امر را به فال نیک می گیریم اما ذکر این نکته را نباید فراموش کرد که من بعد هواداران تراختور از ورود آخوندها با لباس رسمی به ورزشگاه استقبال نخواهند کرد .

ما از آخوندها و هر جمعیتی که می خواهند وارد ورزشگاه شوند انتظار داریم لباس رسمی خویش را درآورده و همرنگ جماعت شوند .

از هواداران فهیم تراختور درخواست داریم در صورت تکرار این عمل با همان شعارهای تحقیر آمیز و البته سنگین تر ایشان را متوجه مشکلات بعدی حضورشان کنند .

از آخوندهای آزربایجانی می خواهیم به جای ورود به بازیهای تراختور بهتر است در حوضه های مربوط به خود یعنی در مساجد و حوضه علمیه قم و سایر جاها ازحقوق ملی آزربایجانیها دفاع کنند البته اگر چنین دغدغه ای را داشته باشند .

گروه خبری تحلیلی تک توران
16 آذرماه سال 1391
منبع : www.tekturan.blogspot.com