۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

تمامی اخبار مربوط به دستگیریهای اخیر در آزربایجان جنوبی


تک توران : یورش ماموان اطلاعات به منزل فعال آزربایجان مصطفی عوض پور
به گزارش صفحه فیس بوک تراختور فنس مامورین اطلاعات با یورش به خانه فعال سیاسی مصطفی عوض پور قصد بازداشت وی را داشتند.اما به علت نبودن وی در خانه در زمان یورش موفق به بازداشت وی نشده اند.

وی سال گذشته در پی حضور در مراسم افطاری که در منزل یکی از فعالین آذربایجانی در تبریز برگزار شده بود دستگیر و ماهها در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداری شد.

گفتنی است در چند روز گذشته و همزمان با فرارسیدن روز 21 آذر، روز برپایی حکومت ملی در آذربایجان جنوبی، دستگیریها در آذربایجان شدت یافته است


احضار فعال مدنی آذربایجان فرج نوری به اداره اطلاعات نیروی انتظامی

بنا به خبر رسیده فعال مدنی آذربایجان فرج نوری روز 21 آذر توسط اداره اطلاعات نیروی انتظامی شهرستان اهر در یکی از کافی نت های شهر (پردیس نت) دستگیر و چند ساعتی مورد بازجویی قرار گرفته و النهایت برای ادامه بازجویی با بهانه اخذ شناسنامه آزاد گردیده بود. همچنین یاد آور میگردیم نامبرده فردا (روز شنبه) نیز برای ادامه بازجویی به اداره مذکور احضار گردیده است.

لازم به ذکر است این فعال چندین بار توسط اداره اطلاعات و مراجع نیروی انتظامی شهرستان اهر دستگیر گردیده است.


انتقال احمد ریاضی به زندان تبریز
احمد ریاضی روز دوشنبه 20 آذر طی تماس تلفنی ادارهی  اطلاعات با وی به منظور گذراندن 9 ماه حبس باقیمانده از دوران محکومیت خود، ملک کندی را به مقصد زندان مرکزی تبریز ترک کرد .

مهندس احمد ریاضی روز سوم شهریور ماه سال گذشته، در جلسه ای که از سوی فعالین ملی-مدنی آزربایجان برای نجات دریاچه ی اورمیه در محله ی قوم تپه ی تبریز ترتیب داده شده بود، بهمراه 28 تن از فعالین حرکت ملی دستگیر و پس از بلا تکلیفی 3 ماهه در اداره ی اطلاعات و زندان تبریز، موقتا به قید وثیقه آزاد گردید. هم اکنون وی برای گذراندن 9 ماه حبس باقیمانده از دوران محکومیت خود راهی زندان مرکزی تبریز شد.

شایان ذکر است جمع کثیری از فعالین ملکانی حرکت ملی با حضور در خانه ی احمد ریاضی با وی و خانواده ی شجاع وی دیدار و از زحمات احمد برای حرکت ملی قدردانی کردند.

احمد ریاضی فارغ التحصیل رشته ی مهندسی مکانیک در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه تبریز میباشد و مطالعات فراوانی در زمینه ی فلسفه داشته اند.

بازداشت عزیز پورولی فعال حرکت ملی آزربایجان در تبریز
همزمان با احضار و دستگیری فعالین سیاسی آذربایجان در روزهای اخیر، عزیزالله پورولی نیز به زندان تبریز منتقل شد.این فعال سیاسی آذربایجان روز دوشنبه 20 آذر بازداشت و به زندان تبریز انتقال داده شده است. وی سال گذشته در پی حضور در مراسم افطاری که در منزل یکی از فعالین آذربایجانی در تبریز برگزار شده بود دستگیر و ماهها در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات نگهداری شد. 
گفتنی است در چند روز گذشته و همزمان با فرارسیدن روز 21 آذر، روز برپایی حکومت ملی در آذربایجان جنوبی، دستگیریها در آذربایجان شدت یافته است.

بازداشتها در تبریز ادامه دارد: احتمال دستگیری مهدی نوری، احضار سه فعال سیاسی به زندان

پس از بازداشت مهدی حمیدی، عزیزالله پورولی، حسن ارک و احمد ریاضی بنا به گزارشات رسیده از تبریز مهدی(ائلمان) نوری نیز بازداشت و به زندان تبریز منتقل شده است. با این حال سایت خبری سانا گزارش داده است این فعال حرکت ملی علیرغم حمله ی مامورین امنیتی به منزل ایشان، به دلیل عدم حضور در منزل دستگیر نشده و تاکنون خبر دقیقی از وضعیت ایشان در دست نیست.

همچنین از محکوم شدگان مراسم افطاری در قوم تپه ی تبریز که در سال گذشته برای یافتن راهکاری جهت پایان دادن به وضعیت کنونی دریاچه اورمیه جمع شده بودند، به خانه ی جمشد زارعی و تقی سلحشور هم از سوی نیرهای امنیتی مراجعه گردیده و با وحید شیخ بیگلو هم برای معرفی خود به زندان تبریز تماس گرفته شده است.گفتنی است این فعالین به دلیل شرکت در مراسم افطاری قوم تپه به حبسهای طویل المدت محکوم گردیده اند.