۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

فرصت قهرمانی تیراختور در جام حذفی قربانی رویکرد نابخردانه ی مدیریت باشگاه


تک توران : تیراختور در مرحله ی یک هشتم نهایی جام حذفی در یک ماراتن سنگین 120 دقیقه ی در ضربات پنالتی مغلوب داماش گیلان شد.

تیراختوریها بازی را با برتری نسبی خود آغاز نموده و از همان لحظات اول بازی با در اختیار گرفتن توپ و میدان تلاش بر دیکته نمودن قدرت خود بر حریف نمودند و پس از هدر رفتن چند موقعیت نسبتاً خطرناک، در دقیقه 31 مسابقه ضربه ی فلاویو لوپز پس از برخورد به تیر افقی دروازه و ناتوانی حسن رودباریان، دروازه بان داماش در دفع توپ، با فرصت طلبی مهدی سیدصالحی تبدیل به گل تیراختور شد تا شور و هیجان به اردوی سرخهای آذربایجان بیاید. در ادامه تیراختور باز هم فرصتهایی را جهت گشودن دروازه ی حریف داشت اما تلاش دو تیم ثمری در بر نداشت تا با پیروزی 1 بر صفر تیراختور راهی رختکن شوند.

داماش نیمه ی دوم را با ریتم متفاوت تری نسبت به نیمه ی اول آغاز نموده و از همان لحظات اول تلاشش را به ثمر رساندن گل تساوی متمرکز نمود و درست 6 دقیقه پس از آغاز این نیمه، در دقیقه ی 51 مسابقه ضربه آزاد محمدرضا مهدوی، کاپیتان داماش، فراتر از دستان محسن فروزان وارد دروازه ی تیراختور گشت تا همه چیز به تساوی کشیده شود. در دقایق باقیمانده ی نیمه ی دوم دو تیم فرصتهایی را جهت باز نمودن دروازه ی همدیگر داشتند که در یکی از خطرناک ترین موقعیتها، با برخوردن ضربه ی آزاد محمدرضا مهدوی به تیر دروازه ی تیراختور خطر از بیخ گوش آن رد شد. در ادامه کوشش دو تیم مثمر ثمر نبود تا با تساوی 1-1 گام به 30 دقیقه ی وقت اضافی بگذارند. دو تیم در دو وقت 15 دقیقه ای اضافی بازی متعادلی را به نمایش گذاشته و آنطور که باید جهت دستیابی به گل تلاش ننمودند تا بازی به ضربات حساس پنالتی برسد. در ضربات پنالتی در شرایطی که 4 ضربه ی اول دو تیم به گل تبدیل شده بود مرتضی اسدی جهت نواختن پنالتی پنجم پشت توپ ایستاد که حسن رودباریان موفق به گرفتن ضربه ی وی شد که با به ثمر رسیدن پنالتی پنجم توسط بازیکن داماش، این تیم با پیروزی در این دیدار راهی مرحله ی یک چهارم نهایی شد تا باز هم تیراختور مثل سالهای قبل در جام حذفی ناکام باشد.

در شرایطی که در روزهای اخیر با جدا شدن برخی بازیکنان کلیدی تیراختور، تبلیغات رسانه ای زیادی از طرف باشگاه در خصوص جذب بازیکن جهت پر نمودن جای بازیکنان جدا شده و تقویت تیم برای بازیهای آینده انجام گرفته است اما تمامی ادعاهای آن نتیجه ای بهتر از جذب بازیکنی به اسم «جاناتان پریرا»ی برزیلی و عقد قرارداد با جواد کاظمیان و حبیب گردانی که خروجیهای پرسپولیس تهران و شهرداری تبریز بودند به همراه نداشته است که همانگونه که از قبل نیز پیش بینی میشد در این مسابقه خالی بودن بنیه ی تیم از بازیکن کارآمد کاملاً آشکار بود بطوریکه بغیر از به بازی آمدن قاسم دهنوی در دقیقه 80 که مشخص نبود چرا از همان ابتدا در ترکیب اصلی تیم قرار نگرفته است بجای علیرضا جلیلی و به میدان فرستاده شدن محمد ایران پوریان بجای میلاد فخرالدینی در دقیقه 118 مسابقه، نیمکت تیراختور فاقد بازیکنی که قابلیت ورود به زمین را داشته باشد بود و چنین می توان گفت که فرصت قهرمانی تیراختور در جام حذفی قربانی رویکرد «هردمبیلی» و «نابخردانه»ی مدیریت باشگاه که با «مدیریت باری به هر جهت» و «فله ای» رفته رفته تیم را به قهقرا می برد شد و اگر این «بی کفایتی مدیریتی» تداوم یافته و مدیریت باشگاه بزرگ تیراختور که متأسفانه سکان هدایت آن به «یک سکاندار ناشی» سپرده شده است سر و سامانی نیابد اینگونه ناکامیها باز هم به خیل عظیم هواداران این تیم تحمیل خواهد شد. وضعیت بغرنج امروز تیراختور به روشنی گویای آن می باشد که اگر «کار به کاردان سپرده نشده» و افراد «غیرفوتبالی» و «فرصت طلب» بدلیل در نظر گرفته شدن برخی ملاحظات خاص از طرف اشخاص و نهادهای مسئول بر مسند باشگاه بزرگی چون تیراختور گماشته شوند فدا شدن موفقیتهای آن به «بی مسئولیتی» و «بی مدیریتی» چنین افراد «نالایق» و «بی کفایت» چندان هم غیر منتظره نخواهد بود.

پورتال هواداران تیراختور، ضمن اظهار تأسف عمیق خود از کنار رفتن ساده ی تیم محبوب آذربایجان از جام حذفی که «یک راه میانبر» برای حضور تیمها در آسیا می باشد آرزوی اصلاح وضعیت بی سر و سامان مدیریتی آن -که میلیونها هوادار عاشق در سرتاسر ایران و جهان دارد- جهت فراهم شدن زمینه ی موفقیت آن در بازیهای حساس آینده را دارد.
Tiraxturfans.Com