۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

تجربه ای بسیار آموزنده از تجزیه شوروی ــ آتابای همدانی


تک توران : همه بیاد داریم که در زمان امپراطوری شوروی، ناسیونالیسم روس بزور ارتش سرخ به تمام جمهوریهای اسیر شوروی تزریق میشد، بطوریکه زبان مادری و فرهنگ دیگر ملل غیر روس مقهور زبان و فرهنگ روسی واقع شده بود. هر چند که جمهوریهای مسیحی نشین از نظر اقتصادی و صنعتی در وضعیتی بهتر از جمهوریهای مسلمان نشین قرار داشتند ولی فرهنگ و زبان همه جمهوریها چه مسلمان و چه مسیحی در حال اضمحلال توسط ناسیونالیسم غالب روس بود.

بدنبال ورشکستگی اقتصادی و سیاسی اتحاد جماهیر شوروی و اضمحلال امپراطوری حاکمه روس، جمهوریهای اسیر شوروی درصدد استقلال برآمدند تا با جدا شدن از آن امپراطوری فاشیستی و شوونیستی، فرهنگ و زبان خود را نجات دهند و در شرایط بهتری زندگی کنند. شوونیسم روس که شاهد تجزیه کشور و اضمحلال امپراطوری روس بود، درصدد ترفندی برآمد و قول داد که بعد از فروپاشی حکومت کمونیستی و سازمان اطلاعاتی «ک. گ ب» یک کشور دموکراتیک بر مبنای فدرالیسم واقعی بنا کند تا حقوق تضعیف شده دیگر ملل اعاده گردد. بعضی از جمهوریهای اسیر مانند اکراین، گرجستان، آذربایجان شمالی، ترکمنستان شمالی و غیره گول وعده های شیرین و کاذب روسها را نخوردند و عزم خود را در راه استقلال جزم کردند. اما بعضی از جمهوریها مانند داغستان، چچنستان، اینگوش، تاتارستان، آستاراخان و غیره، گول وعده های شیرین روسها را خورده و به امید یک آینده خیالی و ایجاد یک کشور دموکراتیک فدرال، دست رو دست گذاشته و از فکر استقلال افتادند. بدنبال فروپاشی شوروی و انحلال ارتش سرخ و سازمان اطلاعاتی معخوف «ک.گ.ب»، چهارده جمهوری شوروی اعلان استقلال یکجانبه نموده و با کمترین تلفات و اصطکاک از اسارت روسها نجات پیدا کرده و کشورهای مستقل جدیدی را ایجاد کردند. اما جمهوریهایی مانند داغستان، چچنستان، تاتارستان، آستاراخان و غیره که گول وعده های شیرین و دموکراتیک روسها را خورده بودند و از فرصت مناسب برای استقلال استفاده نکرده بودند، نه تنها هیچگونه دموکراسی نصیبشان نشد، بلکه روسها با خشم بیشتری به سرکوب فرهنگ و زبان آنان پرداختند. وقتی جمهوریهای فریب خورده پی به اشتباه خود بردند، دیگر خیلی دیر شده بود، زیرا ارتش و وزارت اطلاعات تازه تأسیس روسها، قدرت سرکوب گرفته بود و جمهوریهای فریب خورده را میتوانست براحتی سرکوب کند، بدون آنکه صدای اعتراض آنان حتی بگوش همسایگان مسلمان برسد. جمهوری آذربایجان شمالی توانست با ششصد شهید مستقل شود ولی جمهوری فریب خورده چچنستان با شصت هزار شهید هنوز در اسارت روسها پا به زنجیر مانده است، زیرا دیر جنبید.

این تجربه از تجزیه شوروی باید سرمشق ملل غیرفارس ایرانی شود. میدانیم که حکومت کثیف آخوندی شوونیستی ایران در حال فروپاشی و اضمحلال است و بهترین فرصت برای اعلان استقلال کشورهای جدیدی مانند: جمهوری آذربایجان جنوبی، جمهوری قشقایی، جمهوری لرستان، جمهوری الاحواز، جمهوری بلوچستان، جمهوری طبرستان، جمهوری گیلان، ترکمن صحرا و جمهوری مازندران میباشد. اما شوونیسم کثیف فارس بیکار ننشسته و با همان ترفند کهنه رهبران روسیه، با وعده ایجاد یک کشور جدید دموکراتیک و فدرال، قصد فریب ملل غیرفارس ایرانی را دارد. اخیراً فارسهای افراطی و شوونیست از ترس تجزیه قریب الوقوع ایران، با وعده هایی دروغین مانند، ایران فدرال و دموکراتیک، قصد فریب اقلیمهای غیرفارس را دارند تا بعد از فروپاشی حکومت آخوندی، فرصت کافی برای ایجاد وزارت اطلاعات جدید و ارتش سرکوب داشته باشند. آن وقتست که نه تنها از دموکراسی و فدرالیسم خبری نخواهد شد، بلکه آزادی خواهان ایرانی همانند جمهوریهای فریب خورده در روسیه بشدت سرکوب خواهند شد. فارسهای شوونیست و فاسد برای اغفال بیشتر ملل غیرفارس، اقدام به استخدام تعدادی مزدور نوکر صفت از بین خود فروشان ترک، کرد، لر، عرب، بلوچ و غیره کرده اند و از حلقوم آن عروسکهای خیمه شب بازی، نظرات کثیف خود را منتشر میکنند. هرچند که این روشها بسیار کهنه و بی اثر شده اند ولی شوونیسم کثیف فارس از روی عجز و ناتوانی به امید چند خود فروش غیرفارس، دل خوش کرده است!

ما ملل غیرفارس ایرانی اسیر شوونیسم فارس، از تجزیه شوروی درس عبرت گرفته و هیچوقت فریب وعده های پوشالی و دروغین فارسهای فاشیست و نوکران مزدور آنرا نخواهیم خورد. بدنبال سرنگونی قریب الوقوع حکومت کثیف آخوندی، ما ملل غیرفارس اسیر ایران، بلافاصله اعلان استقلال یکجانبه نموده و پرچم مقدس کشورهای جدید را برافراشته و شوونیسم فارس و مزدوران نوکر صفت آنرا از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد تا بتوانیم زبان و فرهنگ اجدادیمان را نجات داده و سربلند و آزاد زندگی کنیم و نوشتن و صحبت کردن به زبان فارس سگ را متوقف کنیم .

آتابای همدانی از کشور جمهوری آذربایجان جنوبی