۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

گزارش کامل فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی از بازی تراختور آزربایجان و پیروزی تهران + ویدئوی حواشی


تک توران : تیمهای تراختور آزربایجان و پیروزی تهران در هفته پایانی نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر در حالی به مصاف هم می رفتند که این بازی با توجه به فراخوان های هواداران تراختور نسبت به جلب توجه افکار عمومی جهانیان در مورد حادثه دیدگان مظلوم زلزله قاراداغ آزربایجان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود .


بازی در روز دوشنبه 13 آذر 1391 سر ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد . حدود 30 هزار هوادار عاشق آزربایجانی در حالی که بیش از نیمی از ورزشگاه آزادی تهران خالی بود مجبور بودند در یک گوشه ای تنگ ایستاده نظاره گر بازی باشند . هواداران بارها نسبت به این مسئله با شعار " استادیوم خالیه – آذری جا نداره " و شعار " یالله یالله – یئر ایستیریک یالله " اعتراض کردند .
تراختور از همان ابتدای بازی نبض کار را در دست گرفت . نیمه اول بازی با برتری کامل تراختور همراه بود اما نتیجه تلاش دو تیم تساوی بدون گل بود .
در نیمه دوم نیز تراختور رفته رفته بر بازی مسلط شد و با تشویق بسیار منظم و زاید الوصفی توانست در دقیقه 82 توسط سید مهدی سید صالحی به گل برتری دست یابد . تلاشهای بازیکنان حریف نتیجه ای در بر نداشت تا اینکه بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع تراختور آزربایجان به پایان رسید .

تبلور دوباره روح ملی / هواداران تراختور تاریخ نوشتند

همانطوری که از قبل طی بیانیه های صادره از طرف هواداران و فعالین ملی من جمله از طرف طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی فراخوانهایی برای حضور همه جانبه در ورزشگاه ترتیب یافته شده بود و با توجه به پلانهای ریخته شده قبلی به صورت طرح نمادین هوادران برای لخت شدن و پرتاب شال و کلاه تراختور به پیست میدان در دقیقه 20 بازی همانگونه شد که انتظار می رفت .
هواداران غیور آزربایجانی از دقیقه 20 بازی شروع به درآوردن لباسهایشان برای زلزله زدگان قاراداغ کردند شال و کلاه هوادران علی رغم اینکه مامورین جلوی حرکت آنها را با حملات وحشیانه می گرفتند پرتاب شد .
شور وشعف و غیرت آزربایجانی در نقطه اوج خود بود هوادران یک دقیقه لخت شدند ، سرمای ملایم تهران را به جان خریدند تا سرمای شدید منطقه قاراداغ و ملتی را که مجبورند در چادرها زندگی کنند و روی کثیف حاکمیت فاشیستی را که توجهی به ایشان ندارد را به دنیا نشان دهند .

هواداران در همین زمان شالها و کلاه تراختور را در دست گرفتند مامورین وحشی حاکمیت ، اولین هواداری را که شال خود را به پیست کنار ورزشگاه پرتاب کرد به بدترین وجه ممکن مورد ضرب و شتم قرار دادند در همین حین 2 نفر از هوادران سالمند و قهرمان تراختور ، استارت درآوردن پیراهن را زدند سپس این حرکت سریعاً به قسمتهای دیگر ورزشگاه اشاعه یافت .

شعارهای هواداران در دقایق 20 بازی عبارت بودند از :

1 - اهر هریس ورزقان – اؤشؤیور آزربایجان
2 – اهر هریس ورزقان ( آرخانداییق هرزامان ، ویران قویوبدور ایران )

بعد از حرکت حیرت انگیز و انساندوستانه هواداران تراختور ، مزدوران و مامورین ضد شورش مستقر در ورزشگاه به وحشت افتادند به نحوی که یگان ضد شورش ماسک دار به طرف هواداران تراختور یورش برند .
هواداران خشمگین تراختور با آنها درگیر شده و شعار " بیز اؤلمه یه حاضیریک – بابکین سربازییک " سر دادند .

شعار خلیــج عربی هم سر داده شد :
هواداران بعد از اقدام وحشیانه نیروی های ضد شورش ، خشم خود را با شعارهای " رژیم صهیونیستی همینه همینه " و شعار " خلیــج عربی " نشان دادند .
اما عکس العمل هوادران تیم پیروزی تهران همچون همیشه فحشهای رکیک و توهینهای نژادپرستانه بر علیه ملت تورک آزربایجان بود . جای بسی تاسف است که هواداران فارس زبان به جای همراهی با هواداران تراختور در یک اقدام انسانی برای کمک به زلزله زدگان بر عکس در کنار حاکمیت قرار گرفته و هواداران تراختور را دشنام دادند .


برخی دیگر از شعارهای هوادران در حین و بعد از بازی عبارت بوند از :

1 – یاشاسین آزربایجان
2 – تورک دیلینده مدرسه – اولمالیدیر هر کسه
3 – تبریز باکی آنکارا – بیز هارا فارسلار هارا
4 – آزربایجان وار اولسون – ایستمه ین کور اولسون
5– آزربایجان یوردوموز – تراختور بوز قوردموز
6– تورکلرین ایفتیخاری – تراختور تراختور
7 – تراختوری ائل ایستر – شرفلی میللت ایستر
8 – پرسپولیس تهران – محبوب افغانستان
و ...

ویدئو و تصاویرحواشی بازی را از فیسبوک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی می توانید دریافت کنید .


لینک ویدئوی حواشی :





















Traxturçular yenə tarix yazdılar
Dünən kemirilən traxtur – piruzi takımıları maçında GÜNEY AZƏRBAYCANlılar qaradağ zilziləsindən acı çəkən millətimizin sesini dunyaya çatdırmaq üçün öz paltallarını çıxarıblar .
Millətlə iran fars faşist polisi arasında ciddi qarşı durmalar olubdur .
Traxturçular takımın spor şallarını meydana atara " əhər , heris , vərziqan üşüyür azərbaycan " sloqanı veriblər .
Bütün video və şəkilləri musteqil milli teyf facebook səhifəsindən ala bilirsiz